Reacties

SP. schreef op 18.08.2024 om 21:01 uur

@Bert-Corten Als je MIDI wilt versturen van een MIDI drummachine-plugin naar een aparte virtuele drumplugin, is dit niet mogelijk in Music Maker. Kun je wat gedetailleerder beschrijven wat je doet?

Daarnaast laadt u eenvoudig een drum-VST op uw audiotrack, neemt u MIDI-noten op via de optie MIDI REC en vervolgens activeren de opgenomen MIDI-noten de drum-VST-weergave.

 

 

In case you want to sent MIDI from a MIDI drum machine plugin to a separate virtual drum plugin, this isn't possible in Music Maker. Can you please describe in more detail what you are doing?

Besides that, you simply load a drum VST on your audio track, record MIDI notes via the MIDI REC option and then the recorded MIDI notes will trigger the drum VST playback.

Bert-Corten schreef op 19.08.2024 om 14:11 uur

Hallo

Ik laad dus de drummachine vst in een midi opnametrack en duw op de drummachine-interface op play. Vervolgens druk ik op record en er verschijnt zoals bij een gewone midi opname een opnameblok, maar in dat blok verschijnen geen 'opnamestreepjes'. Hij neemt het geluid dat de drummachine produceert dus niet op. Dat is het probleem.

Alvast bedankt.

Bert

SP. schreef op 19.08.2024 om 18:05 uur

@Bert-Corten Oké, je hoeft je drum VST niet op te nemen, het speelt al tijdens het afspelen, dus het werkt prima.

Als je in plaats daarvan een audio-opname van je drum VST wilt, probeer dan je project te exporteren naar een WAV-bestand. Je kunt het geëxporteerde bestand dan gewoon terugslepen naar je project.

 

 

Ok, you don't need to record your drum VST, it already plays during playback, so it's working fine.

Instead, if you want to an audio recording of your drum VST, try to export your project into a WAV file. You can then simply drag and drop the exported file back into your project.

Bol schreef op 20.08.2024 om 11:03 uur

@Bert-Corten

Hallo Bert,

Zelf ben ik geen drummer, maar probeer eens het volgende:

  • start MMM2025 op
  • kies het gewenste VST instrument bv. Pop Drums Default
  • sluit deze af door op het kruisje rechtsboven te klikken
  • nu kunt u via het toetsenbord de drums bespelen
  • klik nu op opnemen (rode stip)
  • besteel de drum via het toetsenbord.
  • om de opname te beëindigen klik op de stoptoets
  • klik op afspelen om de opname te beluisteren

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bert-Corten schreef op 20.08.2024 om 11:11 uur

Opslaan als wav werkt prima. Dankjewel!

Bol schreef op 21.08.2024 om 11:04 uur

@Bert-Corten

Hallo Bert,

Ik had u vraagstelling niet goed gelezen / begrepen. Misschien is het maken van Takes een alternatief voor het maken van WAV bestanden.

Laat mij weten of dit ook een goed alternatief is.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 21.08.2024, 11:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bert-Corten schreef op 21.08.2024 om 11:08 uur

Heel interessant. Ik zal dat zeker eens proberen bij mijn volgende opnamesessie.

Bedankt

Bert