Exporteren naar MP4: foutmelding 'Afspelen niet mogelijk' - 0xc10100be

ehoogenboom schreef op 09.01.2021 om 22:02 uur

Beste forumleden,

Ik gebruik sinds kort Magix Video deluxe 2021 Premium - versie 20.0.1.73, maar bij het exporteren van mijn eerst gemaakte project (een combinatie van film, foto's, muziek en titels) in deze versie lukt het me niet deze als MP4 te exporteren.
Het lijkt eerst goed te gaan, maar aan het eind krijg is steeds de melding '0xc10100be afspelen niet mogelijk' en is er geen MP4 bestand aangemaakt (0 kB).
Ik gebruik (nog steeds) als codec 'MainConcept' en exporteer met de optie 'Film exporteren'>'Video als MPEG-4'>'HDTV 1920x1080 H264 25 FPS'.

Exporteren als M2TS bestand lukt wel (AVCHD transportstroom 1920x1080i25 PAL), en dan word de film goed afgespeeld op de PC, maar hapert deze op onze TV.
Met MP4 bestanden gaat dit in de regel wel goed, vandaar dat ik ook naar MP4 wil kunnen exporteren.

Kan iemand mij uitleggen waar dit nu fout gaat bij het exporteren naar een MP4 bestand?

Bedankt voor de hulp!

Reacties

ehoogenboom schreef op 10.01.2021 om 13:31 uur

Bedankt voor de tip Cees. Ik heb het vandaag eerst nog een keer geprobeerd met de standaard meegeleverde codec, en lukt het dus wel! (Nog) geen idee waarom, dat wordt wellicht te technisch voor mij vrees ik, maar okay :)

Bise schreef op 10.01.2021 om 14:10 uur

Goed te lezen dat het toch gelukt is. Fijne zondag verder

m.v.g,

Cees

Bol schreef op 10.01.2021 om 19:20 uur

@ehoogenboom

Hallo E. Hoogenboom,

Het klopt helemaal, dat als u de codec op standaard zet, u een afspeelbaar MP4 bestand kan exporteren. Als u het MainConcept hebt geactiveerd, moet u, voor zover ik nog weet, het vinkje weghalen bij Videoeffecten op CPU berekenen.

Dit doet u zo:

1. ga naar bestand / film exporteren / video exporteren als Mpeg-4

2. haal het vinkje weg bij Videoeffecten op CPU berekenen.

Probeer het nu nog eens. Waarschijnlijk is de export 3x sneller.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.01.2021, 19:22, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ehoogenboom schreef op 10.01.2021 om 20:16 uur

Bedankt Rob voor deze tip, ik ga dat zeker proberen!

Mvg, Eric

ehoogenboom schreef op 11.01.2021 om 13:47 uur

Je tip werkt inderdaad Rob :)

Wel is het aldus geëxporteerde MP4 bestand aanzienlijk kleiner, ca. 30% kleiner, dan het met de standaard codec geëxporteerde bestand. Lever je op deze manier met de MainConcept codec dan niet teveel aan kwaliteit van de film in?

Gr, Eric

Bol schreef op 11.01.2021 om 13:58 uur

@ehoogenboom

Hallo Eric,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het werkt. Een antwoord op uw vraag is, dat er volgens mij geen verschillen te zien zullen zijn, omdat het MainConcept een andere compressie methode gebruikt. Maar dat zou u zelf kunnen kunnen uitproberen, door een project op beide manieren te exporteren en dan met elkaar te vergelijken.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.01.2021, 14:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ehoogenboom schreef op 11.01.2021 om 17:41 uur

Ga ik doen Rob.

Bedankt!

Gr, Eric

Bol schreef op 11.01.2021 om 17:58 uur

@ehoogenboom

Hallo Eric

Heel veel succes 👍👍👍,

Rob

PC -1-

PC -2-