encoderen met grafische kaart

Erose schreef op 17.10.2022 om 17:10 uur

Mijn grafische kaart ondersteunt blijkbaar ook geen hardware versnelling in Po X14 want ik heb ook enkel geluid en geen beeld via de subtitels knoppen. Met de hoofdstukknoppen heb ik wel beeld. Welke grafische kaart kan dat wel? Ik zou een nieuwe willen aankopen als dat een oplossing biedt. 16H encoderen met de CPU is toch niet meer van deze tijd!

Ik heb momenteel een NVIDIA grafische kaart van het type GTX 1050Ti, game driver versie 522.25 onder windows10.

Groetjes

Eric

Reacties

mi-bo schreef op 17.10.2022 om 17:57 uur

@Erose

Heeft U al geprobeerd via Nvidia.com te kijken of er een update is voor de Grafische kaart. Want de grafische kaart moet zonder problemen kunnen werken met MVPX14

Gr

Michael

Erose schreef op 17.10.2022 om 18:00 uur

Dag Michael,

Ik heb vandaag nog de laatste versie gedownload en een test gedaan alvorens de vraag te stellen.

Bedankt,

Eric

mi-bo schreef op 17.10.2022 om 18:14 uur

@Erose

Dank voor Uw Feedback Eric.

Heeft U ook Bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaard waarde gedaan.

Wat voor bestanden zijn het waar U problemen mee heeft, is dat toevallig 8K.

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 17.10.2022 om 18:14 uur

@Erose

Hallo Eric,

.....Mijn grafische kaart ondersteunt blijkbaar ook geen hardware versnelling in Po X14 want ik heb ook enkel geluid en geen beeld via de subtitels knoppen. Met de hoofdstukknoppen heb ik wel beeld..... 

Grafische kaart

  • Uw Nvidia Geforce GTX 1050Ti, Game Ready driver versie 522.25 moet geen enkel probleem moet opleveren?

Wat bedoelt u met subtitels knoppen en hoofdstukknoppen? Ik heb het vermoeden dat u wel beeld en geluid hebt als u een MVP filmprojectbestand afspeelt op de tijdlijn van Pro X14? Maar ik denk dat u uw probleem zicht voordoet in het branden van een DVD of Blu-Ray. Klopt dat? Als dat zo is verklaar u dan nader.

Nog even dit. Wat bedoeld u met 16H encoderen met de CPU is toch niet meer van deze tijd!

Met vriendelijk groet,

Rob (forumlid / moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 17.10.2022, 19:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 17.10.2022 om 19:24 uur

@Erose

Hallo Eric,

Het klopt, dat u wel beeld en geluid hebt bij het afspelen van het diskmenu (hoofdstukknoppen). Bij subtitels moet u wel beeld hebben, maar het geluid ontbreekt bij mij ook. Dit komt, omdat deze sjablonen zo zijn geprogrammeerd!!

Wat betreft de hardwareversnelling heb ik bij het branden van een gewone DVD ook geen hardwareversnelling.

Bij het branden van een Blu-Ray als H.264 heb ik ook geen hardwareversnelling maar als deze op mpeg-2 staat wel.

Dat H.264 geen hardwarevesnelling ondersteund is volgens mij een bug. Ik heb dit reeds bij Magix Duitsland gemeld.

Met vriendelijk groet,

Rob (forumlid / moderator)

Diverse keren gewijzigd i.v.m correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 17.10.2022, 19:35, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Erose schreef op 17.10.2022 om 19:43 uur

Bedankt Rob,

Het probleem stelt zich inderdaad na het branden op een Blue-Ray disk. In het werkveld branden kan ik in de preview naar elke hoofstukmarker in het project afzonderlijk gaan via de koppen zonder probleem. Mijn project bestaat uit vier filmen (hoofdstukken) dat ik afzonderlijk kan starten na het branden, maar ik kan geen deel van de film dat begint met een hoofdstukmarker (subtitle) selecteren via de BD-schijf. Ik heb dit project vroeger in PX13 gebrand en ge-encodeerd met de CPU en dat nam ongeveer 16 uur in beslag. Ik kon dan wel naar de hoofdstuk markers gaan via het menu op mijn TV scherm. Ik hoopte dat dit in PX14 versie met de grafische kaart wel zou lukken. Nu blijkt van niet vreesde ik dat mijn grafische kaart niet voldoet.

