filmpje wordt niet goed opgeslagen

Yvonne.Kemperman schreef op 24.01.2022 om 19:32 uur

Ik heb met video easy een filmpje gemaakt bestaande uit verschillende stukjes film. Ik kon de filmpjes dan gewoon voltooien en opslaan als mp4. Als ik dat nu doe geeft hij geen foutmelding maar krijg ik een mp4 die ik niet af kan spelen met windows.

Ik heb daarna ook geprobeerd het op te slaan als mobiel maar had geen itunes op deze pc. de eerste keer gaf hij toen een melding je hebt geen itunes op deze pc dus staat het bestand tijdelijk in .... map. Dat kon voor mij ook werken maar nu geeft hij ook bij het opslaan voor mobiel ook geen foutmelding meer maar krijg ik alleen een tmp bestand waar ik niets mee kan.

Wie kan mij helpen want het filmpje is een opdracht die ik moet inleveren en er zit veel tijd in

Reacties

mi-bo schreef op 24.01.2022 om 21:59 uur

@Yvonne.Kemperman

Beste Yvonne

U heeft een project op de tijdlijn staan in MAGIX Easy Video

Dan voltooien, dat wordt gedaan in een daarvoor aangemaakte map

Als dit is gedaan, sluit de mobiel aan via kabel naar de Pc. open verkenner en sleep vanuit de map de film bestanden naar de mobiel( onder movies )., of externe usb drager ( stickie )

Succes met Uw gemaakte op dracht op school

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

 

Bol schreef op 24.01.2022 om 22:32 uur

@Yvonne.Kemperman

Hallo Yvonne,

Wat er bij u verkeerd is gegaan, kan ik hiervandaan niet zien en beoordelen. Maar bevat uw geëxporteerde MP4 bestand wel de benodigde gegevens? Ik heb zo'n vermoeden, dat deze 0 bytes bevat.

Klik met rechtermuisknop op uw MP4 bestand en klik dan op Eigenschappen. Klik op het tabblad Algemeen. Wat staat er bij Grootte / Grootte op schijf. Als hier 0 bytes staat, dan is het logisch, dat uw MP4 bestand niet afspeelt in Windows Media Player

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.01.2022, 22:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Yvonne.Kemperman schreef op 24.01.2022 om 22:54 uur

@Yvonne.Kemperman

Beste Yvonne

U heeft een project op de tijdlijn staan in MAGIX Easy Video

Dan voltooien, dat wordt gedaan in een daarvoor aangemaakte map

Als dit is gedaan, sluit de mobiel aan via kabel naar de Pc. open verkenner en sleep vanuit de map de film bestanden naar de mobiel( onder movies )., of externe usb drager ( stickie )

Succes met Uw gemaakte op dracht op school

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

 

Het bestand maakt hij ook aan maar dat kan ik ook op de pc niet afspelen als een normale mp4.

Yvonne.Kemperman schreef op 24.01.2022 om 22:54 uur

@Yvonne.Kemperman

Hallo Yvonne,

Wat er bij u verkeerd is gegaan, kan ik hiervandaan niet zien en beoordelen. Maar bevat uw geëxporteerde MP4 bestand wel de benodigde gegevens? Ik heb zo'n vermoeden, dat deze 0 bytes bevat.

Klik met rechtermuisknop op uw MP4 bestand en klik dan op Eigenschappen. Klik op het tabblad Algemeen. Wat staat er bij Grootte / Grootte op schijf. Als hier 0 bytes staat, dan is het logisch, dat uw MP4 bestand niet afspeelt in Windows Media Player

Met vriendelijke groet, Rob

Het bestand is ruim 230 mb dus geen leeg bestand.

mi-bo schreef op 24.01.2022 om 23:14 uur

@Yvonne.Kemperman

Beste Yvonne.

Als U het bestand in een map heeft opgeslagen, dan via verkenner daar in een map naar de mobiel copieerd, dan is het toch wel af te spelen via de mobiel, of zie ik dat verkeerd

Sc6

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 24.01.2022 om 23:29 uur

@Yvonne.Kemperman

Beste Yvonne,

een aanvulling, ga naar voltooien , dan dan map een naam geven,

en als het in de map staat ,en U kunt het niet afspelen( een beetje vreemd maar alles is mogelijk ) via verkenner naar de Mob kopiëren in bv movies map. en dan kijken of het wel af te spelen is, en dan kan het ook via verkenner naar een USB stick worden gekopieerd en op school af te spelen

nog een promo gevonden

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7487881/

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 24.01.2022 om 23:36 uur

@Yvonne.Kemperman

Hallo Yvonne,

Bedankt voor de gegeven informatie.

