dvd red uw video start niet

Colette-V schreef op 04.05.2024 om 17:02 uur

Eerst kreeg ik een oude versie 'red uw video's' toegestuurd ipv de beloofde versie van 2023 (en die werkte niet met windows 11) ; na wat gemail kreeg ik nu toch de nieuwe(?) versie maar de dvd die erbij zit (die trouwens een Duits opschrift heeft ipv een Nederlands en waarop 2022 staat (en niet 23) ) start niet eens op! Meer nog , mijn (nieuwe) laptop raakt geblokkeerd en ik kan niets meer doen, kan zelfs niet met taakbeheer de zaak stoppen.

Reacties

Bol schreef op 04.05.2024 om 17:57 uur

@Colette-V

Hallo Colette,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

Als het goed is, hebt u na aankoop van Magix Red uw video's 2023 een opdrachtbevestigingsmail ontvangen. In deze mail staat het P3-serienummer en een installatielink. Het installatieprogramma en het P3-serienummer kunt u ook vinden bij uw Account / Mijn producten.

Ga hiervoor naar:

Hebt u wel een deze Magix USB video omzetter ontvangen?

Voor deze Magix USB video omzetter hoeft u geen drivers te installeren, daar deze Plug & Play is.

Zie ook: https://www.magix.com/nl/videobewerking/red-uw-videos/

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Colette-V schreef op 04.05.2024 om 22:26 uur

Ik begreep het eerst niet goed want ik had dus geen bevestigingsmail of installatielink gekregen, alleen met de post een doos met inderdaad een nieuwe videograbber (en kabels zoals op uw foto) en een dvd met op het hoesje een serienummer. Maar zoals gezegd : de dvd bleef hangen. Ik kon het programma dus niet installeren en ook niet het nummer ergens invoeren. Via uw link is dat nu wel gelukt (waarvoor dank!). Doordat ik de oude videograbber eerder wel had kunnen registreren met de oude software (niet via een link) had ik dus wel al een account en via uw link heb ik het nieuwe serienummer erbij kunnen zetten en het progr kunnen downloaden. Ik heb h progr nog niet verder uitgetest maar het lijkt alsof het wel zal werken. Blijft mijn vraag waarom die dvd er dan bijzit want die werkt niet (loopt vast) en in de doos zaten ook geen aanwijzingen hoe je te werk moest gaan om de zaak te installeren. Is het de bedoeling dat je die dvd niet gebruikt ?

Bol schreef op 05.05.2024 om 09:53 uur

@Colette-V

Hallo Colette,

Als u Magix Red uw video's 2023 hebt aangeschaft via het internet, krijgt u altijd een opdrachtbevestigingsmail. Kijk nog eens in uw spam map?

Dit is zo maar een voorbeeld

Er zijn verschillende rede op te noemen waarom een DVD blijft hangen. De dvd is beschadigd of vuil.

Het registreren en het invullen van het P3-serienummer kunt u pas doen, nadat u het programma geïnstalleerd hebt.

....Blijft mijn vraag waarom die dvd er dan bijzit want die werkt niet (loopt vast) en in de doos zaten ook geen aanwijzingen hoe je te werk moest gaan om de zaak te installeren. Is het de bedoeling dat je die dvd niet gebruikt?....

Het klopt, dat er geen installatiehandleiding in de doos zit, omdat alles wordt uitgelegd in de opdrachtbevestigingsmail. Zelf gebruik ik nooit meer een DVD maar het installatieprogramma dat te vinden is bij Mijn Account / Mijn producten.

Succes met het digitaliseren van uw banden. Mocht u nog vragen hebben dan verneem ik dat wel van u.

