Exporteren wordt afgebroken

MagicMartin schreef op 29.02.2024 om 13:53 uur
  • Ik ben geabonneerd op de updateservice van VdL, dus programma is bij de tijd.
  • Gegevens: grafische kaart Nvidia GTX1050 Ti OC, processor Intel Core i7-3770/3.40GHz, voldoende geheugen en ruimte. Grafische kaart en processor zeker niet ideaal, maar wil er nog een jaar mee werken.
  • Het stuurprogramma is up to date.
  • In één van de projecten waar ik mee bezig ben lukt het exporteren (in .mp4) niet; bij andere wel. Het exporteren lukt niet in een film van ca 18 minuten (nog) zonder veel bewerkingen, wel met veel foto's in .jpg erin. Alles staat in .mts of .jpg, dus niet in bv. .tiff of .mov.
  • Ik krijg de melding: "De export is afgebroken. CheckFrameForColorFormat(), Frame 55355". En als ik een nieuwe poging tot exporteren doe volgen andere framenummers, ook lager (waar blijkbaar eerder geen probleem was). Ik heb gekeken of er iets niet zou kloppen op de plek waar wordt afgebroken (want tot zover wordt het wel opgeslagen), maar daar is niets bijzonders te vinden. Het afbreken gebeurt zowel bij .mts als bij .jpg.
  • Wie weet wat er aan de hand is en heeft een oplossing?

Reacties

Cecile-B schreef op 29.02.2024 om 15:15 uur

Je zou kunnen kijken wat er gebeurd als je de film in een ander bestaand project laad en dan de oude inhoud van dat project wissen. Je zou ook het stukje waar het mis gaat apart kunnen exporteren naar mp4. Kijken of dat lukt.

MagicMartin schreef op 29.02.2024 om 16:52 uur

Dank voor je tips Cecile. Je eerste suggestie levert niets op: ik blijf dezelfde foutcodemelding krijgen. De afbreking is trouwens weer bij een eerder in de film gelegen framenummer. Bij toepassing van je tweede suggestie gaat het wel goed. Dat is een filmpje van ruim 1 minuut, waar dus geen afbreking komt op de plekken waar dat eerder wel gebeurde. Ik denk dat ik nu eerst maar eens de film ga opdelen in tweeën en zie wat er dan gebeurt.

Maar ik blijf het een vreemd iets vinden, want ik had het nooit bij veel grotere en ingewikkelder bestanden.

Als er meer mensen zijn die wellicht tips hebben: ik hoor het graag.

Bol schreef op 29.02.2024 om 18:16 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

....Ik ben geabonneerd op de updateservice van Video Deluxe, dus programma is bij de tijd.....

Even iets rechtzetten van medio mei 2021 is de updateservice niet meer van toepassing. Vanaf de versie Video Deluxe 2023 zijn de Video Deluxe programma's net als vóór 2017 weer standalone programma's. U kunt tegenwoordig wel een abonnementsservice afsluiten bij Magix Duitsland. Zie: Abonnementsservice (magix.com)

Uw processor Intel Core i7-3770/3.40GHz dateert uit tweede kwartaal 2012 en wordt vanaf 31 december 2019 niet meer ondersteund door Intel. Op uw computer kunt u geen Windows 11 installeren. Microsoft ondersteund Windows 10 tot 14 oktober 2025.

....In één van de projecten waar ik mee bezig ben lukt het exporteren (in .mp4) niet; bij andere wel. Ik krijg de melding: "De export is afgebroken. CheckFrameForColorFormat(), Frame 55355".......

Hebt u Video Deluxe al eens terug gezet op de standaardwaarden. Zo niet, ga dan naar: Bestand / instellingen / programma-instellingen.....

Deze foutmelding lees voor het eerst. Op het Duitse forum heb ik deze link gevonden. Zie: VDL 2023 - Export bricht ab - Check Frame color for Color Format (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 29.02.2024, 19:30, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 29.02.2024 om 20:34 uur

Beste Rob,

Dank voor de reactie. Ik heb me inderdaad niet juist uitgedrukt want ik maakt tegenwoordig gebruik van de abonnementenservice i.p.v. de updateservice.

Ik weet dat ik geen Windows 11 kan installeren, daarom wil ik tijdig een nieuwe computer. Nieuw is voor mij dat mijn processor niet meer wordt ondersteund. Een extra reden voor vernieuwing. Dat ga ik nu toch eerder doen, na afronding van een groot project waar ik tot de zomer mee bezig ben. Bij vorige projecten had ik het probleem niet wat ik hierboven aankaartte.

Ik heb VdL teruggezet in de standaardwaarden en ga kijken of ik met de info op het Duitse forum iets kan bereiken.

Dank & groet, Martin

Bol schreef op 29.02.2024 om 22:41 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

Als moderator / forumlid ben ik ook zeer benieuwd hoe u dit probleem oplost. Mocht u er om een of andere rede niet uitkomen, neem dan contact op met Magix Support. Scrol naar beneden en klik op Contact ondersteuning.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 01.03.2024 om 12:05 uur

Beste Rob,

De info op het Duitse forum leidt daar niet tot een oplossing. De gegeven oplossingssuggesties zijn mij bekend / niet van toepassing. Ik kan aan de hand daarvan dus niet iets uitproberen.

Nadat ik VdL heb teruggezet in de standaardwaarden heb ik zojuist heb ik het filmbestand opnieuw geëxporteerd. Zowaar, de export is dit keer NIET afgebroken. Ik ga het aan het eind van de avond nog maar een keer doen, want ik ben er toch niet helemaal gerust op. Het resultaat ervan laat ik morgen nog even weten. Komt het probleem weer terug, dan neem ik contact op met Magix Support.

In elk geval tot zover bedankt. Hartelijke groet, Martin

Bol schreef op 01.03.2024 om 12:37 uur

@MagicMartin

Hallo Marin,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u Video Deluxe teruggezet hebt op zijn standaardwaarden, is hiermee waarschijnlijk uw "CheckFrameForColorFormat(), Frame xxxxxx" probleem opgelost. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Bij terugkeer van het probleem zou u óók eens het videodeluxe.ini bestand kunnen verwijderen. Bij verwijdering van het videodeluxe.ini bestand, wordt VDL2024 óók op de standaardwaarden teruggezet en de eventuele computerconfiguratiefouten hersteld. Bij het opstarten van VDL2024 wordt dit videoluxe.ini bestand automatisch weer aangemaakt.

Zie ook: Verborgen bestanden zichtbaar maken in Windows 10 | 11 (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 01.03.2024, 12:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 02.03.2024 om 14:19 uur

Beste Rob,

Nog even een laatste melding. Ook mijn tweede export van hetzelfde filmbestand, 'voor de zekerheid', is geslaagd gelukkig. We kunnen deze correspondentie nu afsluiten. Krijg ik hetzelfde opnieuw voor de kiezen dan volg ik eerst je tips en zo nodig neem ik vervolgens contact op met Magix Support.

Dank & groet, Martin

Bol schreef op 02.03.2024 om 16:28 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

Het doet mij deugd om te vernemen dat de tweede export met hetzelfde filmbestand weer vlekkeloos is verlopen. Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Succes met het samenstellen en exporteren van uw films.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 02.03.2024, 16:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-