Reacties

Venverloo schreef op 16.04.2009 om 12:53 uur
hallo,
het geen geluid horen heb ik ook.MAAR;ik heb dat alleen als ik de plaat omgedraaid heb.dus side 1 gaat goed en hoor ik ook (via de koptelefoon,verbonden aan de voorversterker).maar als ik op "pauze" druk en de plaat omdraai en verder opneem voor side 2,hoor ik niks.ik heb dit opgelost door VOOR ik verder ga met opnemen van side 2,even weer naar de instellingen te kijken van het kleine venster die je in Cleaning Lab ziet.het viel mij op dat bij MIJ de instelling zomaar gewijzigd was.ik moest het weer terug zetten naar Line-In Magix Pre Amp-USB (of zoiets).MAAR,al hoor je niks;de opname gaat gewoon goed!
ook ik kwam erachter dat mijn platenspeler een eigen voorversterker heeft.ik wist dit niet.normaal herken je zulke spelers wel doordat ze dan vaak een eigen volumeknop hebben.ik sloot mijn speler aan op de Phono-in van de meegeleverde Magix voorversterker en zette de schakelaar op Phono.maar hoe ik het ook instelde,het geluid klonk altijd vreselijk overstuurd.nu heb ik gelukkig enige kennis van apparatuur en geluid,dus ik wist al snel dat het aan de platenspeler moest liggen en dat die waarschijnlijk een eigen voorversterker heeft.DUS: je hoeft de meegeleverde voorversterker NIET te gebruiken.je kan de platenspeler dan rechtstreeks aansluiten op de Line-in van je geluidskaart op de pc.MAAR,mijn platenspeler heeft als aansluiting gewoon rood/wit stekkertjes en dat gaat dus niet zo in de line-in! je moet dan een apart snoertje hebben met aan de ene kant een rood/wit INgang en aan de andere kant 1 mini-tulpje die in de Line-in van de geluidskaart van de pc past.in de Cleanig Lab moet dat natuurlijk wel aangepast worden,naar de juiste ingang.zelf had ik geen zin om een lang snoer aan te schaffen en met een zaklamp achterin de pc te zoeken naar de line-in ingang :) ik ga voor het gemak van de usb aan de Magix voorversterker! ik heb ook van Magix "red uw video's" en daar zit ook een kastje bij om de VIDEO aan te sluiten.daar zit een rood/wit (geluid) en gele (beeld) aansluiting.dit kastje gebruik ik nu voor de LP-opnames! dus: de rood/witte stekkers van mijn platenspeler zitten aan de rood/witte ingang van mijn "red uw video" apparaat (de gele aansluiting blijft uiteraard ongebruikt).aan dat kastje zit een enkel snoer voor het geluid en die heb ik aangesloten op de Line-In van de Magix voorversterker van "red uw lp's" met de inputschakelaar op Line.en dat aangesloten op mijn USB en toen ging alles wel goed.het is een enorme omweg,maar het werkt...helaas is Magix niet voorbereid op platenspelers met een eigen voorversterker.
kortom: jouw/uw platenspeler kan dus rechtstreeks op de Line-In van de geluidskaart op de pc,zonder gebruik van de Magix voorversterker.het nadeel KAN zijn,dat die ingang op de pc vaak op een lastige plek zit ACHTERIN de pc.daarnaast werkt alles dan via de geluidskaart,alle instellingen.dit moet dan gedaan worden via de geluidskaart instellingen en evt. bijbehorende software.als jij/u zo wilt werken,raad ik u aan eerst testopnames te maken (dus ZONDER gebruik van de Magix software!) met de Line-In regelaar van de geluidskaart op de pc.net zolang tot het geluid goed klinkt en niet overstuurd wordt.zoek daarvoor de luidste passage op de lp.als alles goed is ingesteld kan de opname beginnen.nogmaals: de opname doen middels de geluidskaartsoftware en NIET via Magix! ik zou dan de HELE lp (dus beide kanten) als 1 groot WAV bestand opnemen.dus de opname starten en gewoon door laten lopen,ook tijdens het omdraaien van de plaat.het resultaat is dan een enorm groot WAV-bestand.dat bestand kan dan ingeladen worden in het Music Cleaning Lab programma.vanuit dat programma kan je dan de opname bewerken (cleaning en mastering) en de trackmarkers plaatsen en het resultaat opslaan.bij mij werkt dit goed.het hangt allemaal ook van de pc/geluidskaart af,wat de mogelijkheden voor opnemen zijn.ik weet dus niet hoe de opnamekwaliteit zal zijn via jouw/uw Line-In van de geluidskaart.
ik hoop dat je er wat aan hebt en vooral wat mee kan!
groetjes; Raymond Venverloo