Reacties

mi-bo schreef op 31.03.2016 om 21:08 uur

Hallo Willetje,

 ik snap je bedoeling niet misschien staat hier de duidelijke uitleg voor je

http://vinkacademy.nl/fotografietips/wat-is-exif/

gr

Michael

 

Willytje65 schreef op 07.04.2016 om 08:27 uur

Ik denk dat toch iedereen weet wat een Exif is , dat hoort gewoon bij de foto, daarop kan je onder andere zien met welke toestel,  snelheid, of iso , of diafragma en zo meer te zien is. in onderstaande link zet men uiteen wat een Exif is, Maar dat is het probleem niet, het probleem is dat na klonen in Magix Foto disigner 2013 de Exif weg is, en die wil ik behouden en dat was niet het geval in magix disigner 2006. ik wil mijn Exif behouden, bij beoordeling van foto's in de fotoclub is het eerste wat ze doen kijken naar de Exif hoe de foto gemaakt is. En als ik ook maar het minste kloon In Magix 2013 is die weg.t

Omdat die in Magix F 2006 wel blijf denk ik aan een verkeerde instelling, die ik maar niet vind.

mi-bo schreef op 09.04.2016 om 18:22 uur

Hallo  Willetje. 

Als er iets veranderd is in  een  foto is dit toch  niet  meer  de originele 

Dan is de EFIX toch  niet  meer  het  zelfde 

Gr 

Michael 

Willytje65 schreef op 10.04.2016 om 09:15 uur

De Exif van een foto blijft altijd hetzelfde, alleen kan door klonen het aantal pixels veranderen, maar je blijft altijd zien hoe de foto gemaakt is, als hij door een bepaald programma niet bewaard blijft is ie weg, en krijg je hem nooit meer terug, meestal kun je dat instellen " Exif bewaren", maar net dat vind ik niet in foto disigner2013

RiViS schreef op 10.04.2016 om 10:29 uur

Misschien is het een goed idee om iedere foto na bewerking op te slaan onder een nieuwe filenaam. Zelf voeg ik altijd de letter c (van Correctie)  toe aan de file. Dus de originele foto 12345.jpg wordt dan 12345c.jpg.  Soms doe ik meerdere bewerkingen en dan kun je dat (al dan niet tijdelijk) uitbreiden naar c1, c2 etc. Aan het eind gooi ik dan weg wat ik niet meer wil bewaren.

De bewerkte foto's blijven zo in het overzicht ook altijd netjes vlak bij (achter) het origineel staan.

groet,

Rijk

Willytje65 schreef op 10.04.2016 om 10:56 uur

Allemaal bedankt voor de pogingen , maar het uiteindelijk besluit voor mij is ; nee er is geen instelling in Foto Disigner 2013 die na klonen je Exif kan bewaren, (Zoals de meeste programma's wel doen)

Trouwens" Magisch wissen" heeft soms wel heel goeie resultaten, gebruik ik wel graag

 Allen dank

mi-bo schreef op 10.04.2016 om 11:59 uur

Toch even het probleem in Photo & Graphigdesigner 11 uitgeprobeert. de originele foto heeft wel een Exif, die kan dan als RAW bestand worden opgeslagen, de bewerkte foto heeft dit niet meer bij MAGIX.

Welke ander programma's kunnen dit wel, na verandering van foto de EXIF waarde aangeven .

 ik ben erg nieuwgierig

gr

Michael

Willytje65 schreef op 10.04.2016 om 12:44 uur

Om maar te zwijgen over Fotoshop en Fotoshop elements, ik kan het niet en heb het niet, het  Gratis foto programma, dat ik nu heb, kan dat wel , de exif blijft altijd behoeden wat je ook doet.

 En dat is gratis te downloaden, Faststone Image viewer, kan jeer heel veel mee doen , wel effen leren mee werken en oefenen, en je kan het omzetten in het nederlands.