film wordt niet overgezet

helma567 schreef op 16.02.2012 om 21:52 uur

hallo,

ik wil via mijn hd camera  of cd kaart film laden om te bewerken.

ze  worden wel geladen maar als  ik ze  dan wil controleren en afspelen loopt  de film niet goed  door. beeld  blijft dan hangen . weet  iemand  hier  een oplossing voor.  ik werk met  magix  video deluxe versie 18. ik heb de beelden wel op mijn pc staan,maar worden dan vertraagd en met stooten afgespeeld en het  geluid  loopt  dan ook niet  goed  mee over.

gr, pieter

Reacties

jarnooo schreef op 16.02.2012 om 22:00 uur

zet je de beelden wel op je pc? dat blijkt niet uit je uitleg

helma567 schreef op 16.02.2012 om 22:04 uur

zet je de beelden wel op je pc? dat blijkt niet uit je uitleg

ik heb de beelden wel op mijn pc gezet

S-Leiderdorp schreef op 17.02.2012 om 00:16 uur

Je zegt dat de beelden op je PC staan. Als je een filmbestand afspeelt met bijvoorbeeld de Windows Media Player lopen beeld en geluid dan wel goed of heb je ook dan last van vertragingen en horten en stoten?

Voormalige gebruiker schreef op 17.02.2012 om 07:24 uur

Beste Helma, wat zijn de specificaties van je computer? Ik ben bang dat je PC te licht is voor VDL MX!

Cinecor schreef op 17.02.2012 om 12:10 uur

Controleer eerst of de bestanden (shots) die je op de harde schijf hebt staan kunnen worden afgespeeld met een player, bijv met de VLC player. Daar zal naar verwachting niets mis mee zijn. In een nieuw Magix project ga je naar "import" in de mediapool en zoek daar de map met de bestanden op. Sleep dan een paar bestanden op een spoor in de arranger, waardoor er clips worden weergegeven. Als je niet de juiste project setting hebt gekozen vraagt de software of je wilt aanpassen. Dat doe je dan ook.

Speel de bestanden af in de arranger. Als dat schokkerig verloopt heeft je pc niet voldoende power. Je kan de weergave van de monitor op bijv halve resolutie zetten: Ga naar Programma instellingen (toets Y), tabblad video/audio en links bij Filmweergave is er een keuze voor de resolutie.

Als dat allemaal geen soulas geeft ben je wrs toe aan een nieuwe pc...

PS Video deLuxe 18 bestaat niet! Na versie 17 komt versie MX.