Dvd branden - licentie activeren lukt niet

J-Wouters schreef op 19.05.2021 om 17:22 uur

Ik wil voor het eerst sinds lange tijd een DVD branden voor gebruik in een DVD-speler. Het programma geeft aan dat ik daarvoor een licentie moet activeren. Als ik klik op 'online activeren' gebeurt er niks. Als ik bij Brander kies voor "Image recorder" krijg ik dezelfde melding. Als ik in het menu kijk bij "Extra inhoud installeren" staat er geen DVD licentie bij (alleen mpg codecs). Op het Forum vind ik er niks over.

Ik gebruik Magix Video Deluxe 2016 versie 15.0.0.114 (UDP3) op een Windows 10 PC.

Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen? Alvast dank voor het meedenken!

 

Reacties

Bol schreef op 19.05.2021 om 18:31 uur

@J-Wouters

Hallo J. Wouters,

Misschien staat er op uw PC niet de juiste brandroutine. Mijn advies, download en installeer eens een van deze Brandroutine (klik hier)

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

J-Wouters schreef op 19.05.2021 om 19:02 uur

Beste Rob,

Dank voor je snelle reactie! Ik heb de Win-10 driver gedownload en geïnstalleerd. PC herstart. Helaas nog steeds dezelfde melding.

Heb je nog andere suggesties?

J.Wouters

Bol schreef op 19.05.2021 om 19:55 uur

@J-Wouters

Hallo J. Wouters,

Hebt u VDL 2016 kortgeleden opnieuw op uw PC geïnstalleerd? Als dat zo is, dan hebt u een probleem. Bij het update van VDL 2021 in oktober 2020 hebt Magix de volgende verandering toepast:

  • Verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • Verwijderd AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10
  • Verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Bij het branden van een DVD hebt u het uitgebreide audiopakket nodig. Helaas is deze niet meer te downloaden vanaf de Magix Server.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-