"Er is in uw systeem geen opnameapparaat gevonden"

mhilbert schreef op 02.01.2013 om 13:00 uur

Hallo Magix-support,

Ik heb mijn analoge Canon-videocamcorder met Hi8-bandje via de USB-omzetter aan mijn computer gekoppeld. De USB-omzetter heb ik nog van een versie van "Red uw video's", die ik al eens had gekocht en waarmee ik succesvol VHS-video's op de computer kon overzetten.

Nu heb ik in mijn net aangeschafte "Film op DVD8" zogezegd mijn camera aangesloten, maar als ik het programma voorbereid op opname, zegt Magix "Er is in uw systeem geen opnameapparaat gevonden."

Ik lees zo hier en daar iets over drivers, maar daar heb ik geen kaas van gegeten. Ik werk met Windows 7, en dus niet met het nieuwe Windows 8. 

Waar en hoe vind ik de oplossing voor mijn probleem?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 02.01.2013 om 14:16 uur

Heeft uw Canon-videocamcorder en computer een fire-wire aansluiting? Dan zou ik het zo eens proberen.

mhilbert schreef op 02.01.2013 om 14:59 uur

Sorry hoor, misschien heel stomme vraag (maar zo ver reikt mijn kennis nu net nog niet): wat is een fire-wire aansluiting?

Voormalige gebruiker schreef op 02.01.2013 om 16:02 uur

Sorry hoor, misschien heel stomme vraag (maar zo ver reikt mijn kennis nu net nog niet): wat is een fire-wire aansluiting?

Zie deze link: http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/overig/laptop-firewire.256290

bobbiaan schreef op 02.01.2013 om 21:15 uur

Beste....,

U hebt een Hi 8 camera en een USB omvormer. Hiermee heeft u de camera op de PC aangesloten. Nu zegt het programma dat er geen opname apparaat is gevonden. Allereerst heeft de camera neem ik aan drie tulpstekkers t.w. rood/wit en geel. een fire-wire aansluiting zal de camera niet hebben.  Deze tulpstekkers worden aangesloten op de USB omvormer. Nu de vraag, hoe lang geleden is de omvormer gekocht.  als eerste moet er windows de USB stick zien en drivers installeren om met de omvormer te kunnen werken.

Mvg

Bobbiaan

Voormalige gebruiker schreef op 02.01.2013 om 23:16 uur

Beste,

Kunt u mij het type van uw analoge Canon-videocamcorder geven. Dan kan ik e.a. uitzoeken wat voor aansluitingen deze camera heeft. Zo kan ik dan misschien een oplossing aandragen.  

gr.

Rob

mhilbert schreef op 03.01.2013 om 08:56 uur

Allereerst bedankt voor de reacties.

Bobbiaan: de camera heeft inderdaad 3 tulpstekkers; daarmee sluit ik hem ook altijd op de televisie aan. Ik heb het even nagezocht en ik heb de omvormer (als onderdeel van het pakket "Red uw video's 2.0") in januari 2010 gekocht. 

Rob: mijn analoge Canon-camcorder heeft typenummer UC-X65hi.

Groet,

Miranda

Voormalige gebruiker schreef op 03.01.2013 om 11:25 uur

Hallo Miranda,

Deze camera is in mei 1999 op de markt gekomen. Ik weet te weinig af van USB-omzetters om je vraag te kunnen beantwoorden. Ik denk dat Bobiaan je verder opweg kan helpen.

succes,

Rob 

bobbiaan schreef op 03.01.2013 om 12:51 uur

Hallo Miranda,

Ja het probleem is nu bekend, je pakket RUV 2.0 is geleverd met een USB grabber die niet met W7 werkt. Je hebt niets aan deze kennis, want je zal een nieuwere versie RUV moeten kopen.

Suc6

Bobbiaan

mhilbert schreef op 03.01.2013 om 13:35 uur

Dat was dan een nutteloze uitgave... :(

Maar in ieder geval bedankt voor de info!

Groet,

Miranda

bobbiaan schreef op 03.01.2013 om 16:30 uur

Hallo Miranda,

Je zegt dat je met het pakket hebt kunnen werken, waarmee ik wil zeggen dat het niet geheel een nutteloze aanschaf is geweest. Ik veronderstel dat je een nieuwe PC of in ieder geval een nieuw besturingssysteem hebt geinstalleerd. Helaas is de al weer verouderde USB grabber niet te gebruiken met dit besturingsysteem. Nu kan je een losse USB grabber aanschaffen zodat je weer analoog videomateriaal kan inlezen. Kosten ca. 30 euro. Let wel op dat de grabber geschikt moet zijn voor W 7. Voor W8 is er nog niets!!

Suc6

Bobbiaan