exporteren is niet meer mogelijk vdl 2025 premium de luxe ( geen abbo)

lessekvh schreef op 24.12.2024 om 17:31 uur

Hoi,

Ik ben bijna wanhopig. Sinds 10 jaar een gebruiker en tot op heden redelijk tevreden. Het gaat altijd mis bij mijn projecten langer dan een 1/2 uur. veel vastlopen van vdl, soms windows vast. heel vaak opnieuw opstarten, ik geef nooit op. Echter is het nu niet meer mogelijk om een film te exporteren, wat ik ook probeer.
Processor    Intel(R) Core(TM) i7-8700T CPU @ 2.40GHz   2.40 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen    16,0 GB (15,9 GB beschikbaar)
Type systeem    64-bits besturingssysteem, x64-processor nvidia gforce gtx 1050
pc is uit 2018,alles altijd up to date.

ze moeten onderhand gek worden van mijn foutmeldingen die ik verstuur, maar nooit een reactie van magix.

alles werkt perfect op de pc, nergens problemen alleen ALTIJD dat exporteren, wat ik ook kies en probeer.

standaard instellingen VdL al vaker gereset, helpt geen zier.

ik kan kiezen uit 4 video uitvoerders mbt hardwareversnellingen:

cpu

intel

Nvidea

microsoft warp devic

ik kies zoveel mogelijk de nvidia, die is krachtig zat, deze week geheel nieuwe app en nu drama.

ik las iets over ccleaner, is dat een boosdoener? ivm windows register corrupt?

stel dat ik VdL prg opnieuw installeer, maar .mvp laat staan ( ik heb back up op 3 devices) kan dat?

Vorig jaar heb ik een film in 2 gehakt, en toen geexporteerd op het laatste moment. ook dat werkt niet nu.

Wat is daar de handigste manier voor?

bedankt alvast voor u hulp en tijd.

Reacties

Bol schreef op 26.12.2024 om 16:50 uur

@lessekvh

Hallo Hans,

....Ze moeten onderhand gek worden van mijn foutmeldingen die ik verstuur, maar nooit een reactie van Magix.....

Alle foutmelding, die u via het Magix Video Deluxe programma verstuurt, daar krijgt u nooit een reactie van Magix op. Deze worden in een database opgevangen en worden de programmeurs gebruikt om hun programma's te verbeteren.

... Ik las iets over CCleaner, is dat een boosdoener? ivm windows register corrupt?.....

Persoonlijk gebruik ik ook regelmatig CCleaner Free. Nog nooit enige problemen hiermee gehad.

....Stel dat ik VdL prg opnieuw installeer, maar .mvp laat staan ( ik heb back up op 3 devices) kan dat?...

U kunt gewoon Video Deluxe 2025 opnieuw installeren, zonder dat uw MVP projecten worden verwijderd. MVP projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen en bevat geen fysieke film- of foto bestanden. Maar voordat u opnieuw gaat installeren, wat voor foutmeldingen krijgt u? Kunt u hiervan een afbeelding uploaden naar het forum. Dit kunt u doen, door op het blauwe rondje met pijltje te klikken.

Fijne feestdagen,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lessekvh schreef op 27.12.2024 om 20:13 uur

Beste Rob,

zonet na 2 dagen weer een poging gedaan. Ik heb mijn .mvp bestand namelijk - net als vorig jaar- in 4 gehakt en deel 1 en deel 2 ging exporteren goed. Daarna weer allemaal ellende, pc crasht/uit, op nieuw vanzelf windows opstarten, steeds andere foutmeldingen, maar allemaal gerelateerd aan een link met nvidea volgens mij. Dat zijn/is ook de keuze(s) die ik hierboven beschrijf, ik kies nu voor intel bij exporteren op tabblad. dat is dus de video chip op mijn moederbord denk ik. En zonet deel 3 geexporteerd en ging als een zonnetje. Nu deel 4 nog, probeer ik morgen eens. Ik denk dat het verkeerde wisselwerking is met de nvidea kaart.aar heb ik ondertussen ook al 20 updates van gehad afgelopen jaren. Mijn pc is niet echt nieuw ,maar ja alles werkt verder vlekkeloos.

Ik ben niet bepaald een digibeet ,maar op dit forum maak ik geen chocola van hoe ik iets moet laten zien in een bijlage ofzo. Kan niets zien mbt blauw rondje en pijltje. Zie wel allerlei blauwe kleien en hoofdletters en ook aan de rechter zijkant een i,een 1 en een b??? ik gebruik firefox.