Als u uw MVY project volgens protocol exporteert en opslaat op uw PC als een MP4 bestand, dan moet dit MP4 bestand normaal afspeelbaar zijn in elk willekeurige Media Player. Waarom het MP4 bestand (230mb) niet afspeelt is voor mij vooralsnog een groot raadsel.

Een vraagje, wat voor soort filmbestanden zijn dit. MOV-, AVI-, MTS-bestanden.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.01.2022, 23:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Yvonne.Kemperman schreef op 24.01.2022 om 23:38 uur

@Yvonne.Kemperman

Beste Yvonne,

een aanvulling, ga naar voltooien , dan dan map een naam geven,

en als het in de map staat ,en U kunt het niet afspelen( een beetje vreemd maar alles is mogelijk ) via verkenner naar de Mob kopiëren in bv movies map. en dan kijken of het wel af te spelen is, en dan kan het ook via verkenner naar een USB stick worden gekopieerd en op school af te spelen

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Het staat in de map als ik het gewoon laat opslaan op de pc maar is niet af te spelen, ook niet als ik het naar mijn mobiel kopieer. Het lijkt of het bestand corrupt is. Maar dat is dan elke keer als ik een filmpje op wil slaan dus ligt het het niet aan het filmpje maar aan hoe het programma het weg schrijft.

mi-bo schreef op 25.01.2022 om 10:01 uur

@Yvonne.Kemperman

Beste Yvonne,

met welk Windows programma werkt U,

Welke versie van MAGIX Video Easy heeft U, is dit een koop versie Nederlands of een Engelse versie.

Waar komen de bestanden vandaan, gezien U schrijft over ITunes.

zijn het aangeleverde beelden of eigen gemaakte beelden

MAGIX Video Easy is een simpel programma die veel kan en waar weinig mis mee kan gaan.

Heeft U al geprobeert , een geheel klein nieuw projectje in te laden,

dan

dan staat het er

naar voltooien gaannaar een aangemaakte map( bij mij was dat Easy map)

dan mp4 aangeven dan is het voltooid

belangrijk om project op te slaandit is een MVY en kan in de zelfde map worden gezet.

hier laat ik zien dat de 4 bestanden vanuit de map weer op de tijnlijn kan worden gezet, als er kleine bestanden moeten worden toegevoegd vanuit een map

Mp4 kan dan vanuit de map naar usb stick worden gekopieerd of naar mobiel

Als U dit gedaan heeft met een klein projectje, wat is dan het resultaat.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m een dubbele vraag

Bol schreef op 06.02.2022 om 13:53 uur

@Yvonne.Kemperman

Hallo Yvonne,

Afgelopen vrijdag heb ik van Magix Support op uw foutmelding het volgende antwoord gekregen. Omdat het op dit moment niet mogelijk is om een afbeeldingen te uploaden, zal ik de Engelse tekst en de vertaalde plaats hier neer schrijven.

Dear Dhr. xxxxxxxx
Thank you for your message and apologies for the delay. 
I could replicate the problem.The exported file can't be played. 
I need to pass on this problem to our developers. It seems that there are other customers with the same problem. I could pinpoint the problem. The problem seems to be the hardware acceleration. When you export the video via Compatibility mode (CPU) it works. So as a workaround, please open the program settings with Y key and change the video mode to compatibility mode. We are sorry for any inconveniences

__________________________________________________________________________________________

Beste Dhr. xxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw bericht en excuses voor de vertraging. 
Ik heb het probleem kunnen repliceren. Het geëxporteerde bestand kan niet afgespeeld worden. 
Ik moet dit probleem doorgeven aan onze ontwikkelaars. Het lijkt erop dat er andere klanten zijn met hetzelfde probleem. Ik kon het probleem lokaliseren. Het probleem lijkt de hardwareversnelling te zijn. Als je de video exporteert via de compatibiliteitsmodus (CPU) werkt het wel. Dus als een workaround, open de programma-instellingen met de Y-toets en verander de videomodus naar compatibiliteitsmodus. Het spijt ons voor het ongemak.

_________________________________________________________________________________________

Ik heb het sterk vermoeden, dat uw probleem in een volgende Patch / Update zal worden gerepareerd. Tot die tijd zou u de compatibilty mode kunnen gebruiken of zoals ik u al in een persoonlijk bericht hebt aangegeven te exporteren als MPEG2 of als Windows Media Video.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.02.2022, 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 06.02.2022 om 14:55 uur

@Yvonne.Kemperman

Beste Yvonne.

