File veel te groot

Bramb schreef op 14.07.2011 om 12:22 uur

Goedemiddag,

Ik ben bezig geweest met de bewerking van mijn huwelijksdag film op Magix Video Pro X2.5. Deze is gemaakt door een DVD HD camcorder van Sony.Totaal 8 schijfjes (á 1.4GB en 30 min). De film heb ik ingekort naar 1.5 uur (ipv 8uur). Heb wat muziek toegevoegd, wat effecten en een aantal slideshows met foto's.

Hij is nu helemaal naar wens en heb de film als AVI naar mijn harde schijf gekopieerd. Echter blijk te film nu een formaat te hebben van ?114GB? Branden op een schijf zit er niet in.

Nu heb ik uiteraard al een beetje in het forum gekeken en hier wordt vaak gezegd of er misschien ongebruikte onderdelen staan in het "import" gedeelte. Dit is niet het geval.

Wat doe ik fout/ zie ik over het hoofd?

Hoor graag van u.

Groet

Reacties

mi-bo schreef op 14.07.2011 om 12:57 uur

Uw verhaal gelezen,
Als U het project op gaat slaan niet in Avi maar in dv Av( avi is namelijk 768:576 ) en ( dv avi 720 : 576)
Nu U toch de Pro versie van Magix gebruikt waarom exporteert u het gehele project niet naar Video as Magix Video.
Om de goede kwaliteit te houden, waarom brandt u het project niet op een dual- layer, kunt u het in de hoogste kwaliteit laten renderen, gezien de hoge opslag.

Als U een project gaat renderen wordt deze gecomprimeerd, en als u dit in video as magix video doet zal u direct zien dat het lang niet zo groot meer is, maar direct vanaf de tijdlijn kunt u ook branden,en zult u zien dat het op een dual layer past.

gr

Bramb schreef op 14.07.2011 om 13:10 uur

Beste Mi-bo,

Bedankt voor uw antwoord. Ga dit zeker proberen.

"waarom exporteert u het gehele project niet naar Video as Magix Video"

Ga ik hier ruim 104GB mee winnen? Is deze dan ook nog af te spelen op de DVD spelers van nu?

Hoor het graag,