Reacties

Bol schreef op 28.08.2018 om 22:47 uur

@@lbedo

Dit is het Nederlandse forum voor en door gebruikers. Dit staat geheel los van Magix Support. Daarom beantwoord ik u vraag in het Nederlands.

Ik probeerde een project te exporteren naar een Mp3 bestand. De export was volledig. Bij het afspelen van de geëxporteerde Mp3 bestand had ik ook geen geluid.

Ik heb toen op tabblad Audio/Midi in het menu Programma-instelling - Audioweergave de DirectSound aangeklikt en daarna mijn project weer geëxporteerd en nu was er wel geluid hoorbaar.

Laat het mij weten of het nu wel lukt op deze manier.

Succes,

Rob

Aanvulling: 29-08-2018 om 10:30uur

Dit probleem heb ik kenbaar gemaakt bij Magix Support. Wanneer ik hier een antwoord op krijg, laat ik u dit via het forum weten

Laatst gewijzigd door Bol op 29.08.2018, 10:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.09.2018 om 19:13 uur

Hallo @@lbedo,

Van Magix Support heb ik nog geen antwoord gekregen. Daarom ben ik zelf maar wat aan het experimenteren geslagen en heb het volgende geconstateerd:

  1. als het ASIO stuurprogramma is geactiveerd en het project wordt dan als bv. een MP3 bestand geëxporteerd, dan wordt het geluid (audio) weldegelijk mee geëxporteerd
  2. als je het geëxporteerde MP3 bestand wilt afspelen, terwijl Magix Music Maker actief is, dan wordt het MP3 bestand niet of niet hoorbaar afgespeeld.
  3. als je de audioweergave in Music Maker op DirectSound zet, terwijl Music Maker nog niet is afgesloten, dan speelt het geëxporteerde MP3 bestand het geluid wel hoorbaar af.
  4. als je Music Maker in zijn geheel hebt afgesloten, dan speelt het geëxporteerde MP3 bestand het geluid (audio) hoorbaar af

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.09.2018, 20:11, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 03.09.2018 om 16:16 uur

Hallo @@lbedo,

Dit is het antwoord, dat ik vandaag van Magix Support per email heb gekregen.

Hallo Rob,

ASIO en Wasapi nemen de audio-resources volledig voor zichzelf, en dus kunnen andere applicaties op dat moment geen gebruik maken van de afspeelmogelijkheden van de geluidskaart. De Performance is daardoor wel veel beter. Je kunt dus in het algemeen geen geluid afspelen wanneer het driver-protocol op ASIO of Wasapi staat.... Het virtuele keyboard is verbonden met een instrument en dan is er meer performance nodig, en dan is het dus ook aan te raden om Asio of Wasapi te gebruiken. Dit is waarschijnlijk de reden waarom het virtuele keyboard alleen onder Asio en Wasapi functioneert. Ik leg dit even bij de ontwikkelaars neer overigens. De kans is aanwezig dat dit na een volgende patch dan overigens ook weer functioneert met Wave of Directsound; aan te raden is echter Asio of Wasapi...

Groet,

MAGIX Software GmbH

Technischer Support NL/BE / Supportmanager   

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.09.2018, 16:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

@lbedo schreef op 03.09.2018 om 18:57 uur

Zal het even proberen maar probleem met verdwenen mp3 is nog steeds niet opgelost. Gelukkig kan ik overweg met wav. Zeker bedankt voor al je moeite Bol. Apprecieer ten zeerste!

Bol schreef op 03.09.2018 om 23:10 uur

@@lbedo,

Ik blijf het zeer vreemd vinden, zoals jij mij reeds eerder in een PB schreef, nadat je Music Maker 27 op de gebruikelijke manier verwijderd hebt en weer opnieuw installeert, het MP3 probleem niet wordt oplost. Wat je zou kunnen doen is, als je Music Maker 27 op de standaard manier verwijderd hebt, alles wat betrekking hebt op Music Maker 27, handmatig van je PC te verwijderen en daarna opnieuw te installeren.

Succes,

Rob.

PS. ik verneem wel of de export als WAV bestand nu wel hoorbaar af te spelen is.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-