Elke keer Soundpools updates in Downloads scherm

Ron-Witkamp schreef op 11.05.2022 om 13:33 uur

Elke keer als ik MusicMaker 2022 Premium opstart verschijnen er in het Downloads scherm een tweetal Soundpools waarvoor updates zouden zijn. Dit betreft Beach Life (1038Mb) en Tropical House (1324 Mb). Die installeer ik dan netjes. Zodra ik de volgende keer MusicMaker opstart staan ze er weer . Hoe los ik dit probleem op?

Reacties

mi-bo schreef op 11.05.2022 om 16:42 uur

@Ron-Witkamp

Beste Ron,

U heeft de 2 files gedownload, zijn ze ook uitgepakt, als dit namelijk niet gebeurd, komt het de volgende keer weer naar voren.

File aanklikken downloaden, uitpakken, installeren.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Ron-Witkamp schreef op 11.05.2022 om 17:37 uur

Het betreft Soundpools. Die klik je 1 keer aan en die installeren zichzelf zodra gedownload. Dat zie je ook netjes gebeuren. Ondanks dat komt het bij de volgende start van MM weer terug.

mi-bo schreef op 11.05.2022 om 17:55 uur

@Ron-Witkamp

Beste Ron,

Dank voor Uw Feedback

Als ik het goed begrepen heb gaat het over deze 2 producten

Dit betreft Beach Life (1038Mb) 48 Mb nu in de aanbieding voor € 4,99

en

Tropical House (1324 Mb) 260 Mb. nu in de aanbieding voor € 17.49

kijk eens onder store of onder soundpool

Heeft U de nieuwe Patch geinstalleerd

https://www.magix.info/nl/forum/11-05-2022-patch-voor-mmm-2022--1299504/

dan is het mogelijk dat U bij nieuw dit weer moet installeren

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

 

 

Ron-Witkamp schreef op 11.05.2022 om 18:35 uur

Om die 2 gaat het inderdaad. Ze worden goed geïnstalleerd en staan na installatie in de Soundpools. Dit gebeurde zowel voor als na de patch. Ik heb hier eigenlijk altijd al last van gehad maar dacht nu 'ik ga het eens melden'.

Bol schreef op 12.05.2022 om 00:14 uur

@Ron-Witkamp

Hallo Ron,

Probeer eens het volgende.

  1. ruim eens de Store op via programma-instellingen / tabblad algemeen / de Store opruimen....
  2. Lees ook eens de Soudpools opnieuw in door te klikken op Soundpools opnieuw Inlezen....

Met vriendelijke groet,

Rob (FM)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ron-Witkamp schreef op 12.05.2022 om 06:26 uur

Na het opruimen van de Store leek het even opgelost. Ik kwam er alleen achter dat opruimen van de Store er ook voor zorgde dat ik uitgelogd werd. Eenmaal ingelogd kwamen ook weer die twee Soundpools tevoorschijn in mijn Downloads.

mi-bo schreef op 12.05.2022 om 08:25 uur

@Ron-Witkamp

Beste Ron.

Het klopt dat ze in de download(store) staan, naast Loops Unlitimed zoals de 3de PNG die is meegezonden 11.05.2022 om 17.55 uur is daar een voorbeeld van.

Als U bv Beach live aan klikt wordt aangegeven dat het al is gekocht, en is te vinden zoals in de 4de PNG is aangegeven.

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Ron-Witkamp schreef op 12.05.2022 om 14:41 uur

Het probleem is dat ze steeds terugkomen in het Tabblad 'Downloads' zoals in dit schermprintje. Dat SoundForge daar staat klopt, die gebruik ik niet. Maar die 2 Soundpools staan er wel steeds. Maar waarom? En waarom alleen deze 2 en die tientallen andere Soundpools die ik heb niet?

mi-bo schreef op 12.05.2022 om 15:33 uur

@Ron-Witkamp

Beste Ron.

Wat ik heel erg vreemd vind als ik Tropical house wil installeren dat dit 260 Mb is en U laat 1324 Mb zien, dat kan nooit het zelfde product zijn.

