EFFECTS AND TRANSITIONS IN MPH ARE OUT OF RECTANGLE VIEW WHEN EXPORTED

patjedesigaar schreef op 18.05.2020 om 21:52 uur

Has anyone experience with my problem ?

All effects and transitions made in the project that show correct framing, are out of the frame when

exported to MPEG2 or MPEG4. Is there a particular reason why this happens and can this be avoided in any way ?

It has happened in various versions of Photostory. Now, I am working with version 2017,

 

Rgds,

Patrick

Reacties

mi-bo schreef op 18.05.2020 om 22:03 uur

@patjedesigaar

Beste Patrick.

U heeft Uw oproep geplaatst op de Nederlandse afdeling van het Forum magix.info/nl/.

Als U Uw vraag in het Nederlands plaatst heeft U meer resultaat op een reactie.

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

Bol schreef op 18.05.2020 om 23:07 uur

Hallo Patrick,

Wat bedoelt u exact met: "Alle effecten en overgangen, die in het project gemaakt zijn en die de juiste kaders laten zien, vallen buiten het kader wanneer deze zijn geëxporteerd naar MPEG2 of MPEG4". Kunt u dit via afbeeldingen laten zien?

Groet,

Rob (Moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

patjedesigaar schreef op 19.05.2020 om 09:35 uur

Beste Rob en Michael,

 

sorry, is mijn eerste keer dat ik de community aanspreek. Nu even in het Nederlands ;-)

Wat ik bedoel is het volgende : als je overgangen en effecten inbouwt die tussen 2 beelden liggen, dan zie je in de export dat bvb. inzoomen van een beeld om maar iets te noemen het volledige beeld meer vult dan het gewoon stilstaan van een beeld zonder meer.  Mijn collega die het ook gebruikt, heeft dezelfde ervaring.

Bij een export zien we normaliter links en rechts 2 zwarte randen en die worden met effecten steevast overschreden.  Mooi afgelijnd is dat natuurlijk niet.  Zeker als je montages op groot scherm projecteert met een beamer, is het nog veel zichtbaarder.

We vermoeden dat het wellicht te maken heeft met de instellingen van 4:3 of 16:9 en ook met de settings van de "zichtbare tv-gedeeltes gebruiken".   Maar wij zijn geen IT'ers en dus toch een hele technische bedoening om hieruit wijs te geraken.

Graag jullie advies of begeleiding, bedankt !

Patrick

mi-bo schreef op 19.05.2020 om 19:45 uur

@patjedesigaar

Beste Patrick.

Zeker 10 keer Uw uitgebreide verslag gelezen,moet ik U een goed advies schuldig blijven.

Gezien ik zelf met MFS 2020 werk,kan mijn advies een vertekend beeld geven daar in de 3 jaar na versie MFS 2017 veel verbeteringen zijn toegevoegd.

Succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

patjedesigaar schreef op 19.05.2020 om 20:46 uur

Dag Michael,

het feit dat u het antwoord schuldig moet blijven, is voor mij gek genoeg toch al iets positiefs.

Ik weet niet waarvoor of hoe de meeste gebruikers van Magix Photostory hun exporten gebruiken maar mijn collega en ikzelf gebruiken dit programma nu 10 jaar om avondvullende diashows te brengen voor publiek; zeg maar de digitale opvolger van de diaprojectoren op muziek destijds. We hebben daar in al die jaren al veel voor terug gekregen van ons publiek, tot onze grote tevredenheid. En je wilt elk jaar de lat weer wat hoger leggen...

Zou het u helpen als ik hier op de een of andere manier enkele korte stukjes doorstuur van montages waar het probleem zich levendig voordoet ?

Het komt hierop neer - in een poging om een goeie vergelijking te maken : transities van beelden in een BBC-documentaire op TV komen in het geheel ook niet uit het kader van je tv maar blijven netjes binnen dat kader, snap je ? Hier zien we dit jammer genoeg wel gebeuren. Misschien kan het fenomeen gewoon niet opgelost worden. Ik weet het niet maar we hebben er ons al suf op gezocht...

Ik hoor het wel.

Vriendelijke groet,

Patrick

mi-bo schreef op 19.05.2020 om 20:57 uur

@patjedesigaar

Beste Patrick.

Dank voor Uw Feedback.

Ik gebruik MFS vanaf 2005 en heb veel demo's gegeven bij retailers in opdracht van MAGIX.

U mag de project naar mij toesturen mijn email adres is mi-bo@magix.info

En ga het toegestuurde eens goed bestuderen

Met vriendelijke groet,

Michael

mi-bo schreef op 19.05.2020 om 21:14 uur

@patjedesigaar

Beste Patrick.

Even MFS opgestart, kan het probleem niet zitten in object eigenschappen.

gezien U over 4: 3 en 16:9 schrijft, en is het ook al op de Monitor of juist op de Beamer

Met vriendelijke groet.

Michael

patjedesigaar schreef op 20.05.2020 om 21:51 uur

Hallo Michael,

 

ik heb nog eens gekeken en het doet zich op alle fronten voor : op de monitor, ook wanneer je full screen vraagt en uiteindelijk in de export ook. Misschien heb je hiermee al een indicatie ?

 

Mvg

Patrick