Error 0801?

Corine schreef op 12.07.2020 om 19:50 uur

Als ik sommige van mijn Iphone filmpjes wil uploaden naar mijn Magix video project, krijg ik de volgende foutmelding:

MXMPEG2 Error 0801: cannot initialize Intel decoder

Wie weet wat dat betekent en nog belangrijker wat ik daaraan kan doen? Het zijn .MOV bestanden.

groetjes,

Corine

Reacties

mi-bo schreef op 12.07.2020 om 20:07 uur

@Corine

Beste Corine,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Gezien U schrijft over Iphone filmpjes dit zijn MOV bestanden.

ga naar deze link, en installeer de Quictime

https://www.magix.info/nl/support/artikel/ik-kan-geen-mov-bestanden-in-de-software-importeren--64/

En Uw probleem zal zijn opgelost

Sc6

M.vr.gr

Michael

Corine schreef op 12.07.2020 om 20:25 uur

Hoi Michael, dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb de Quicktime alternative geinstalleerd en mijn computer daarna opnieuw opgestart, maar het probleem is niet verholpen. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding... Het gekke is dat ik sommige MOV bestanden wel kan importeren, maar andere dus niet. Waar dat aan ligt? Geen idee....

mi-bo schreef op 12.07.2020 om 20:49 uur

@Corine

Beste Corine,

Dank voor Uw Feedback.

U schrijft over MAGIX Video Easy, welke versie heeft U de laatste versie is 6 ,

en de laatste download is

en kan zelfs 4K bestanden inlezen

Het is een zeer eenvoudig product met weinig instel mogelijkheden,

misschien kunt U hier iets met vinkje activeren, ( ivm kracht van de grafische ( video ) kaart.

waarom het ene bestand wel bij U kan worden ingeladen en het andere niet kan ik U niet vertellen,

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 12.07.2020 om 20:57 uur

Hallo Corine,

Welkom op het forum voor en door Magix Gebruikers.

Er zijn verschillende soorten MOV bestanden in omloop. Zie: https://www.magix.info/nl/forum/mov-bestanden-laden-in-magix-video-de-luxe-plus-2020-lukt-niet--1239660/#ca1522556

Ik hoop, dat u hier wat aan hebt.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.07.2020 om 21:18 uur

@Corine

Beste Corine,

U heeft toch geen testversie,

Hier een antwoord op de Duitse forum

https://www.magix.info/de/forum/mxmpeg2-error-0801-cannot-initialize-intel-decoder--1201839/

Sc6

Michael

Bol schreef op 12.07.2020 om 23:39 uur

Hallo Corine,

Deze link had ik ook gezien en gelezen: https://www.magix.info/de/forum/mxmpeg2-error-0801-cannot-initialize-intel-decoder--1201839/.

Omdat bij u sommige MOV filmpjes wel afspelen en de andere weer niet, ben / mag ik ervan uitgaan dat u een volledige VIDEO EASY versie op uw PC hebt staan. De vraag die nu bij mij opkomt is: "komen de MOV filmpjes van een en dezelfde Iphone?" 

Met vriendelijk groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.07.2020, 23:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Corine schreef op 15.07.2020 om 19:51 uur

Hoi Rob, wat fijn dat je met me meedenkt! Ik heb inderdaad een volledige VIDEO EASY op mijn PC staan, versie 6.0.2.134. En de MOV filmpjes komen van verschillende Iphones. Die van mij en van mijn man. En sommige filmpjes komen ook van onze I-pad.... Zou daar het probleem in zitten?

groetjes,

Corine

 

Bol schreef op 16.07.2020 om 09:10 uur

Hallo Corine,

Het kan inderdaad zijn, dat de MOV bestanden van uw Iphone en / of Ipad verschillend zijn en dit uw probleem is. Zie mijn persoonlijk bericht.

Groet,

Rob (moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 16.07.2020, 09:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 16.07.2020 om 10:06 uur

@Corine

Beste Corine.

U schrijft 15.07.2020 om 19.51 uur,

" En de MOV filmpjes komen van verschillende Iphones. Die van mij en van mijn man. En sommige filmpjes komen ook van onze I-pad.... Zou daar het probleem in zitten?"

Kunt U ook aangeven welke MOV bestanden U niet kunt inladen,( is dit van de I-Pad of de Mob ) zover mijn kennis gaat gebruikt Apple namelijk een soort MOV .

is alles Pal ( Europa ) systeem of een van de Apple producten misschien NTSC ( US ) hier in te stellen.

zelf beelden van een Ipnone 5 (1280:720 )

en Iphone 11 (3840:2160 )(4K )

samen geïmporteerd in MAGIX Video Easy HD6

kleindochter IPhone 5 en de straat IPhone 11

We zien wel een reactie van U op het Forum.

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 18.07.2020 om 18:25 uur

Hallo Corine,

Bedankt voor het doormailen van uw twee filmbestandjes. (iPad en iPhone)

Het is inderdaad, dat de MOV bestanden van uw iPhone en uw iPad verschillende Codecs gebruiken. Na het analyseren van uw filmbestanden ben ik er achter gekomen, dat uw iPad de codec H.264 en uw iPhone codec H.265 hebben. Magix Video Easy 6.0 ondersteund geen H.265 codec. U moet deze dan met Handbrake converteren naar een H.264 mp4 bestand. Zelf heb ik u foutmelding MXMPEG2 Error 0801: cannot initialize Intel decoder kunnen reproduceren.

HEVC = H.265

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.07.2020, 18:27, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.07.2020 om 18:39 uur

Hallo Corine,

Kijk eens in de handleiding van uw iPhone of er met de H.264 codec gefilmd kan worden.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.07.2020, 18:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 18.07.2020 om 20:28 uur

@Corine

Beste Corine.

Tot mijn verbazing lees ik dat U HEVC bestanden heeft opgenomen ,.mag Ik U vragen met welk Apple apparaat U dit heeft gedaan (ik kan namelijk nergens een instelling vinden dat er met H.265 kan worden opgenomen met de Iphone 11 ) met de Iphone 11 is dit namelijk niet mogelijk wel 4K en dit is wel in te lezen in MAGIX video Easy 6 HD

Hopend op een reactie van U op het Forum.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 18.07.2020 om 20:59 uur

Hallo Corina,

Zie: https://www.iculture.nl/gids/heif-hevc-camera/ en https://support.apple.com/nl-nl/HT207022

Groet,

Rob

Aanvulling: 18-07-2020 om 21:22uur

Hier een afbeelding, hoe ik erachter kwam, dat uw iPhone filmpje de codec H.265 bevatte.

Laatst gewijzigd door Bol op 18.07.2020, 21:23, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Corine schreef op 19.07.2020 om 15:06 uur

Hoi Michael, de desbetreffende filmpjes zijn gemaakt met een Iphone X en met de Ipad 6e generatie.

Fijn dat nu duidelijk is waar het probleem lag. Ik heb de bewuste filmpjes naar H.264 mp4's omgezet met Handbrake. Wel wat omslachtig zo, maar het werkt. De kwaliteit wordt ietsje minder, maar zeker goed genoeg (voor mij).

Dank jullie wel voor jullie hulp, Michael en Rob!

mi-bo schreef op 19.07.2020 om 17:05 uur

@Corine

Beste Corine.

Dank voor Uw feedback.

Jammer dat U 3 dagen geleden geen antwoord heeft gegeven op mijn vraag.

Maar Uw probleem is opgelost dat is het belangrijkst.

Iphone X is instelbaar voor H.265 (HEVC)maar voor in de toekomst ook in te stellen voor H.264 .

U zult bewust hebben gekozen voor MAGIX Video Easy met MAGIX video Pro X had U het probleem niet gehad die kan namelijk direct HEVC inlezen en bewerken

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

M.vr.gr

Michael

Wijziging aan gebracht i.v.m met meer informatie

Bol schreef op 20.07.2020 om 15:17 uur

Hallo Corine en forumleden,

Voor zover ik kan terugkijken, was / is het al mogelijk om gemaakte filmpjes in HEVC (H.265) format te bewerken op de tijdlijn van Video Deluxe 2016 t/m 2020 en in Magix Pro X8 t/m 12. Alleen, als u deze weer wilt exporteren als HEVC (H.265) format, dan moet u eerst een HEVC codex aanschaffen ad. € 4,99

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.07.2020, 15:50, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-