Met vriendelijke groeten

Rob
forum moderator

Colette-V schreef op 05.05.2024 om 10:58 uur

bedankt voor de uitleg. Ik heb nooit een bevestigingsmail gekregen (ook niet de eerste keer toen ik de foute videograbber kreeg) maar dat komt wellicht omdat een vriend van mij de aankoop via ZIJN mail heeft gedaan, al heeft hij bij de bestelling wel mijn gegevens doorgegeven (delivery address enz) Hij heeft ook nooit gezegd dat er nog een mail bij hem is toegekomen. Ik heb de eerste foute (oude) videograbber met de dvd kunnen opstarten (en registreren op mijn eigen mailadres). Bij de tweede videograbber lukte dat dus niet met de dvd maar ben ik via uw link op mijn account geraakt en heb ik daar het serienummer kunnen invullen en het programma installeren waar ik opnieuw het serienummer moest invullen. Allemaal nogal omslachtig maar als het nu werkt (het programma start in elk geval op) is alles OK. Nogmaals bedankt Colette

Bol schreef op 05.05.2024 om 11:46 uur

@Colette-V

Hallo Colette,

Ik begrijp nu waarom u geen opdrachtbevestigingsmail hebt ontvangen, omdat uw vriend de aankoop gedaan en betaald hebt via zijn emailadres. Als moderators hebben we geen inzage in deze privégegevens.

Vraagje, met welke programmaversie werkt u nu? U kunt dit zien bij: Hulp / Over Magix Video Saver!....

Met vriendelijke groeten

Rob
forum moderator

Bol schreef op 05.05.2024 om 14:38 uur

@Colette-V

Hallo Colette,

Nog even dit. Magix hebt waarschijnlijk al de benodigde gegevens neer gezet onder Mijn Account / Mijn producten van uw vriend. Als dat zo is neem dan contact op met Magix Support. Stuur een mailtje naar infoservice@magix.net en leg daar uw probleem voor.

Succes,

Rob
forum moderator

Colette-V schreef op 07.05.2024 om 11:19 uur

 

De versie die ik nu gekregen heb is wel degelijk 2023. Ik vind het wel vreemd dat het uitzicht van het videobewerkingsprogr juist hetzelfde is als bij de oude versie, ik had gelezen dat dat ook vernieuwd was. Vervelend is wel dat ik de videograbber niet 'veilig' kan loskoppelen van mijn laptop. Het lijkt alsof mijn laptop niet ziet dat die aangesloten is (maar h progr werkt dus wel, ik heb ott al zaken overgezet). Wat het account betreft, daar is geen probleem. Zoals ik eerder uitlegde kon ik via de vorige dvd mijn vorige versie registreren met MIJN naam en mailadres en de nieuwe versie van daaruit installeren, het account staat dus niet op naam v mijn vriend maar van mij, alleen had ik geen link er naartoe opgestuurd gekregen. Tot slot: met de officiele servicedienst van magix ga ik niet meer mailen, dat ging erg moeizaam en blijkbaar begrijpen ze daar bv niet wat 'delivery address' betekent (iets wat je nochtans zelf kan opgeven bij de bestelling). Ik heb in mijn mails naar hen na de eerste foute levering (verkeerd product en verkeerd adres) duidelijk gemeld dat IK en niet mijn vriend de gebruiker ben en dat ze de nieuwe versie dus naar mij (mijn adres nog eens doorgegeven en mijn email) mochten sturen,  maar het pakket kwam weer toe bij die vriend v mij (die trouwens niets gezegd heeft over een bevestigingsmail)... in elk geval bedankt voor uw hulp want het werkt en da's het belangrijkste

Bol schreef op 07.05.2024 om 18:37 uur

@Colette-V

Hallo Colette,

Als moderator kan ik u niet het juiste antwoord geven, omdat er zeer veel dingen door elkaar heenlopen. Zo heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag welke versienummer u nu hebt? Zie mijn antwoord dat ik schreef op 05.05.2024 om 11:46 uur.

De Videogabber kan ik ook niet veilig loskoppelen (niet zichtbaar). Dit is ook niet nodig, omdat er geen gegevens worden weggeschreven/ opgeslagen, zoals op een USB stick.

U heb van Magix Duitsland de juiste versie Magix USB Video Omzetter toegezonden gekregen met zijn eigen P3-serienummer. Uw vriend hebt een opdrachtbevestigingsmail ontvangen met daarin ook een P3-serienummer.

U hebt dan twee P3-serienummers. De P3-serienummer zijn alleen nodig om het Magix Red uw video's 2023 programma te registreren en activeren. Voor een Magix USB Video Omzetter is er geen P3-serienummer nodig.

Maar goed, u hebt u bandjes kunnen digitaliseren en daar gaat het tenslotte om.

Met vriendelijke,

Rob
forum moderator