Een vraag heeft U het product MMM 2022 prem wel via MAGIX Shop gekocht,

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Ron-Witkamp schreef op 12.05.2022 om 15:50 uur

Jazeker, ik heb al sinds MM 2020 Premium de officiële versie. Die heb ik via de Magix site steeds netjes geupdate naar 2021 en later naar 2022. Ik download ook mijn installer altijd van de Magix website. Ik denk dat het verschil in de grootte komt doordat ik de hoogste kwaliteit heb ingesteld in MM. Ik download dus de .WAV bestanden en niet de .OGG. In Producerplanet kan ik dat terugzien onder Mijn Producten. Zie dit plaatje:

mi-bo schreef op 12.05.2022 om 16:10 uur

@Ron-Witkamp

Beste Ron,

Nu is het wat duidelijker,

U heeft niet via de MAGIX Store Beach Life  en Tropical House verzilverd

maar via

https://www.producerplanet.com/us/account/purchases/

de Beach Life  en Tropical House aangekocht

dan is het te begrijpen,

als MMM 2022 Prem is opgestart en U toets de '" d " dan zal het niet meer te zien zijn

vriendelijke groet

Michael ( FM )

 

Bol schreef op 12.05.2022 om 17:05 uur

@Ron-Witkamp

Hallo Ron,

Ik zie / begrijp wat u bedoelt. Zelf heb ik een gelijksoortig probleem ook ooit gehad. Na het downloaden kwam bij mij ook steeds bepaalde Soundpools, Functies e.d. weer terug in de downloads. De Soundpools e.d. werkte uitstekend. Alleen het vervelende was, dat net als bij u deze steeds weer kon downloaden. U bent waarschijnlijk in een vicieuze cirkel terecht gekomen.

Voor zover ik het mij nog kan herinneren, heb ik alles van Magix Music Maker grondig verwijderd met de Microsoft Probleemoplosser (Microsoft FixIT Tool) en daarna Magix Music Maker versie 30. weer geheel opnieuw geïnstalleerd. U raakt niets kwijt. Magix houdt bij wat u allemaal ooit hebt aangekocht. zie afbeelding.

Hebt u nog vragen, dan verneem ik dat graag van u.

Succes,

Rob (FM)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ron-Witkamp schreef op 12.05.2022 om 17:51 uur

Ok, ik zal dat dan een keer gaan proberen. Het vervelende is dat ik veel zaken deel met Samplitude Pro X6 Suite en dat was sowieso al een klein drama om lekker werkend te krijgen :-)

mi-bo schreef op 12.05.2022 om 18:18 uur

@Ron-Witkamp

Beste Ron.

Als MMM2022 Prem is opgestart, en U de "d" intoets, is het toch ook weg.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Ron-Witkamp schreef op 12.05.2022 om 18:23 uur

@Ron-Witkamp

Beste Ron.

Als MMM2022 Prem is opgestart, en U de "d" intoets, is het toch ook weg.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Dat klopt, maar dat sluit gewoon het Downloads tabblad. Op de een of andere manier blijft MMM toch 'zeuren' voor die updates. Door op de 'd' te drukken zie ik ze niet, maar zijn ze er wel :-)

 

Bol schreef op 12.05.2022 om 18:28 uur

@Ron-Witkamp

Hallo Ron,

Als ik u was, zou ik ook eerst Samplitude Pro X6 Suite geheel deinstalleren en als u MMM 30 goed werkend hebt gekregen, dan zou u vervolgens Samplitude Pro X6 Suite opnieuw kunnen installeren. MMM 30 en Samplitude Pro X6 Suite zijn standalone programma's, die u afzonderlijk kunt opstarten. Voor zover ik weet, niet allebei tegelijk. Ik heb geconstateerd, dat als MMM 30 is opgestart, Video Deluxe 2022 en Pro X13 niet opstart. Als ik MMM 30 afsluit, dan kan ik VDL 2022 en Pro X13 weer opstarten. Volgens mij hebt te maken hoe MMM 30 met omgaat met de audio instelling.

Succes,

Rob (FM)

PS. als ik op "D" klikt, dan sluit je gewoon het Downloads tabblad, maar lost uw probleem niet op.

Laatst gewijzigd door Bol op 12.05.2022, 18:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ron-Witkamp schreef op 16.05.2022 om 15:54 uur

Helaas, ook op een schone PC waar ik MMM 30 heb geïnstalleerd en vervolgens alle SoundPools die ik via de shop krijg gepushed blijven die twee Soundpools steeds terugkeren. Ik negeer ze gewoon maar. Misschien kan het worden meegenomen in een eventuele 2023 versie van MMMM (mocht die nog komen)

Bol schreef op 16.05.2022 om 16:01 uur

@Ron-Witkamp,

Hallo Ron,

U kunt uw probleem ook eens voorleggen aan Magix Support. Stuur een mailtje naar: infoservice​@magix.net

Met vriendelijke groet, Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-