domein naam verhuizen

Erik-EBZ schreef op 08.04.2012 om 19:55 uur

Ik heb besloten om mijn account van website maker niet te verlengen ( flash programmeren is niet helemaal mijn ding) en stap daarom over naar een andere provider.

Omdat ik ook mijn domeinnaam wil verhuizen, heb ik een zogenoemde "autorisatie code" (token)  of te wel een EPP Verhuiscode nodig.Deze moet ik opvragen bij Magix.

Maar ik kan alleen info vinden over het verhuizen van een domein NAAR Magix en niet andersom. Wie kan me op het juiste spoor zetten ?

Reacties

Erik-EBZ schreef op 09.04.2012 om 09:54 uur

Ik denk dat ik de oplossing inmiddels gevonden heb. Via een ander forum ( computer!totaal) ben ik op het spoor gezet van een formulier dat ik kon uitprinten, invullen en naar Magix (Duitsland) sturen.

 

Als alles een beetje meezit heb ik over 2 weken mijn token code :)

Erik-EBZ schreef op 14.04.2012 om 07:40 uur

Kreeg gisteren een mailtje van de provider waarnaar de domeinnaam verhuizen moet. Vroeg waarom ik de autorisatiecode nog niet had ingevoerd. Mailde terug dat het via Magix Duitsland gaat en dat het 2 - 3 weken zou duren.

Mijn mail was nog geen half uurtje oud of ik kreeg een mail van Magix. Met de token ! nog géén 10 minuten later was mijn domeinnaam verhuisd, alles bij elkaar heeft het een paar dagen ( dus geen 2 tot 3 weken ) geduurd.

Goed hé

Erik-EBZ schreef op 16.04.2012 om 06:18 uur

Alles ging vlotter dan in eerste instantie werd vermoed.

Ongeveer 4 dagen nadat de brief naar Guitsland was gestuurd kreeg ik de token per email. Nog geen kwartier later was de verhuizing van de domeinnaam naar de nieuwe providere een feit.

websitealjo schreef op 03.05.2014 om 14:21 uur

hallo  ook ik zit met het zelfde probleem...had een website gemaakt voor iemand maar deze wil de domeinnaam verhuzien naar een andere provider...maar kan idd niets vinden over hoe je dat moet doen wel de domennaam naar magix zelf verhuizen......hoe kom ik aan dat formulier