Export to Quicktime

HLG schreef op 10.08.2023 om 19:16 uur

Unfortunately I can't export video to Quicktime, in a screenshot of this product it should be possible.
It is a disappointment that this is not possible now that I have bought an Apple iPhone 14 Pro to film with.
Too bad.
Maybe this will be possible in the future.

 

MAGIX Movie Edit Pro 2023 Premium

Geekom Mini IT11, 11th Gen Intel Core i7
11th Gen Intel(R) Core(TM) i7-1195G7 @ 2.90GHz 2.92GHz
Graphics Intel® Iris® Xe
Windows 11 Pro 64 bit
RAM: 32.0 GB

Reacties

SP. schreef op 10.08.2023 om 19:27 uur

@HLG Apple dropped Windows support for QuickTime years ago. Installing it now is a security risk.

Bol schreef op 10.08.2023 om 23:13 uur

Hallo @HLG

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat geheel los van Magix Support.

.....Helaas kan ik geen video exporteren naar Quicktime, in een screenshot van dit product zou het mogelijk moeten zijn......

Waarschijnlijk bedoelt u, dat u een MVP projectbestand gemaakt in Video Deluxe 2023 niet kan exporteren als MOV (Quictime)?

In Video Deluxe 2023 | 2024 kunt u wel MOV bestanden importeren maar helaas niet exporteren. Zie afbeelding.

Voor zover ik het heb kunnen nagegaan, ondersteunt Apple iPhone 14 Pro - AVI,M4V MOV, MP4 bestanden. Ook ondersteund Apple iPhone 14 Pro de videocodecs - H.264 (AVC), H,265 (HEVC) en MPEG-4. Zie eens deze link: Apple iPhone 14 Pro specificaties - NieuweMobiel.NL

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PS. Mijn eerder gegeven antwoord heb ik verwijderd, omdat het ging over importeren en niet over exporteren.

Laatst gewijzigd door Bol op 10.08.2023, 23:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

HLG schreef op 11.08.2023 om 11:16 uur

Bedankt voor jullie antwoord en support.

Ik heb een overstap gedaan van Android(Samsung) naar Apple iPone omdat ik meer vidiootjes wil maken.
Puur voor de hobby.
Ik had me er een beetje in verdiept en kwam er achter dat Samsung voor het filmen en fotograveren
veel instellingen niet vrijgeeft van de camera voor derden van andere apps voor het filmen en fotograveren.
Terwijl Apple daar helemaal geen problemen mee heeft, ik had het andersom verwacht.
Ik had een klein videootje gemaakt in de vakantie met de iPhone 14 Pro, bewerkt met MAGIX Video deluxe 2023 Premium.
Ben ik heel tevreden over......en de video omgezet naar MP4 en via Whatsapp verzonden naar een groep.
In de groep zitten een paar mensen met een Apple iPone, zoals ik.
De video werd goed afgespeeld met geluid en beeld door de vele Android telefoons in deze groep, echter op de paar iPones werd het geluid niet afgespeeld wel het beeld.
Toen online het bestand omgezet naar een .mov bestand en alle telefoons speelden dit allemaal goed af.
Als ik nu een filmpje gaat verzenden met Whatsapp ga ik dit eerst testen met mijn eigen iPhone.
Misschien dat ik een kleine instelling moet wijzigen, maar dat heeft nu geen prio voor mij.
Kortom ik ben heel tevreden met de versie van 2023.
Kreeg een aanbod voor de versie van 2024, even in verdiepen wat deze meer heeft.

Met de vriendelijke groet,


HLG.

Bol schreef op 11.08.2023 om 12:53 uur

Hallo @HLG,

Het doet mij als Moderator deugd om te lezen, dat u zeer tevreden bent met de Video Deluxe 2023. U zou voordat u Video Deluxe 2024 definitief aanschaf eerst de trailversie kunnen downloaden en kijken wat de veranderingen zijn.

zie ook:

......De video werd goed afgespeeld met geluid en beeld door de vele Android telefoons in deze groep, echter op de paar iPones werd het geluid niet afgespeeld wel het beeld. Toen online het bestand omgezet naar een .mov bestand en alle telefoons speelden dit allemaal goed af.......

Doordat u de *.mov bestanden heeft geconverteerd online, zal er waarschijnlijk een andere audiocodec gebruikt zijn, die zowel door de oude- als uw nieuwe iPhone worden ondersteund. U zou met MediaInfo kunnen vergelijken welke audiocodecs er gebruikt zijn.

Succes met het maken van uw filmpjes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-