Effecten in mediapool start met vertraging

Trast6 schreef op 17.12.2023 om 10:02 uur

Sinds september ben ik overgeschakeld van X14 ( dat perfect werkte) naar X15.Ik werk momenteel aan een oude analoge AVI film.

Telkens wanneer ik een effect uit de mediapool wil toepassen duurt dit ongeveer 1 minuut alvorens het kan gebruikt worden. Op dat moment kan ik alleen de muiscursor bewegen, het programma lijkt dan geblokkeerd. Dit is zeer frustrerend, daarom heb ik alles opnieuw geïnstalleerd inclusief de laatste update. Geen verbetering, het gaat om een download versie.

Ik weet niet of het iets met de film te maken heeft of is het wederom het programma, X12 en X14 werkte goed op deze computer X13 niets anders dan problemen ( zie mijn vorige vraag). Ik denk toch dat mijn computer X15 moet aankunnen omdat X14 prima gewerkt heeft.

Vriendelijke groeten aan iedereen van dit forum.

Reacties

Bol schreef op 17.12.2023 om 13:12 uur

@Trast6

Hallo Marc,

Wat u zou kunnen doen is het volgende. Verwijder eens het (verborgen) Video_pro_x.ini bestand.

Zie ook: Verborgen bestanden zichtbaar maken in Windows 10 | 11 (magix.info)

Bij het verwijderen van het INI bestand wordt Pro X15 op de standaardwaarden teruggezet en zo nodig ook computerconfiguratiefouten hersteld. Bij het opstarten van Pro X15 wordt dit INI bestand automatisch weer aangemaakt.

Fijn feestdagen

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Trast6 schreef op 17.12.2023 om 19:00 uur

Goede avond Rob,

Eerst en vooral hartelijk dank voor uw snel antwoord alsook voor de goede tip.Ik heb uw advies gevolgd en dat is weer de oplossing. De verborgen bestanden zijn de boosdoener. Ik had dit moeten weten want in mijn vorige vraag aan dit forum heeft U mij dat reeds aangeraden. Ik zou nooit het verband gelegd hebben en daarom wil ik U duizend maal bedanken. Ik heb al enkele uren kunnen verder werken aan een mooie hobby.(Tenminste als alles werkt).

Rob blijf nog lang moderator van dit forum want je bent onmisbaar.

Fijne feestdagen en vooral een goede gezondheid.

Marc

Bol schreef op 17.12.2023 om 19:33 uur

@Trast6

Hallo Marc,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost door het Video_pro_x.ini bestand te verwijderen. Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Zolang ik er plezier in heb en houd, blijf ik u zeker als moderator / forumlid antwoorden geven.

Fijn feestdagen

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-