Eerst wel beeld & geluid, maar nu niet meer....

Perrin1991 schreef op 22.01.2019 om 20:52 uur

Beste Magix-forumbeheerders,

Ik ben sinds eind augustus in het bezit van het 'Red uw video's!' pakket met softwareverie 9.
In het begin heb ik twee video's mooi kunnen digitaliseren, waar het me met een eerder pakket niet mee lukte. Kortom, zeer tevreden over 'Red uw video's!'.

Echter, na een tijdje het niet te hebben gebruikt, krijg ik nu bij het starten van de software enkel blauw beeld en geen geluid. Voor zover ik weet heb ik in de tussentijd niets aan de instellingen gewijzigd. Heb ondertussen de software opnieuw geïnstalleerd, van alles geprobeerd met de beeldinstellingen en het formaat, maar niets werkt. Ook heb ik met zowel de gebruikelijke composite kabel en S-video kabel geswitcht, maar dit mocht niet baten. De videodecoder geeft aan geen signaal te detecteren, maar wel lijnen (?) te detecteren.

Kunnen jullie ontdekken wat er aan de hand is? Hieronder enkele informatie over mijn besturingsysteem en de software drivers:

  • Conexant
    MAGIX Video converter 3
    7.0.122.72, 6-8-2015

Ik hoor graag van u. Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Perrin

Reacties

mi-bo schreef op 22.01.2019 om 21:03 uur

@Perrin1991

Beste Perrin1991.

Welkom op het MAGIX.INFO Forum.

Ik zie bij apparaten beheer Video Grabber staan, verwijder deze.

Installeer met de RUV 9 DVD opnieuw de Usb drivers.

Heeft U ook al gekeken of er geen download update is nu versie 6.0.2.31 te vinden via hulp online actualiseren

Mvg

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

mi-bo schreef op 22.01.2019 om 21:43 uur

@Perrin1991

Beste Perrin1991,

gebruikt U een Scart aansluiting staat deze op uit. zijn de pinnetjes niet in gedrukt of verbogen

Wat gebeurd er als U RUV 9 (VERYVT9) heeft opgestart en U doe alleen de USB convertor in de USB poort.

Heeft U al geprobeert de USB convertor in een andere Usb poort te doen.

Mvg

Michael

Perrin1991 schreef op 23.01.2019 om 18:44 uur

@mi-bo

Beste Michael,

Bedankt voor je reactie.

Heb ondertussen bij apparaatbeheer Video Grabber verwijderd en opnieuw geinstaleerd. Echter heb ik alleen met het bestand "reduwvideos_9_dlm" een installatie kunnen doen. Mijn laptop heeft namelijk geen DVD-station dus heb het programma gedownload van jullie website. Deze werkt wel met de productcode van de DVD die bij het pakket zat. Alleen kan ik de USB-drivers niet apart installeren. Hebben jullie daar ook een downloadbaar bestand van? Het programma werkt namelijk nog steeds niet.

Ook heb ik verschillende USB-poorten en scart/VGA/S-video kabels geprobeerd. Geen van alle werken.

Als ik RUV 9 opstart en enkel de USB-convertor in de USB-poort stop, wordt deze wel herkent maar blijft het beeld blauw. Zie ook bijgaande screenshots.

Hopelijk helpt dit met het vinden van een oplossing.

Vriendelijke groet,
Perrin

mi-bo schreef op 23.01.2019 om 19:16 uur

@Perrin1991

Beste Perrin.

Dank voor Uw Feedback, of het product via een dvd of online (magix.vom)wordt geinstalleerd maakt geen verschil.

Dat U een blauw beeld heeft met alleen de usb converter is normaal.

De optie van de prints staan goed,usb moet worden geactiveerd.

Als er via analoge videorecorder of analoge camera contact wordt gemaakt,heeft U dan ook geen beeld.

Het is namelijk zo.,dat als er een input is, wordt automatisch de driver weer geinstalleerd.

Mvg,

Michael

 

Perrin1991 schreef op 23.01.2019 om 21:41 uur

@mi-bo

Beste Michael,

Het probleem is juist als ik met een analoge videorecorder of zelfs met een dvd-speler met scartkabel verbinding maak, dat het beeld blauw is. Ook is er geen geluid.

Waar zou het nog meer aan kunnen liggen? Ik voorzie u graag van meer info.

Vriendelijke groet,

Perrin

mi-bo schreef op 24.01.2019 om 10:07 uur

@Perrin1991

Beste Perrin,

gezien U geen dvd speler in Uw Notebook heeft is mijn voorstel.

Ga naar C:\ProgramData\MAGIX\Video_easy_9_RYVT verwijder deze map geheel.

Ga dan naar configuratiescherm, Programma's en onderdelen, en verwijder dan

MAGIX connect, MAGIX video converter 3,MAGIX Video Easy Red uw Video's ( Versie 9.0).

Sluit de Notebook af, start weer op en ga naar

https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ inloggen

mijn producten,

dan Video easy Red uw video's! (Versie 9.0),activeer serienummer alvast, en installatieprogramma aanklikken, dan wordt er een trial versie geïnstalleerd, een paar MB.

Daarna zal het programma volledig worden geïnstalleerd,met serienummer activeren en volg de aanwijzingen.

vergeet niet online te actualiseren, i.v.m. met upgrade.

En het programma moet weer volledig op Uw Notebook staan

Mvg

Michael