Bol schreef op 28.12.2024 om 15:11 uur

@lessekvh

Hallo Hans,

U moet een *.mvp projectbestand te alle tijden in een keer kunnen exporteren als b.v. een MP4 bestand, zonder dat u deze in delen moet knippen. Ik ben zeer benieuwd wat u voor foutmeldingen steeds krijgt? U maakt eerst een afbeelding, daarna kunt u kunt deze afbeelding uploaden door op het blauwe rondje met pijl te klikken. Zie filmpje.

...Ik denk dat het verkeerde wisselwerking is met de nvidia kaart. Maar heb ik ondertussen ook al 20 updates van gehad afgelopen jaren....

Het kan kloppen, dat reeds meerdere updates hebt gehad. Er worden regelmatig updates door NVIDIA uitgebracht. (1x maand). Bij het installeren van nieuwe drivers worden de oude drivers overschreven.

Kijk eens via deze link of uw Videokaart nog steeds up-to-date is: Official GeForce Drivers | NVIDIA De laatste driver versie is: 566.36 Release datum: 10 december 2024

Fijne jaarwisseling en een gelukkig Nieuwjaar,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lessekvh schreef op 30.12.2024 om 12:25 uur

Beste Rob,

heel bijzonder deze site/forum, ik zie nl. geen knoppen zoals in het fimpje, alleen letters?

Maar als ik de muispijl op de letters zet zie ik welke functie de letter heeft. dus ik kan nu wat uploaden. dat wordt dan weer op een vreemde plek neergezet.

nvidia upgraden is standaard aan, ik heb altijd de laatste versie.

ik heb mijn doel bereikt, een film voor oud en nieuw. volgend jaar pc opschonen windows eens opnieuw installeren. en anders een nieuwe pc, welk advies heb je daar nog in afgezien dat wat magix adviseert? jij bent waarschijnlijk een door de wol geverfde gebruiker, dus daar een advies van vind ik ook waardevol.

een gezond 2025 voor u en uw dierbaren.

Hvk

Bol schreef op 30.12.2024 om 12:54 uur

@lessekvh

Hallo Hans,

Zelf gebruik ik geen Firefox. Zelf gebruik ik al jaar en dag de webbrowser Microsoft Edge. Ik heb zo'n vermoeden, Firefox deze werkbalk niet correct weergeeft. Kijk eens als of de Webbrowser Microsoft Edge het wel goed weergeeft.

De foutmelding: "De export is afgebroken. Foutcode: read single frame in StepWriteVideoFrame" kan duiden op een fout in uw MVP projectbestand. Krijgt u deze foutmelding iedere keer als u een MVP project exporteert?

Groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 01.01.2025 om 22:35 uur

Hallo Hans, een .mvp bestand is zoals Rob schrijft alleen maar een bestand waar verwijzingen in staan.
om nu te zorgen dat dit zo klein mogelijk is is het zeer verstandig om voor elk apart project een projectmap aan te maken op een harde schijf en die de naam te geven die verband houd met de opname'n die je wilt bewerken.
dan deze opnamen vanuit een camera in die map te zetten, en dan met de letter 'E' een en ander in te vullen
zoals b.v. ik gebruik bij een eigen project zie plaatje

Mvg Kees

Bol schreef op 02.01.2025 om 10:53 uur

@lessekvh

Hallo Hans,

....Stel dat ik Video Deluxe opnieuw installeer, maar het *.MVP laat staan (ik heb back up op 3 devices) kan dat?....

Het heeft niet zoveel zin om een MVP projectbestand te back-uppen, want zoals Kees ook al beschrijft, bestaat een MVP projectbestand alleen maar uit verwijzingen, dus geen fysieke bestanden, zoals filmfragmenten, foto's, etc....

Als u een MVP projectbestand daadwerkelijk veilig wilt stellen, maak er dan een Veiligheidskopie map van.

Ga hiervoor naar: Bestand / Veiligheidskopie/Project en media naar map kopiëren....

Dan nog iets, standaard wordt er om de 10 min. al een back-up aangemaakt. Ga hiervoor naar: Back-up-project laden... (sneltoetsen Ctrl+shift+O).

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

lessekvh schreef op 02.01.2025 om 17:29 uur

Beste Kees en Rob,

off topic, vreemd dat firefox deze site functionaliteit niet ondersteunt. Ik ga echter niet over naar edge, alleen bedrijfsmatig.