Ik gebruik wel degelijk H264 voor de BD. De grafische kaart lijkt wel het encoderen te versnellen.

Ik heb wel geluid op mijn TV dat hoort bij de gekozen hoofstukmarker maar geen beeld!

Groetjes,

Eric

Bol schreef op 17.10.2022 om 19:56 uur

@Erose

Hallo Eric,

Uw probleem ligt zeker niet aan uw grafische kaart.

Zie de afbeeldingen

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Erose schreef op 03.04.2023 om 11:46 uur

Dag Rob,

Bij deze wil ik jou laten weten wat het resultaat is van jouw tussenkomst.

Je hebt mij aanbevolen om mijn CPU processor te upgraden in tegenstelling van de Duitse support dienst die beweerden dat het probleem eerder bij mijn grafische kaart zat. Ik heb gedaan wat jij mij aanbevolen hebt en kan U bevestigen dat het resultaat verbluffend is. Het encoderen neemt nu 4 tot 5x minder tijd in beslag. Ik ga ervan uit dat deze feedback jou zou interesseren en wens u bij deze nogmaals te bedanken.

Groetjes,

Eric

Bol schreef op 03.04.2023 om 13:00 uur

@Erose

Hallo Eric,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u op mijn advies, die ik u via een persoonlijk bericht in oktober 2022 hebt gegeven, uw CPU processor geüpgraded hebt. Nu verloopt het encoderen veel sneller. Bedankt👍 voor deze terugkoppeling.

Alleen ik ben toch zeer benieuwd wat uw PC configuratie is geworden.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 03.04.2023, 17:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Erose schreef op 05.04.2023 om 09:38 uur

Dag Bol,

Vroeger had ik een:

 - CPU-Processor:

                   Intel(R) Core(TM) i7 CPU 950         @ 3.07GHz (8 CPUs), ~3.1GHz
                   Memory: 12,3 GB RAM

- GPU-processor:        NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti

Deze heb ik vervangen door:

- CPU-Processor:

                   Intel(R) Core i7 12700           @ 4.90GHz LGA 1700 Box
                   Memory: 32 GB RAM, van het type DDR5

Mijn grafische kaart is nog steeds dezelfde maar deze gebruik ik niet voor het encoderen omdat dit vroeger niet werkte. Er wordt nochtans onderaan dit blad verwezen naar de mogelijkheid om te encoderen met de grafische kaart.

Groetjes,

Eric

Bol schreef op 05.04.2023 om 15:06 uur

@Erose

Hallo Eric,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.  

Intel(R) Core i7 12700 @ 4.90GHz LGA 1700 Box en 32 GB RAM geheugen is een hele verbetering. Als u het nog niet gedaan hebt activeer dan eens de Intel geïntegreerde graphische kaart via het moederbord en zet dan de export op Intel(R) UHD Graphics xxx.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 05.04.2023 om 18:10 uur

@Erose

Hallo Eric,

Wanneer ik mijn MVP project exporteer als b.v. een MP4 bestand met de export ingesteld op mijn Nvidia GeForce GTX 1660Ti dan wordt er tweemaal sneller geëxporteerd dan wanneer ik de export op mijn Intel(r) UHD Graphics 630 zet. Hebt u wel de laatste Nvidia Drivers gedownload en geïnstalleerd? Zie eens: Official Drivers | NVIDIA

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Erose schreef op 07.04.2023 om 09:35 uur

Bedankt voor de tip.

groetjes,

Eric