Als ik een DVD wil branden van een gemonteerde film komt de mededeling dat de DVD-R niet geschreven kan worden. Het is een nieuwe schijf. Wie kan mij helpen. De brander is nieuw.
Het is de HL-DT-ST BD-RE BH16N540. Pas ingebouwd, nadat mijn oude het opgaf.
Het werkte altijd perfect. Ik heb getest met NERO doe kopieert en brand de schijven wel. Doordat ik wat had gerommeld op scherm van Magix door op esc te drukken ging het programma wel coderen en branden. Maar dat is niet de juiste weg. IK heb foto's gemaakt van het scerm. Kan ik dat opsturen? Ik zie geen plaatje van Bijlage toeveoegen.
IK heb ook nog een nadere korte film ingelezen in Magix video deluxe 2025. Dan krijg ik dezelfde melding: "het ingevoerde medium kan niet beschreven worden. Ik denk dat de link met het brandprogramma van Magix die brander niet goed ziet.
Na de melding dat dat de schijf niet beschreven kan worden druk ik op OK. dan komt de melding: plaats een lege disc en ik druk op OK begint hij opeens wel te coderen.
Stop er een schijf in volgens het brandproces dan krijg weer die melding dat de schijf niet beschreven kan worden. Doe ik de lade weer dicht met dezelfde schijf na de melding : plaat seen lege disc. Dat gaat hij ook door metMizdown en Encoderen
Op mijn brander staat geen LG logo. Ik heb van door u voorgestelde site een upgrade gedownload. links een staand rijtje schijfjes met rechts daarvan "super multi"
Toen ik het wilde installeren kwam melding dat het geinstalleerd kon worden. Dus zal het geen LG zijn. Mijn leverancier weet niet veel van branders (raakt uit de tijd). Ik vrees dat ik elke te branden schijf er 2x moet insteken. Ik denk dat het brandprogramma van Magix niet goed klikt met mijn brander.
Zelf heb ik een HL-DT-ST BD-RE BH16NS55 en deze werkt bij mij perfect. Maar ik krijg nu het sterk vermoeden, dat u een denk / handelingsfout maakt. Zoals ik het nu kan bepalen / beoordelen plaatst u al een dvd voordat u gaat branden. Dit is niet nodig!! Als u via het Magix Brandmenu een dvd gaat branden, klikt dan op branden, maar leg nog geen lege dvd in disclade. Er worden eerst de benodigde dvd bestanden aangemaakt in Disc Images map.
Als dit klaar / gebeurd is, wordt automatisch de disclade geopend, zodat u er een lege dvd in kan plaatsen. Als u op OK klikt dan sluit de discladen en het branden op de dvd wordt gestart.
Dag Rob, In de eerdere versies van Magix Videdeo plus heb ik altijd vooraf de schijf erin gelegd en werkte met mijn oude brander. Ik heb nu Magix Videoplus 2025. Daarin zou het veranderd zijn denk ik dan.
In iedergeval is diteen zeer nuttige tip en is denk DE oplossing van mijn probleem. Ik je ben daarvoor heel dankbaar. Ik zie dat je afbeeldingen in het antwoord hebt gezet. Hoe moet dat, want dat zeer verhelderend.
Dit was voor nu mijn laatste vraag.
Nogmaals bedankt vooe het meedenken en de oplossing.