Na alle reacties, is het nog steeds niet duidelijk of Uw probleem is opgelost

Na het lezen van gegeven reactie van MAGIX Support, dit zal over MAGIX Video Easy 2021(7) gaan.

Een vraag :

met welke versie van MAGIX Video Easy heeft U het probleem heeft U bv versie MAGIX Video Easy 6 dan zal gegeven antwoord 06.02.2022 om 13:53 uur niet voor U van toepassing zijn.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

Yvonne.Kemperman schreef op 06.02.2022 om 15:17 uur

@Bol Dank je wel voor het door geven en al je moeite. Voorlopig dan maar de work around gebruiken en wachten op een update.

Yvonne.Kemperman schreef op 06.02.2022 om 15:19 uur

@mi-bo Voor antwoord zie het bovenstaande bericht van Bol.

mi-bo schreef op 06.02.2022 om 15:44 uur

@Yvonne.Kemperman

Bedte Yvonne.

Dank voor uw feedback.

Nu is duidelijk dat U MVE 7(2021)gebruikt , dan rustig afwachten dat er een Patch uitkomt.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 06.02.2022 om 16:13 uur

@Bol Dank je wel voor het door geven en al je moeite. Voorlopig dan maar de work around gebruiken en wachten op een update.

@Yvonne.Kemperman,

Hallo Yvonne,

Inderdaad u kunt, als u een MP4 bestand wilt exporteren de Workaround gebruiken, zoals Magix Support aangeeft. Voor zover ik mij kan herinneren, was het reeds bekend dat het over Video Easy 7 (2021) ging. Maar goed, ik kan mij vergissen, alle afbeeldingen zijn op dit moment niet meer te bekijken. Waarschijnlijk is er een serverprobleem bij Magix Duitsland.

Met vriendelijke groet, Rob

Gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 06.02.2022, 16:48, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Krispie schreef op 03.10.2022 om 13:28 uur

Ik heb net dezelfde vraag gesteld in het Engels op dit forum. Sorry ik dacht dat ik op een Engelstalig forum terecht kwam.

Ik heb dus zeer recent Video Easy aangeschaft en ik heb hetzelfde probleem. MPEG-4 speelt niet af op mijn PC en Android. MPEG en WMV wel. Tijdens het voltooien heb je een eerste venster waarin je kan kiezen of je je film wil opslaan op PC, naar mobiel apparaat, branden op DVD, ... Als ik kies opslaan op PC en dan MPEG-4 dan werkt het niet, maar ik denk wel dat als ik kies naar mobiel apparaat en dan adroid HD dan werkt het wel. Ik moet dit nog even opnieuw doen om zeker te zijn, Ik heb ook nog niet die optie met video compatibiliteit CPU geprobeerd. Misschien dat die workaround dan wel werkt. Alleen stel ik deze vraag nu 7 maanden later en is dit nog steeds niet gepatched?

In principe heb ik ook geen MPEG-4 nodig, Ik brand toch alleen maar heel oude filmpjes voor op DVD, maar wel spijtig dat mijn android telefoon niet standaard MPEG-2 speelt, ook lastig als je filmpjes wil delen met familie, dan gaat weer iedereen klagen dat ze het niet kunnen afspelen op hun telefoon. Maar dan is WMV weer een optie. Als is het ook niet mijn bedoeling om ieder filmpje op te slaan in alle mogelijke video formaten.

Mvg.

Kris.

mi-bo schreef op 03.10.2022 om 13:37 uur

@Krispie

Beste Kris.

U net een reactie gegeven via

https://www.magix.info/nl/forum/export-to-mpeg-4-does-not-play--1306986/

Gr

Michael

Bol schreef op 03.10.2022 om 23:01 uur

@Krispie

Hallo Kris,

....Alleen stel ik deze vraag nu 7 maanden later en is dit nog steeds niet gepatched?....

Zo juist heb ik nog eens een MVY-project bestand als een MP4 bestand geëxporteerd. Alles is nu goed verlopen en kan dit gewoon afspelen op mijn Samsung A50 Android telefoon. Voor zover ik het kan beoordelen is dit probleem opgelost. Dat het bij u nog fout gaat, kan ook te maken hebben met uw PC configuratie / Grafisch kaart.

Zie mij antwoord: https://www.magix.info/nl/forum/geen-video-in-preview-venster-maar-opname-is-wel-o-k--1306989/#ca1815200

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-