Film voltooien duurt lang

Jana-Indesteege schreef op 24.05.2021 om 08:21 uur

Hoi,

Het is me gelukt om een video op te nemen. Ik heb dan gedrukt op Film voltooien, maar deze bewerking gaat enorm traag! Het gaat weliswaar om een video van 4u, maar is al 18u bezig en nog maar 60%? Is dit normaal? Aan dit tempo gaat het echt heel lang duren om de videokast te digitaliseren.. :/

Ik heb gekozen voor de voorgestelde instellingen: DVD kwaliteit en MPEG4 bestand. Ik gebruik Windows 10.

Alvast bedankt.

Jana

Reacties

Bol schreef op 24.05.2021 om 11:38 uur

@Jana-Indesteege

Hallo Jana,

.....Ik heb dan gedrukt op Film voltooien, maar deze bewerking gaat enorm traag! Het gaat weliswaar om een video van 4u, maar is al 18u bezig.... 

Dat bij het exporteren erg lang kan duren, daar kunnen veroorzaakt worden door verschillende factoren.

  • de snelheid van uw laptop / pc (wat is uw laptop / Pc configuratie)
  • u exporteer het gedigitaliseerde Mpeg bestand naar een Mpeg-4 bestand. Nu moet alles weer opnieuw gerendeerd worden.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 24.05.2021 om 12:19 uur

Beste Jana,

Even een reactie op het goede antwoord van Bol. U exporteert een dvd-kwaliteit naar Mpeg4. DVD is 720x576 dus hoeft de Laptop en/of PC minder te rekenen, terwijl de kwaliteit met als je naar Mpeg4 rendert niet beter wordt.

mvg.Cees

Jana-Indesteege schreef op 25.05.2021 om 11:01 uur

Hoi, bedankt voor de info. Is er een alternatief voor het gebruik van Mpeg4? Ik heb al eens naar Mpeg 2 gezet, maar nu is de video terug sinds gisterenochtend bezig en nog maar 35%...

Grtjs, Jana

Bol schreef op 25.05.2021 om 13:04 uur

@Jana-Indesteege

Hallo Jana,

Helaas hebt u nog geen antwoord gegeven op de vraag wat voor configuratie uw Pc hebt.

Denk hierbij aan:

  • Processor
  • RAM geheugen
  • Videokaart
  • SSD harde schijf of HDD schijf?

U gebruikt volgens mij Magix Video Easy 6.0. Als dat zo is, hebt u dan bij de Programma-instellingen de hardware-versnelling aangevinkt staan?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-