FDR-AX1 4K camera / XQD kaart

brochetto schreef op 07.11.2017 om 18:15 uur

Beste,

Ik heb regelmatig bestanden die ik gefilmd heb met mijn FDR-AX1 4K camera, en achteraf
niet kan openen en/of lezen in MVDL omdat er geen MO1.XML bijstaat zoals bij de andere (goede) bestanden,

het geeft dan de volgende foutmelding 0xc00d36c4,

Ligt dat aan mijn camera of aan mijn XQD kaart ?

Alvast bedank, Leon

Reacties

Bol schreef op 07.11.2017 om 19:20 uur

Hallo Leon,

Misschien heb je hier wat aan. Zie: http://forum.belgiumdigital.com/f115/bestanden-onleesbaar-error-0xc00d36c4-525550.html

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

brochetto schreef op 11.11.2017 om 11:24 uur

Beste Bol, Hoe het bewuste bestand met de foutmelding 0xc00d36c4 moet of kan hersteld worden, heb ik nog niet gevonden. Maar hoe ik het moet voorkomen dat het nog gebeurd heb ik wel achterhaald. Ik was op zaterdag 4/11 een voetbalwedstrijd aan het filmen en op het einde van de 2de helft was mijn batterij bijna leeg, en ik heb deze vervang, maar zonder mijn REC knop van mijn camera af te zetten, en dat is blijkbaar de rede dat mijn filmbestand is gecrasht. Ik heb dit vandaag enkele malen uitgeprobeerd, en is effectief zo, als u met mijn FDR-AX1 4K camera een batterij vervang moet de REC knop van de camera eerst afgezet worden. Ik heb ook een HDR-AX2000, en daar is dat geen probleem, u kan de batterij wel vervangen zonder uw REC knop af te zetten. Ik hoop dat u iets bent met deze toelichting. Bedankt voor de moeite die u heeft gedaan om mij te helpen. Groeten, Leon

Bol schreef op 11.11.2017 om 13:25 uur

Hallo Leon,

In de tijd dat ik nog met een JVC camera filmde, kreeg ik ook bij elke clip een hulpbestandje van 1kb (naam.MOI). Volgens mij is dit vergelijkbaar aan jouw 1kb naam.XLM bestand. Dit zijn hulpbestanden, die door de camera zelf gebruikt worden. Na het overzetten naar de PC worden deze niet meer gebruikt. Zelf verwijderde ik meestal deze hulpbestanden om schijfruimte te besparen .

Deze hulpbestanden XLM worden aangemaakt, als je de opname op de juiste wijze stopt. Nu de opname niet op de juiste wijze is afgesloten /gestopt, heeft de camera het hulpbestand niet kunnen aanmaken / wegschrijven, met als gevolg dat het clipbestand corrupt is geworden. De header is namelijk niet op de juist manier aangemaakt en weggeschreven. Zoals ik het nu beoordelen kan, moet u dit soort clips echt als verloren beschouwen.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 11.11.2017, 13:28, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.11.2017 om 13:37 uur

Hallo Leon,

Misschien heb je hier wat aan: https://www.remorepair.com/nl/windows/mpeg-4-bestand-niet-het-spelen.html

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 11.11.2017 om 17:00 uur

Leon,

fijn te lezen dat U zelf het probleem heeft opgelost, en dit op het forum heeft gezet.

MAGIX Forum lezers , zijn nu gewaarschuwd dat niet elke camera de zelfde opties & eigenschappen heeft.

groeten

Michael

Bol schreef op 11.11.2017 om 17:41 uur

Hallo Leon,

Volgens mij is het probleem maar gedeeltelijk opgelost.

Heb je Remo Reparatie MOV al gedownload en uitgeprobeerd? .

Laat het mij weten,

Groet,

Bol

PS. Batterijen wisselen tijdens opname, is altijd af te raden. Waarom bij HDR-AX2000, dit wel kan is voor mij een groot raadsel. Je onderbreek bij het wisselen of vervangen van de batterij de stroomtoevoer en dus stopt ook de opnames. Wat ik me zo kan indenken is, dat bij HDR-AX2000 bij een stroomonderbreking, het bestand nog goed wordt weggeschreven, omdat hier het XLM bestand ontbreekt. Dus realtime wordt opgenomen.

Laatst gewijzigd door Bol op 11.11.2017, 18:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.11.2017 om 23:46 uur

Hallo Leon,

Ik heb vanavond de handleiding "Sony HDR-AX2000" doorgelezen. Op blz. 13 wordt nadrukkelijk beschreven, om bij het vervangen van een accu, de POWER-schakelaar op "OFF" te zetten. Volgens mij, wordt dit advies gegeven, om schade aan het toestel en bestanden te voorkomen.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.11.2017 om 15:57 uur

Hallo Leon,

Ik heb ook nog even de handleiding van Sony FDR-AX1 erbij gepakt en heb de verklaring gevonden waarom. Dit kan je leze op blz. 20.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.11.2017 om 15:00 uur

Hallo Leon.

Als gepensioneerde horeca ondernemer wil ik even reageren.

Vreemd dat er 2x bedankje staat op een antwoord van 11.11.2017 13.37 uur gezien U een 4 K camera heeft

@bol, gaat er vanuit dat mensen in de horeca malloten zijn.

Gezien zijn reactie, 11.11.2017 0m 23.36 uur & 12.11.2017 om 15.57 uur.

En dit gaat mij verschrikkelijk aan mijn hart.

Succes met Uw mooie hobby, en Uw Restaurant.

Groeten

Michael

Bol schreef op 13.11.2017 om 15:34 uur

Hallo Mi-bo,

U, als moderator, moet toch weten, dat er meerdere gebruikers een vinkje kan en mag zetten bij een gegeven antwoord. Tevens vind ik, dat u als moderator, mij als een Magix gebruiker niet kan en mag afschilderen, alsof ik mensen in de horeca als malloten zie. Verklaar u nader waarom u dat vindt.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 13.11.2017, 15:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 14.11.2017 om 11:25 uur

Hallo Leon,

Ik beantwoord mijn vragen altijd zo, dat alle forumleden hier wat aan kunnen hebben. Mijn intenties zijn goed. Ik zal nooit mensen op wat voor manier dan ook shockeren of schofferen..

Zelf heb ik Remo Repair MOV even geïnstalleerd, maar omdat ik geen corrupte movie file heb, kan ik het niet uitproberen c.q. testen. Ik ben wel benieuwd of het bij jouw wel gelukt is om het corrupte bestand te herstellen? Laat het mij weten.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 14.11.2017, 13:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-