exporteren naar bluray (MPEG 1920x1080) geeft geluidstoring

stavanutrecht schreef op 04.12.2008 om 21:54 uur
Als ik een M2ts-bestand converteer voor snelle bewerking reageert mijn computer niet als ik wil exporteren naar MPEG (1920x1080 16:9=bluray).

Als ik het m2ts-bestand niet converteer voor snelle bewerking en na bewerking converteer naar MPEG (1920x1080 16:9) krijg ik bij het afspelen via windowsmediaplayer een prachtig beeld maar geen geluid. Als ik dit zelfde bestand weer inlees in magix Video deluxe 15 plus wordt het geluid wel herkend maar er is tevens een nare brom te horen. (exporteren naar avi 1920x1080 16:9 geeft overigens wel een goed resultaat maar tevens een gigantisch groot bestand).

Wie kan mij verder op weg helpen.

Groeten, Bart

Reacties

mi-bo schreef op 21.12.2008 om 16:56 uur
Beste Bart, helaas moeten wij het toegeven dat als je blue-ray brandt in dit programma het geluid niet meegebrandt wordt, dit hebben wij vernomen van een goeroe op de duitse site, gr mi-bo
KlikenKijk schreef op 28.12.2008 om 18:56 uur
Het M2ts - bestand is een AVCHD-formaat van SONY. AVCHD is door Sony en Panasonic geintroduceerd voor de oplsag van HD-video op harde schijf of SD/Flash kaart. Overigens behoort AVCHD tot de MPEG-4 of H.264 -familie. Maar,  zoals al zo vaak in medialand gebeurd is, bakt iedere leverancier er zijn eigen potje van. Het gevolg is dat wij als gebruikers er het slachtoffer van zijn. Deze vraag is er een voorbeeld van. Ik adviseer u de MAGIX-Help over AVCHD te lezen. Voor het gemak heb ik de tekst hieronder geplakt: Succes ermee.
(Helptekst is uit MAGIX VdL 15 plus).
Ondersteuning van de AVCHD-standaard

Bestanden van popup11809 = "Dit staat voor \x22Advanced Video Codec High Definition\x22 en betekent zoveel als \x22Geavanceerde videocodering met hoge resolutie\x22. Het gaat hier om een HD-formaat voor videocamera's, dat door Panasonic en SONY is vastgelegd. In vergelijking met het formaat \x22HDV\x22 is hier duidelijk sprake van hogere kwaliteit.\rVoor de videocodering wordt MPEG 4 AVC/H.264 en voor de audiocodering Dolby Digital 2.0/5.1 ofwel Linear PCM gebruikt. De maximale datarate bedraagt 25 Megabit/s.\r" AVCHD-camera's kunnen direct worden ingelezen of anders worden geïmporteerd. Bij de import worden de bestanden naar MPEG 2 geconverteerd, wat ongeveer driemaal de afspeeltijd vergt.

Let op:

Let op: popup11809 = "Dit staat voor \x22Advanced Video Codec High Definition\x22 en betekent zoveel als \x22Geavanceerde videocodering met hoge resolutie\x22. Het gaat hier om een HD-formaat voor videocamera's, dat door Panasonic en SONY is vastgelegd. In vergelijking met het formaat \x22HDV\x22 is hier duidelijk sprake van hogere kwaliteit.\rVoor de videocodering wordt MPEG 4 AVC/H.264 en voor de audiocodering Dolby Digital 2.0/5.1 ofwel Linear PCM gebruikt. De maximale datarate bedraagt 25 Megabit/s.\   AVCHD moet het Dolby Digital Stereo- en MPEG-4-Codec zijn geactiveerd. Om bij de import een AVCHD-video in MPEG-2 te converteren, moet het MPEG-2-Codec zijn geactiveerd.

P.S.:Overigens geloof ik niet dat het branden op Blue-Ray een probleem is. Het videoformaat op Blu-ray zou MPEG-2 of H264/AVC (=AVCHD???) zijn maar de audio moet  oa. Dolby Digital of AC3 (5.1 surround) bevatten. Mogelijk dat er hiermee problemen zijn?