DVD en Blu-ray schijf maken

Leo-Kuppens schreef op 12.01.2022 om 13:22 uur

Beste,

Ik heb geen probleem met Magix Video Deluxe maar ik wens een DVD en of Blu-Ray schijf maken met menu's en alles wat erbij komt. Voor ik met VDL werkte gebruikte ik Pinnacle Studio en hier was een programma bij om Dvd's en of Blu-Ray schijfjes te maken het programma was MyDVD.

Nu heb ik dat niet meer, ik heb een 6 tal films gemaakt met VDL en opgeslagen als Mp4 en wil deze dus samen voegen op een schijf om deze af te spelen in mijn Blu-Ray speler.

Kan mij iemand advies geven welk programma ik het beste hiervoor kan gebruiken. Het mag zelfs een betalend programma zijn.

Ik heb al eens gezocht maar er worden er zoveel aangeboden die beweren allemaal de beste te zijn.

Kan mij iemand raad geven?

De beste groeten en hou het gezond.

Leo

Reacties

mi-bo schreef op 12.01.2022 om 21:49 uur

@Leo-Kuppens

Beste Leo.

Misschien heeft U hier iets aan DVD Architect

Hieronder een link met verschillende Tutorials

https://www.vegascreativesoftware.info/us/tutorials/basic-training-for-dvd-architect--106103/

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 12.01.2022 om 23:19 uur

@Leo-Kuppens

Hallo Leo,

Als ik het goed gelezen hebt, wilt een diskmenu maken met Video Deluxe. U hebt 6 films gemaakt en opgeslagen als een MP4 bestand. U kunt in de Video Deluxe versies al uw projecten gelijk op een DVD of Blu-Ray branden.

Dit u zo:

  • klik rechtsboven op het de Schijfje
  • u komt nu in het bewerkingsmenu terecht.
  • Wanneer u het gewenste menu hebt samengesteld, dan kunt deze branden als DVD c.q. Blu-Ray

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.01.2022 om 23:31 uur

@Leo-Kuppens

Hallo Leo,

Start Video Deluxe op en doe dan het volgende

  • zet uw 6 MP4 filmpje elk op een aparte filmblad
  • maak het gewenste menu
  • brand het dan op een DVD of een Blu-Ray schijf.

Zie dit kort filmpje.

Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij dat graag.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.01.2022, 00:15, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Leo-Kuppens schreef op 14.01.2022 om 12:24 uur

Beste Michael en Rob,

Het voorstel van Michael heb ik eens bekeken en het leek me wel wat maar toen ik zag wat dit programma koste was mijn goesting over.

Het voorstel van Rob heb ik uitgeprobeerd en werkte prima dus hoef ik geen nieuw programma aan te schaffen.

Dus het is opgelost.

Dank voor jullie suggesties.

Leo

 

Bol schreef op 14.01.2022 om 14:24 uur

@Leo-Kuppens

Hallo Leo,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het brandprogramma van Video Deluxe aan uw verwachtingen voldoet. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Mag ik u nog een welgemeend advies geven. Brand eerst uw project als IMAGE (ISO) bestand en als alles goed is, brand dan dit Imagebestand met bv. AnyBurn (freeware) op een DVD of Blu-ray schijf. Op deze manier voorkomt u verspilling van schijven!!

Succes met het branden van uw films op een DVD of Blu-ray schijf.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-