film in arranger stokt na invoer take

Hetty-deGraaf schreef op 02.12.2021 om 17:06 uur

Beste mensen, Ik gebruik MVDL MX plus. Een ouder programma dat tot op heden prima werkte. Ik heb een heel raar probleem. Mijn films bestaan altijd uit meerdere filmpjes, allemaal van dezelfde camera. Nu heb ik 1 filmpje bewerkt, wil deel 2 er achter aansluiten en daar begint de narigheid. De eerste take lijkt gewoon aan te sluiten met een harde las, maar tijdens het afspelen blijft het programma stotteren om vervolgens met een sprongetje door te schieten. Het maakt niet uit welke take uit de film gebruikt wordt, het blijft even vastlopen. Maar, en dat is het vreemde de tweede take verloopt weer gewoon soepel. Het zit hem enkel in de eerste take van een volgende film. Ook na het branden is deze storing te zien. Mijn pc gegevens: Windows 10 Home. Intel(R)Core Ram geheugen 8.00 GB 64 bits besturingssysteem, x64 processor.

Ik gebruik Magix al vele jaren en heb nog nooit problemen met het programma gehad, maar hier kom ik niet uit. Wie kan mij helpen? Vriendelijke groet Hetty

Reacties

mi-bo schreef op 02.12.2021 om 17:38 uur

@Hetty-deGraaf

Beste Hetty.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Uw oproep gelezen,

Heeft U al eens gekeken, als de take op de tijdlijn is toegevoegd, dit even uit te zoomen tot bv 5 frames per seconde, (of 1 frame per seconde )en dan kijken of er oneffenheden te zien zijn.

Het is mogelijk, dat de camera een aanloop stukje maakt, en dat komt schokkend over en wordt uiteraard ook mee gebrand.

Misschien zit daar het probleem.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Hetty-deGraaf schreef op 02.12.2021 om 18:08 uur

Dat is niet het probleem, omdat elke willekeurige take uit film 2 die ik aansluit op deel 1 hetzelfde euvel heeft. Alleen de eerste las is het probleem, daarna loopt alles weer prima. Maar als ik deel 3 aansluit op deel 1 of deel 2 heb ik hetzelfde euvel. Als ik echter een foto tussen de beide delen zet loopt het wel soepel door. Erg vreemd toch?

Bol schreef op 02.12.2021 om 18:26 uur

@Hetty-deGraaf

Hallo Hetty,

Wat er bij u fout gaat, kan ik hiervandaan niet bepalen. Het is wel zeer vreemd, als u een er een foto tussen plaatst het wel goed gaat. Wat u zou kunnen proberen is om i.p.v. een harde las een kruisovergang te maken.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 02.12.2021, 18:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 02.12.2021 om 18:42 uur

@Hetty-deGraaf

Beste Hetty.

Dank voor Uw Feedback.

Als er een foto tussen wordt geplaatst dan is er een beweging, stil, beweging.

Waardoor het probleem zich zelf oplost.

En als U take 2 iets over take 1 heen schuift wat is dan het resultaat.

Is het magneetje wel geactiveerd

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

Hetty-deGraaf schreef op 02.12.2021 om 19:44 uur

Beste mensen, Ik heb een kruisovergang gemaakt en laten lopen, en vervolgens een harde las ( dit heb ik de laatste dagen al veel keer zelf uitgeprobeerd, zonder resultaat) En nu wonderwel, is het probleem verholpen. Ik heb gecontroleerd met filmpje 3 en ook dit ging perfect. Weet niet waardoor het nu opeens wel weer werkt, maar ik ben echt blij. Dank U beide hartelijk voor het meedenken

Vriendelijke groet Hetty

Bol schreef op 02.12.2021 om 19:54 uur

@Hetty-deGraaf

Hallo Hetty,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Soms zijn bepaalde dingen niet te verklaren. Maar voorlopig is uw probleem opgelost. Succes met het samenstellen van uw filmprojecten.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 02.12.2021 om 20:06 uur

@Hetty-deGraaf

Beste Hetty.

Dit is een positief bericht.

Het is software, dat op een Pc staat, en door onverklaarbare(kleine storing bv. dan staan de O &1 niet meer onder elkaar) reden kan er altijd iets verkeerd gaan.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX MVDL MX plus.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael