Er zijn aantal zaken veranderd in het geluid van VDL: zoals Ebu r128

archevorm schreef op 02.08.2023 om 14:15 uur

Er zijn een aantal zaken veranderd in het geluid van VDL; zoals Ebu r128. Wie kan daar wat van zeggen? Gr. Willem

Reacties

Bol schreef op 02.08.2023 om 14:40 uur

@archevorm

Hallo Willem,

Zie eens deze link: EBU R 128 - Wikipedia

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

archevorm schreef op 02.08.2023 om 15:42 uur

Dag Rob, bedankt dat je weer zo goed reageert. Een poos geleden dat ik met VDL gewerkt heb. Ik zie inderdaad nieuwe dingen die ik na het nalezen in Wikipedia nog niet goed begrijp!

Als je iets voor me wilt doen dan heb ik allereerst het liefste antwoord op de volgende vraag: Hoe stel ik mijn geluidskaart (Sound Blaster AE 9) zo goed mogelijk in om een zo realistisch mogelijke weergave te krijgen van wat ik maak? Ik vraag dit omdat de geluidsverschillen van binnen het programma luisteren en het uiteindelijke resultaat (SD kaart 5.1 surround) te groot zijn.

Misschien een lastige vraag Rob. Maar het is ook een lastig probleem.

Groet vanuit nat Schijndel

Bol schreef op 02.08.2023 om 22:38 uur

@archevorm

Hallo Willem,

Ik weet dat jij een geluidsfreak bent, helaas dat ben ik niet. Op de vraag: "hoe stel ik mijn geluidskaart (Sound Blaster AE 9) zo goed mogelijk in om één zo realistisch mogelijke weergave te krijgen". Moet ik daarom u het antwoord schuldig blijven. Maar misschien heeft u wat dit YouTubefilmpje:

zie ook : AE-9 - Stereo Tool (forum)

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 02.08.2023, 22:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

chriske123 schreef op 03.08.2023 om 10:08 uur

Beste, ik beschik over de versie video de luxe premium 2023. Kan me iemand helpen om de golfvorm weer te geven. Ik werk namelijk met verschillende beelden van 3 camera's en wil deze juist onder mekaar hebben. Ik heb gelezen dat je met rechts moet klikken(ik veronderstel met de muisknop) maar dit lukt niet ?

archevorm schreef op 03.08.2023 om 10:32 uur

Beste chriske123 daarvoor mot je bij Bol zijn. Ik werk maar met 1 camera. Hij weet alles. Hij is moderator. Groet Willem

Bol schreef op 03.08.2023 om 10:55 uur

@chriske123

Hallo Chriske,

Ga met de muiscursor op het geluidspoor staan en klik op de rechtermuisknop. Er opent nu een pop-up menu en kies nu: Golfvormweergave aanmaken of de sneltoetsen Shift+E

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

chriske123 schreef op 03.08.2023 om 11:02 uur

Hartelijk dank om even mee te denken, ik heb dit al een paar keer geprobeerd maar krijg geen menu

chriske123 schreef op 03.08.2023 om 11:08 uur

Bol, ik heb mijn programma eens afgesloten en opnieuw opgestart en dan kwamen de curves te voorschijn. Magisch maar ik ben geholpen

Bol schreef op 03.08.2023 om 11:09 uur

@chriske123

Hallo Criske,

Mijn advies, zet het programma eens op de standaardwaarden. Ga hier naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden en probeer het nog eens.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 03.08.2023 om 11:27 uur

@chriske123

Hallo Chris,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost.

Bedankt 👍 voor uw terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-