Externe Titel integreren

dant3300 schreef op 29.09.2020 om 15:12 uur

Ik gebruik Video Pro X7. Ik maak samenvattingen van eredivisiezaalvoetbalwedstrijden (vrouwen). De lokale omroep wil deze wel uitzenden en hebben aangeboden om zelf een intro en een titel te maken. Zij vragen aan mij met welk bestandsformaat Magix werkt wat intro's en titels betreft. Weet iemand het antwoord?

Reacties

Bol schreef op 29.09.2020 om 16:05 uur

Hallo Dant3300,

Even concluderend, u hebt een samenvatting gemaakt van een voetbalwedstrijd en deze via Video Pro X7 geëxporteerd als bv. een Mp4 bestand. Dit MP4 bestand geeft u aan de lokale omroep en deze wilt er dan eigen Intro's en / of titels aan toevoegen. Dit moet geen enkel probleem opleveren. De lokale omroep opent uw MP4 bestand dan in hun eigen bewerkingsprogramma en voegt de intro's en / of titels toe en exporteren deze dan weer als een bestandsformaat, die zij voor de uitzending gebruiken.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

dant3300 schreef op 29.09.2020 om 16:51 uur

Hallo Rob, het proces is iets anders. Ik maak de samenvatting van een voetbalwedstrijd. De lokale wedstrijd gaat voor mij een intro en titel maken die ik ga importeren. Het geheel ga ik dan via Video Pro X7 exporteren als Mp4 bestand. Dit bestand stuur ik dan naar de lokale omroep.

Bol schreef op 29.09.2020 om 18:10 uur

Beste Dant3300,

Als de Lokale Omroep een intro / outro heeft aangemaakt met titels, dan kunnen zij deze het beste exporteren als MP4 bestanden gelijk aan die van u, zodat u deze Intro en Outro met titels als mp4 bestand op de tijdlijn van Pro X7 kunt plaatsen, zowel aan het begin als aan het eind van uw film. Is het ook de bedoeling, dat er titels moet worden toegevoegd ergens onder de door uw gemaakte film?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

dant3300 schreef op 29.09.2020 om 18:21 uur

Hoi Rob,

Ja, het is ook de bedoeling dat er titels worden toegevoegd. Dit i.v.m. uniformering.

Bol schreef op 29.09.2020 om 19:26 uur

Hallo Dant300,

Dit moet wel mogelijk zijn. De Lokale Omroep zou de aangemaakte teksten als JPG / MP4 files kunnen aanleveren, gemaakt op bv. een groene achtergrond. U zet deze tekst dan onder uw film en met chromakey haalt u de groene achtergrond weg. Vanavond ga ik e.a. uittesten en laat u weten wat bij mij het resultaat is.

Tot later,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.09.2020 om 23:34 uur

Hallo Dant3300

Zoals belooft hier een voorbeeld.

• maak een groen vlak 1920x1080px in bv. Paint.net
  • type de gewenst tekst.
  • sla dit op en sleep het naar de tijdlijn van Pro X
  • ga naar: effecten / video-effecten / Chroma Key
  • activeer de tekst en past Chroma Key toe.
  • dan is dit het resultaat.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

dant3300 schreef op 30.09.2020 om 08:33 uur

Hoi Rob, bedankt voor deze informatie. Hiermee kan ik verder.

Bol schreef op 30.09.2020 om 09:08 uur

Succes 👍👍👍,

PC -1-

PC -2-