eindmarker tijdlijn in Photostory Deluxe 2021

lutgartdenil schreef op 10.05.2021 om 10:37 uur

Beste Magixkenners, sinds ik overgestapt ben van Fotostory 2015 naar Phototstory 2021 zie ik de eindmarker duidelijk aangegeven met een oranje driehoek en verticale streep, maar waar is de eindmarker gebleven??? Ik heb die nodig om een grote groep foto's te selecteren om bijv om de tijdsduur aan te geven.

Reacties

Bol schreef op 10.05.2021 om 21:05 uur

@lutgartdenil

Hallo Lutgart,

Bedoelt u deze eindmarker (blauw) in Fotostory 2015?

Als dat zo is, is deze eindmarker (Wit) ook in Photostory 2021 aanwezig.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lutgartdenil schreef op 10.05.2021 om 22:18 uur

Mijn eindmarker stond idd helemaal achteraan op 6 min. Ik had 50 foto's ingeladen en wou foto 10 tot 20 selecteren om de weergaveduur te bepalen. Hoe vind ik die eindmarker vlot terug. Hij schiet steeds naar achter. Vroeger bij Fotostory 2015 was links klikken de beginmarker, en rechtsklikken de eindmarker. En in Photostory 2021 vind ik niets terug in de handleiding daarvan. Hoe doe je dat dan?

Bol schreef op 10.05.2021 om 23:06 uur

@lutgartdenil

Hallo Lutgart,

U doet dit in Photostory 2021 exact hetzelfde, als u gewend was te doen in Fotostory 2015.

  • als u op een willekeurige plaats van de tijdlijn op de linkermuisknop klikt, dan zal de afspeelmarker daar naar toe springen.
  • als u u op een willekeurige plaats van de tijdlijn op de rechtermuisknop klikt, dan zal de eindmarker daar naar toe springen.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.05.2021, 23:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lutgartdenil schreef op 11.05.2021 om 11:41 uur

nog niet opgelost ! heb een nieuwe laptop met touchscreen. Helemaal links klikken werkt maar rechts klikken niet. Ligt het aan het touchscreen zelf ? Zal de handleiding van Acer is natrekken !

Lutgart

 

lutgartdenil schreef op 11.05.2021 om 14:02 uur

na enkele uren zoekwerk, werkt de rechtermuisklik (die de plaats van de foto zou moeten aanduiden als eindmarker) op mijn TPT touchscreen van Acer Nitro 5 nog steeds niet. Linkertoets werkt naar behoren als Beginmarker van de onderstaande foto. (Photostory Deluxe 2021) Ook de Windows toepassingstoets die hetzelfde zou moeten zijn als de rechtermuisklik werkt niet.

Dus ligt het aan het programma die niet de juiste sneltoets heeft op een touchscreen of ligt het aan de Windowstoepassingstoets? We zoeken verder.

groetjes

Bol schreef op 11.05.2021 om 15:36 uur

@lutgartdenil

Hallo Lutgart,

Bedankt👍 voor uw terugkoppelingen. Volgens mij kunt u wel gelijk hebben, dat u TPT touchscreen niet compatibel is met Photostory 2021. Heb u het al eens geprobeerd om een losse USB muis aan te sluiten en kijken of de rechtermuisknop nu wel goed functioneert. Als dat zo is, dan kunt dit probleem het beste neerleggen bij Magix Support, zodat de programmeurs dit kunnen aanpassen. Zo neemt u contact op met Magix Support. [klik hier].

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lutgartdenil schreef op 23.06.2021 om 12:28 uur

Beste mensen,

Ik gebruik Photostory Deluxe 2021. In de verkenner komen steeds meer bestanden staan met extensie HO en HDP. Blijkbaar één van de 2 zijn Magix klanken. Maar ze zijn niet zichtbaar in de lijst "mijn muziek" in het programma. Mogen die bestanden dan in de verkenner verwijderd worden? Bovendien kan ook Magix Music Editor 3 kan deze bestandenniet o penen?

Vriendelijke groeten

Lutgart De Nil

Bol schreef op 23.06.2021 om 15:42 uur

@lutgartdenil

Hallo Lutgart,

HDP- en H0 bestanden zijn hulpbestanden binnen Magix Programma's en zijn niet als standalone te openen!!

  • HDP-bestanden worden intern gebruikt door Photostory, wanneer u als gebruiker een filmfragment bewerkt. Als u ze handmatig verwijdert, worden ze bij een volgende keer dat u de slideshow opstart automatisch opnieuw aangemaakt. U kunt / mag de HDP-bestanden zonder problemen verwijderen.
  • H0-bestanden slaan golfvorminformatie en visuele informatie van audiogegeven op. Als u deze verwijdert, worden ze niet automatisch aangemaakt, zoals HDP-bestanden. U moet dan de golfvormweergave en visuele informatie weer opnieuw handmatig aanmaken.

Groet, Rob

PS. zou u bij een volgende keer een nieuwe bijdrage (onderwerp) aan willen maken. Zo houden wij het forum schoon en overzichtelijk. Alvast bedankt👍. Zo maakt u een eigen bijdrage aan. [klik hier]

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 23.06.2021, 15:57, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.06.2021 om 15:08 uur

@lutgartdenil

Hallo Lutgart,

Het doet mijn deugd om te zien, dat de uitleg ten aanzien van de HDP- en H0 hulpbestanden duidelijk is overgekomen.

Succes met het samenstellen van uw slideshows.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-