Eénknops navigatiebalk mobiel... bij aantippen eerst een tussenscherm

H.Mannes schreef op 03.11.2017 om 21:34 uur

Beste heer, mevrouw,

Kunt u mij helpen? Ik heb een éénknops navigatiebalk gemaakt voor de mobiele site maar bij aantippen hiervan geeft hij eerst een tussenscherm (deel van vergroot gedeelte navigatiebalk). Als je deze aantip , dan pas krijg je de menubalk zoals bedoeld. Ik heb alle instellingen geprobeerd, maar kom er niet uit. Webesigner 11 premium.... betreft website: http://www.grote-schilderijen-met-mooie-kleuren.nl/. Graag uw hulp.   Windows 7 -32 bits

Reacties

mi-bo schreef op 04.11.2017 om 12:32 uur

Hallo H.Mannes ( Arie Koning ),

De Website met Pc en IPhone bekeken en ziet er allemaal perfect uit, zoals het moet zijn.

Het is normaal als een (Uw )Website ook voor de mobiele site wordt gemaakt dat eerst het woord menu verschijnt, en door daar op te klikken wordt de navigatiebalk geopend.

U heeft gekozen voor een verticale menu, wordt dit ook zo op de mobiele site weergegeven, na op menu te hebben geklikt wordt de navigatiebalk links onder elkaar geopend

Als U voor een horizontale menu had gekozen, had het menu in het midden gestaan, en na het openen, wordt de navigatiebalk in het midden ( verticaal ) van het beeld geopend.

gr

Michael

Bol schreef op 04.11.2017 om 13:21 uur

Het klopt wat hierboven staat. Bij mijn LG-D331 mobiele telefoon met Android 4.4.2 erop, kan ik uw website openen als een desktopversie. Klik rechtsboven op de driepuntjes, dan kunt u de "desktopsite" inschakelen. Ik weet niet of dit ook mogelijk is bij een IPhone. Wat ik reeds beschreven heb, is ook mogelijk op mijn Samsung tablet Galaxy Tab A (2016) met Android-versie 7.0 erop.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

H.Mannes schreef op 04.11.2017 om 16:41 uur

Hoi Michael,

Dank je hartelijk voor snelle reactie. Ik ben de zwager van Arie Koning en heb voor hem deze website gemaakt in een desktopversie en een mobiele versie. Desktopversie is oke. Voor de mobiele site maakte ik 'n éénknops navigatiebalk en zette er de tekst 'menu' in. Dat klopt dus wat je zegt. Klik je op deze 'menu'knop dan ontrolt zich het vertikale menu. Tot zover lijkt het ook prima. Maar op 3 verschillende smartphones (Android) geprobeerd - er wordt echt regelmatig bij het aanklikken van een menuregel, b.v. 'Home' of ook  'menu' (om de vertikale balk weer terug te krijgen om opnieuw een andere pagina te kiezen), eerst een tussenscherm getoond (een vergroot gedeelte van de de vertikale menubalk). Als je deze dan aanklikt, dan krijg je pas de gewenste pagina getoond.

Ik vind het niet 'strak' als je 2 keer moet klikken om een pagina op te vragen. En hoop toch nog op een verklaring hiervoor en liefst dus een oplossing....

Hartelijke groet en wie-weet een vervolg?

Hans

H.Mannes schreef op 04.11.2017 om 16:43 uur

Dank je BOL voor de onderstaande reactie en je moeite. IK heb de optie gevonden. Ook dan geeft hij bij het aanklikken van een menu-optie eerst een vergroot gedeelte van de menubalk. En het maakt het beeld wel erg klein. Dus deze optie vervalt voor mij. Ik zoek nog steeds naar een oplossing, zie ook mijn andere reactie.

Nogmaals dank en wie-weet horen we nog...

groet Hans

Het klopt wat hierboven staat. Bij mijn LG-D331 mobiele telefoon met Android 4.4.2 erop, kan ik uw website openen als een desktopversie. Klik rechtsboven op de driepuntjes, dan kunt u de "desktopsite" inschakelen. Ik weet niet of dit ook mogelijk is bij een IPhone. Wat ik reeds beschreven heb, is ook mogelijk op mijn Samsung tablet Galaxy Tab A (2016) met Android-versie 7.0 erop.

mi-bo schreef op 04.11.2017 om 16:52 uur

Hallo Hans,

U schrijft over een menu aangemaakt voor de mobiele site.

Dit is namelijk niet nodig dit wordt automatisch door MAGIX aangemaakt, dit zou de boosdoener kunnen zijn

gr

Michael

H.Mannes schreef op 04.11.2017 om 18:30 uur

Michael, je redenering lijkt te kloppen, echter als je de navigatiebalk wilt vervangen voor de mobiele site in een 1-knops navigatiebalk i.v.m. de beperkte ruimte op de homepage, moet je daarvoor een aantal handelingen verrichten en die ene knop ervoor in de plaats zetten. Misschien is het daar toch verkeerd mee gegaan. Ik zal dit toch een keer opnieuw moeten doen, wellicht heb je dan toch gelijk. Dat ik daar een handelinge teveel of te weinig mee hebt gedaan.  Nogmaals dank en  groettt

Hans 

Bol schreef op 04.11.2017 om 18:51 uur

Hallo Hans,

Ik heb alleen maar de mogelijk willen aangeven, dat u uw website in een mobile of desktopsite kan zetten. Ik wens u succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

Gr. Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 04.11.2017, 18:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

H.Mannes schreef op 04.11.2017 om 19:06 uur

Perfect, want deze mogelijkheid kende ik nog niet. Nogmaals dank, maar probleem is nog niet verholpen. Ik ga nu dit mobiele menu eruit gooien en nog eens opnieuw de handleiding hiervoor volgen. Misschien lukt het dan wel.   groett Hans