Mbt topic, automatisch opslaan was de grootste ellende veroorzaker al jaren bij mij. Net als ik iets had bewerkt en op dat moment een auto opslaan actief ervoor en/of tegelijk een crash. Magix moet hier horendol van zijn geworden de afgelopen jaren vanaf versies van mijn account, ook wel zelfs met helpdesk contact gehad en allemaal dezelfde dooddoeners. opnieuw installeren, heeft u alle updates, blablabla. uiteindelijk auto opslaan gewoon uitgezet en steeds zelf opslaan.

Ik denk dat de tip van Kees wellicht een optie is, ik heb nl. mijn bronbestanden op een hd, en het project op een ssd. allemaal in dezelfde pc,hoor. ik ga bij een volgende film eens mijn bronbestanden en project in 1 werkmap zetten, hopelijk scheelt dat.

Ik weet dat .mvp bestanden alleen verwijzingen zijn, maar heb jaren geleden wel eens op voorstel magix alles opnieuw geinstalleerd, .mvp bestand terug gezet ,maar ik kon opnieuw beginnen,hoor. Terwijl bronbestanden op dezelfde plek bleven en blijven. 1 DATA schijf, al 35 jaar dezelfde naam en werkwijze. de eerste 8Gb, nu TB. :)

Bedankt voor alle support en meedenken.

Bol schreef op 02.01.2025 om 18:51 uur

@lessekvh

Hallo Hans,

....off topic, vreemd dat Firefox deze site functionaliteit niet ondersteunt. Ik ga echter niet over naar Microsoft edge, alleen bedrijfsmatig....

Ik begrijp uw keuze van Firefox, maar dan zou uw dit probleem bij de Support van Firefox moeten neerleggen.

Zie: https://support.mozilla.org/nl/

De werkbalk van Magix moet ook normaal goed in Firefox weergegeven kunnen worden. Ik zal dit eens bij een van mijn collega's navragen. U hoort nog van mij.

Als moderator gebruik ik diverse Webbrowsers. Zoals Microsoft Edge, Norton Safe Web en DuckDuckGo.

...Mbt topic, automatisch opslaan was de grootste ellende veroorzaker al jaren bij mij....

W.b.t. het automatisch opslaan, daar heb ik als moderator al meerdere keren op het forum het advies gegeven om tussentijds het project zelf opslaan.

Dit doet u zo:

• Ga naar: Bestand / Project opslaan in... (sneltoets Shift+S)
  • Geef dan een nummer mee. 01 - Vakantie 2024, 02 - Vakantie 2024, etc... zo kunt altijd teruggrijpen op een nog goed werkende MVP project.

Of Magix Duitsland hier horendol van wordt, dat kan ik u geen antwoord opgegeven. Ook wat zij als antwoorden geven sta ik als moderator geheel buiten. Want op dit forum helpen Magix gebruikers elkaar. Dit forum staat geheel los van Magix Support.

.....Ik heb nl. mijn bronbestanden op een HD schijf staan en mijn MVP projectbestanden op een SSD schijf, allemaal in dezelfde PC. Ik ga bij een volgende film eens mijn bronbestanden en MVP project in een werkmap zetten, hopelijk scheelt dat.....

Zelf zet ik al jaar en dag mijn MVP projectbestanden en mijn bronbestanden (filmfragmenten, foto's, muziekbestanden e.d.) in een een dezelfde map

....Ik weet dat *.MVP bestanden alleen verwijzingen zijn, maar heb jaren geleden wel eens op voorstel Magix alles opnieuw geïnstalleerd. *.MVP projectbestand terug gezet, maar ik kon opnieuw beginnen, hoor....

Dit klopt helemaal, want zoals al gezegd is, MVP projectbestanden bestaan alleen maar uit verwijzingen. U had dit probleem kunnen omzeilen, door het MVP projectbestand dan in de map te kopiëren waar ook uw gebruikte bronbestanden in staan.

Maar ook maak ik regelmatig een veiligheidskopie aan. Ik kan deze map dan in zijn geheel op een externe harde schijf kopiëren en deze dan op een andere PC aankoppelen en vanuit deze map het MVP projectbestand opstarten. Ik kan dan vanaf de externe schijf het MVP projectbestand verder gaan werken.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 02.01.2025, 20:21, in totaal 6 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 03.01.2025 om 11:55 uur

@lessekvh

Hallo Hans,

Voor u heb ik de Webbrowser Firefox geïnstalleerd. Bij mij wordt de Magix werkbalk correct weergeven. Waarom bij u niet, daar heb ik het antwoord niet op. Het ligt zeker niet aan Magix Video Deluxe 2025.

Mijn advies, her-installeer of herstel uw webbrowser Firefox.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-