Exacte Instellingen VHS naar DVD

Jip62 schreef op 04.11.2010 om 14:25 uur

Graag zou ik willen weten wat de beste (encoder) instellingen zijn voor het omzetten van VHS banden met Video Easy HD 2 of Film op DVD 8 of Video de Luxe naar een DVD.

 

Zowel bij het digitaliseren/importeren van VHS als bij het maken van de DVD (encoderen).

 

En wat is het (kwaliteits) verschil tussen een DVD branden met DVD-PAL instellingen en DVD-long play instellingen.

Maakt dat uit voor de uiteindelijke kwaliteit (die is van VHS banden toch niet zo hoog..... toch ??)

 

Alvast bedankt,

Jan

Reacties

mi-bo schreef op 04.11.2010 om 14:45 uur

Beste,

om te beginnen zult u een converter nodig hebben om de beelden van analoog om te zetten naar digitaal.

het beste om dat u met Magix werkt een usb converter van Magix te kopen,

het verschil tussen dv- pal en long play, vele stappen in kwaliteit achteruit.

voorbeeld, analoog van vroeger een copy maken daarvan weer een copy maken, en daarvan ook wer, dat is het longplay effect.

de instellingen zal u op 720:576 moeten zetten.

U klikt eerst nieuw videoproject aanmaken aan, geef dit een naam, klik op okedan klikt u analoge bron aan, als het goed is wordt de videorecorder herkend( dit is normaal bij de converter van Magix, andere systemen weten wij niet of het wel/niet werkt)dan steld u de input in op av720:576. en dan gaat u het geheel importeren, dit werkt het zelfde onder film op cd/dvd 8 met meer mogelijkheden

succes.

lejo schreef op 15.11.2010 om 23:22 uur

beste Jip62

 

Wat mi bo zegt is juist, maar naast de instellig 720:576 is er ook de mogelijkheid om de instelling vhs kwaliteit in te voeren,onder het opname scherm zie frames 0/0 dropped, als dit synchroon loopt zal het goed gaan, maar als er teveel dropped frames tegevoegd worden kaner een waarschuwing komen om de opname kwaliteit te verlagen, dit ging bij mij niet ten koste van de kwaliteit, even een paar proefopnamens maken.

 

groet

leo 

lejo schreef op 15.11.2010 om 23:35 uur

foutje van mij,

 

het syngroon is niet juist , ik bedoel dat de dropped frames op 0 moet blijven staan.

 

beste Jip62

 

Wat mi bo zegt is juist, maar naast de instellig 720:576 is er ook de mogelijkheid om de instelling vhs kwaliteit in te voeren,onder het opname scherm zie frames 0/0 dropped, als dit synchroon loopt zal het goed gaan, maar als er teveel dropped frames tegevoegd worden kan er een waarschuwing komen om de opname kwaliteit te verlagen, dit ging bij mij niet ten koste van de kwaliteit, even een paar proefopnamens maken.

 

groet

leo