Eindeloos crashen en bevriezen van het systeem

loos_5 schreef op 07.01.2024 om 12:44 uur

Ik gebruik Video Deluxe premium 2022
Magix crashed gemiddeld 10-20x per dag bij het maken van video montages, hoe complexer de montage hoe vaker hij crashed.
Maar dit probleem is niet geïsoleerd tot deze versie.
Ik gebruik ongeveer 15 jaar Magix producten maar het crashen lijkt niet verholpen te worden.
Persoonlijk heb ik er de gewoonte van gemaakt om om de paar minuten op te slaan om geen uren werk te verliezen.

Ik gebruik een Ryzen9 5900x (12 core) cpu met een radeon rx 6800 xt (16gb) videokaart.
m.2 harde schijven voor snel lezen en schrijven.
32gb ram.

Video playback stotter snel met een overgang, versnelde videos stotteren. kleur correcties en overlays vertragen enorm.
terwijl onder in beeld het CPU gebruik op 2%-5% staat. en de schijven relatief weinig belast worden.
GPU wordt nauwelijks gebruikt.

Af en toe bevriest met programma waardoor hij minuten niet reageert en als ik geluk heb gaat hij verder. anders CTRL ALT DELETE en Magix stoppen met het gevolg dat ik alles kwijt ben.

Foutcodes uit het niets waardoor Magix opnieuw opstart. crashes tijdens het exporteren en noem naar op.

Deze problemen heb ik altijd ondervonden, ook in voorgaande versies en voorgaande hardware.

Ik vraag me dan ook af of Magix hun producten ook test voor de release en/of later geschikte patches doorvoert om deze problemen te verhelpen.
voor mij was dit in ieder geval de laatste versie die ik heb aangeschaft tot de problemen echt aangepakt worden.

Reacties

Bol schreef op 07.01.2024 om 16:06 uur

@loos_5

Hallo Robbert,

Als moderator / forumlid begrijp ik maar al tegoed uw frustratie. Om te beginnen wordt Video Deluxe 2022 | 2023 versie wordt niet meer ondersteund door Magix Duitsland. Mijn advies is om contact op te nemen met Magix Support.

Vul het formulier zo nauwkeurig mogelijk in en vraag om systeemcheck. Zij kunnen u aan de hand hiervan een gericht antwoord geven.

Voor mij was dit in ieder geval de laatste versie die ik heb aangeschaft tot de problemen echt aangepakt worden.

Als een ex hobbyprogrammeur, weet ik dat het bijna zo niet onmogelijk is om foutloos te programmeren. Microsoft Windows programma's werken ook niet feilloos. Daarom is mijn advies wederom om contact op te nemen met Magix Duitsland en daar u problemen voor te leggen.

Succes,

Rob
forum moderator

Ps. Lees ook nog eens uw topic van 3 maart 2023: Barely using GPU and CPU / GPU en CPU worden nauwelijks gebruikt (magix.info).

Kees-Haremaker schreef op 13.01.2024 om 13:56 uur

Hallo Robbert, ten eerste een vraag hoeveel harde schijven heeft u op uw pc aangesloten, ten tweede heeft u ieder aparte project ook in één map op één van de HD's of heeft u dat in het geheel niet ingesteld door het bedienen van de letter 'Y' en de dan verschijnende window in de tweede tabblad wel de mappen aangewezen waar één project is opgenomen. Ik bedoel dus dat alle bestanden van een project altijd in een map met de projectnaam zich bevinden.
Het zou bij u kunnen zijn dat alles in de C: schijf staat en dat die zijn grenzen heeft bereikt vwb de capaciteit.
Daarom een projectmap nooit in de C: schijf maar in de D: of hoger voorzover aanwezig.
Het is wat mij betreft heel belangrijk dat dit goed gerubriceerd is, zo werk ik zelf al vele jaren waardoor ik uw probleem nooit ben tegengekomen.
Succes.
Kees
Een jaren lang gebruiker van MVL

loos_5 schreef op 28.06.2024 om 22:32 uur

sorry ik zie nu jullie berichten pas. mijn dank is groot. heb helaas geen melding gekregen van de reacties. haha. inmiddels video deluxe 2024 aangeschaft. deze crashed een stuk minder gelukkig. nog een klein probleempje met proxy bestanden. dan is het programma perfect!

Bol schreef op 29.06.2024 om 13:37 uur

Hallo @loos_5,

Kan gebeuren, maar hebt u in Mijn Profiel wel aangegeven, dat u een terugkoppeling wenst?

Waarom VDL 2024 bij u zo af en toe nog crasht, daar heb ik geen direct antwoord op. Zelf maak ik nooit gebruik van Proxy, omdat het vertragend werkt en onnodige bestanden aanmaakt op mijn SSD schijf.

Wat is uw computer configuratie op dit moment?

  • Welke Windowsversie?
  • Wat is uw processor?
  • Hoeveel RAM geheugen?
  • Wat is uw grafische kaart?

Met vriendelijk groet,

Rob
forum moderator

loos_5 schreef op 20.07.2024 om 20:37 uur

ik gebruik windows 10 volledig geupdate, een ryzen 9 5900x cpu, 32gb ram en een radeon rx6800 graphics card (16gb) lijkt me voldoende voor een beetje video editing.