Reacties

Bol schreef op 03.01.2021 om 23:33 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Ik heb voor u een filmpje gemaakt, waarin ik u laat zien hoe u een stukje van een film-of montagesjabloon kan invoegen bij een eerder gemaakt filmpje. Let niet op de inhoud van het filmpje, maar meer op hoe ik uw probleem heb aangepakt.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 05.01.2021 om 22:10 uur

Dank u wel Bob.

Ik durfde eerst niet op de ja klikken, vandaar dat ik niet meer verder kon. Ondertussen heb ik dit geprobeerd en het is gelukt. Is het zo dat je aan die sjablonen zelf niets kan veranderen? Wanneer een vliegtuig passeert, kan je er waarschijnlijk geen auto van maken en omgekeerd. Of toch ?

Alvast een dikke merci voor je filmpje.

Groetjes,

Sabine

Bol schreef op 05.01.2021 om 23:18 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Als u overschakelt naar de tijdlijn, dan kunt hier weer naar hartenlust in monteren. Waarschijnlijk kunt u dan een passerende vliegtuig vervangen voor een passerende auto. Ik heb de motorpolitie vervangen voor de ingang van het dierenpark Amersfoort. Is dit wat u bedoeld? Laat het mij weten.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 18.01.2021 om 18:35 uur

Dag Rob,

Het is niet dat wat ik bedoel. Ik heb een bestaand sjabloon genomen (filmsjablonen basic, wanderlust) en kan daar niets aan veranderen. Ik kan enkel foto's toevoegen waar nodig en voor de rest moet ik gebruiken wat zij voorstellen.

Ik heb nu ook 6.99 euro betaald voor een intro sjabloon 'mountain cabin alps', maar ik kan dit onmogelijk in mijn film krijgen.

Ik probeerde dit in mijn tijdslijn te slepen, dit lukte eerst niet en toen het wel lukte blokkeerde het programma en mocht ik mijn pc uitschakelen. Bij de heropstart heb ik niet opslaan gekozen en ik durf het er niet meer opnieuw instoppen.

Heb jij ervaring met deze sjablonen ?

Wat jij toonde in je antwoord hierboven zijn waarschijnlijk de foto's die je kiest. Maar het voorgeprogrammeerde, daar kan je niets aan veranderen zeker ?

Ik wou je er eigenlijk niet mee lastig vallen, je hebt me al zo vaak geholpen (waarvoor dank hoor 👍)

Groetjes Sabine

Sabine-Debel schreef op 18.01.2021 om 18:57 uur

Dag Rob,

Ziehier het filmsjabloon wanderlust.

Je ziet het vliegtuig op de voorgrond. Dit kan je niet wijzigen denk ik.

Groetjes Sabine

Bol schreef op 18.01.2021 om 19:24 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

U valt mij echt daar niet lastig mee. Ik vind het zelfs een fijne ontspanning om antwoorden op het Magix forum te geven.

Nu uw vraagstelling.

.....Ik ben een film aan het monteren en dacht van in het begin een film-of montagesjabloon in te voegen.....

U heeft het over film- of montagesjablonen en daar heb ik u een antwoord op willen gegeven. Maar u hebt het nu over de sjablonen Intro - Outro's.

Zo voegt u een intro - Outro toe aan uw film. Zie filmpje.

Volgens mij kunt u deze wel veranderen. Ik daar ook eens voor u naar kijken hoe u dat kunt doen.

Groet, Rob

Keep It Safe

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 18.01.2021 om 21:44 uur

Dag Rob,

Dank u wel voor uw filmpje.

Raar, maar als ik zo'n intro-outro in mijn film probeer te slepen, dan lukt mij dit niet.

Enig idee wat ik nu weer verkeerd doe ?

Groetjes Sabine

Bol schreef op 18.01.2021 om 21:53 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Als u een filmfragment op de tijdlijn hebt staan en u sleep de Intro naar de tijdlijn, dan wordt deze aan het begin geplaatst, maar als nu de Outro aan naar het einde sleep, dan wordt de eerdere intro weer verwijderd. Dit kunt u voorkomen door uw filmfragment in twee delen te knippen en dan moet het wel lukken. Sleep de Intro naar het begin van eerste stukje film en de Outro naar het einde van het twee stukje film.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.01.2021 om 22:20 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Ter ondersteuning van mijn bovenstaand antwoord heb ik een filmpje gemaakt.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 18.01.2021 om 22:27 uur

Dag Rob,

Als ik dat probeer lukt het niet. Ik moet eerst die intro afspelen en dan van de grote display slepen naar mijn film. De resolutie aanpassen (1 keer) en dan lukt het. Maar als ik die gekochte intro erin wil slepen, dan lukt dit niet en krijg ik volgende melding: 'selecteer een bestand in de mediapool'. Ik druk dan op de downloadpijl en het lukt om deze intro erin te slepen, maar ik kan er dan niets mee doen. Zelfs niet verschuiven naar links of rechts, alle balken hangen vast aan elkaar en aan mijn film.

Ik denk dat ik zelf een simpele intro maak.

Groetjes Sabine

Sabine-Debel schreef op 18.01.2021 om 22:35 uur

Maar toch bedankt voor je ondersteunend filmpje hoor. Als het me toch zou lukken, weet ik ondertussen hoe dit te gebruiken.

Bol schreef op 18.01.2021 om 23:11 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Een Intro en Outro kunt u alleen aan het begin of het einde toevoegen. Nu zie ik weer, dat u een beeld object wilt toevoegen. Doe wat er in het schermpje staat. Sleep zo'n object vanuit de mediapool naar de tijdlijn en plaatst deze op het filmfragment .

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.01.2021 om 23:20 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Hier een filmpje met een beeldobject.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 18.01.2021 om 23:42 uur

Dank u wel voor uw filmpje Rob.