Download bestanden Photostory 2023

Huib-vandeKerk schreef op 11.02.2023 om 08:49 uur

Bij de aankoop van dit pakket worden de bestanden door Magix naar Onedrive gedownload.

Daar de opslag capaciteit van de Onedrive beperkt is worden de downloads afgebroken.

Kan je de download bestanden niet zelf naar je eigen keuze opslag dirigeren.

Heb geen behoefte om een abbo op onedrive te nemen

Heb een laptop met win11-64bits

Reacties

Bol schreef op 11.02.2023 om 12:51 uur

@Huib-vandeKerk

Hallo Huib,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

....Bij de aankoop van dit pakket worden de bestanden door Magix naar Onedrive gedownload.....

Zeer vreemd, bij een standaard installatie worden altijd de volgende mappen gebruikt, tenzij u deze zelf hebt gewijzigd via de installatie van Photostory.

Kijk eens bij de instelling van One Drive. Waarschijnlijk stuurt u de Photo bestanden hiervan rechtstreeks naar de Cloud? Zie: Wat is de cloud? | SeniorWeb

Succes,

Rob (forum moderator)

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Huib-vandeKerk schreef op 13.02.2023 om 09:31 uur

Bedankt voor de support, het e.e.a heeft waarschijnlijk te maken met mijn instelling van de andere downloads,

dus buiten de Magix downloads die automatisch naar One drive gaan. Want de Photostory heb ik nog niet eens geinstalleerd, alleen de installatie bestanden kreeg ik gedownload. Maw ik moet de download installatie zelf dirigeren naar bv. mijn D schijf en dan pas de Magix software kopen?

Bol schreef op 13.02.2023 om 12:54 uur

@Huib-vandeKerk

Hallo Huib,

Zelf staan bij mij alle Magix programma's op de C:\ schijf geïnstalleerd. Ik heb ooit in het verleden mijn documentenmap uit OneDrive verwijderd, zodat deze niet meer via OneDrive wordt gesynchroniseerd.

U kunt zelfs het synchroniseren helemaal uitzetten per computer. Zie: OneDrive uitschakelen of verwijderen - Microsoft Ondersteuning

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

 

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2023, 13:28, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Huib-vandeKerk schreef op 13.02.2023 om 15:40 uur

Bedankt Rob met de tips, ik kom nu wel uit met die Download Map

Bol schreef op 13.02.2023 om 16:00 uur

@Huib-vandeKerk,

Hallo Huib,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Laat het forum weten hoe u het uiteindelijk hebt opgelost. U kunt tijdens het installeren ook al aangeven waar u de download map wilt installeren, maar let er dan wel op dat deze map ook niet gekoppeld is aan OneDrive!!

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2023, 16:09, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Huib-vandeKerk schreef op 14.02.2023 om 07:57 uur

Na je tips heb ik de oplossing uiteindelijk gevonden door mijn download map te verplaatsen naar mijn D schijf. Dit is dus alleen voor downloads uit diverse bronnen. Verder wordt Onedrive bespaard van zware downloads bestanden. Nogmaals bedankt Rob voor de tips.

Huib

 

Bol schreef op 14.02.2023 om 09:55 uur

@Huib-vandeKerk

Hallo Huib,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost en dat u slideshows kunt gaan maken.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-