Ik wil een enkel frame uit een project selecteren en als foto opslaan. Ik zie wel aanwijzingen hoe dat moet tijdens opname, maar niet uit een al geimporteerde film. Hoe moet dat?
Ik gebruik Magix Video deluxe 15.
Beste Roeland,
bij begin beginnen, een stukje film daar wilt U een frame uit halen om als foto op te slaan.
Door met de T toets of scheermes stukje frame te scheiden, is er nu een splitsing van 3 stukken film het middelste stuk aan klikken dit heeft nu een andere kleur(het project staat wel op de tijdlijn modus)nu klikt u met de rechtermuis het middelste stukje aan, zoek stilstaanbeeld maken op, klik dit met de rechtermuis aan, dan ziet U dat beeld en geluid is gescheiden.
activeer deze frame, ga naar bestand,film exporteren,ga naar enkelframe als BMP\JEPG(alt+M of N)klik dit aan, dan gaat er een scherm open Enkel beeld -export, hier kunt U aangeven waar het opgeslagen moet worden bv in een foto album( Magix geeft een datum aan U kunt er een naam van maken)en als het opgeslagen is opend vdl zelf verkenner en staat Uw foto in deze map. veel succes. mi-bo