DJi Action 3

F-Kleinbussink schreef op 24.07.2023 om 21:24 uur

Bij mij loopt Video deluxe vast, als ik meer dan 2 filmpjes probeer in te laden, die zijn gemaakt met mijn (nieuwe) DJI Action 3.

Error in module "igd11dxva64.dll".

Enig idee hoe ik dit kan fixen?

Reacties

F-Kleinbussink schreef op 24.07.2023 om 21:27 uur

Bol schreef op 24.07.2023 om 23:41 uur

Hallo @F-Kleinbussink,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Hiervandaan zou ik het niet bepalen wat er bij u fout is gegaan. Ik wel het vermoeden, dat dit zou kunnen liggen aan een verkeerde geïnstalleerde Intel Drivers!!

Zie de link van Magix Support: Fout in het file "igdrclneo64.dll" (magix.info).

Lees vanaf :"Wanneer het bestand "igdrclneo64.dll" bij het gebruik van Video Deluxe, Video Pro X en Photostory Deluxe software, kunnen de volgende stappen gebruikt worden"

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

F-Kleinbussink schreef op 30.07.2023 om 00:00 uur

Helaas... werkt niet......

Bol schreef op 30.07.2023 om 17:50 uur

Beste @F-Kleinbussink,

Uw probleem is echt een Intel Driver probleem. Zie nog eens deze link: Intel Support

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

F-Kleinbussink schreef op 07.08.2023 om 22:18 uur

Via jouw link kwam ik er achter dat er een uitzondering is voor HP laptops (zoals ik heb). Voor de update van de driver moet je naar HP-Support. Dat heb ik gedaan en daar een nieuwe versie van mijn (Intel) grafische driver gedownload en geïnstalleerd.
Dat heeft een klein beetje geholpen: ik kan nu 3 MP4 filmpjes achter elkaar in Video DeLuxe plaatsen. Daarna bevriest het programma.....

Bol schreef op 07.08.2023 om 23:36 uur

Beste @F-Kleinbussink,

Bedankt👍 voor uw feedback.

Fijn om van u te vernemen, dat u via de link naar Intel Support uiteindelijk bij HP-Support terecht bent gekomen en hiervandaan de juiste drivers voor uw HP laptop hebt kunnen downloaden en installeren.

Wat is uw Video Deluxe versie? Wat u zou kunnen proberen is om Video Deluxe op de standaardwaarde terug te zetten. Ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden

Kijk eens of bij u wel de laatste Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022 geïnstalleerd staat?

U kunt deze hiervandaan downloaden: Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022

Verwijder ook eens de Cache map, deze wordt na verwijdering weer automatisch aangemaakt.

Succes.

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 07.08.2023, 23:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

F-Kleinbussink schreef op 07.08.2023 om 23:52 uur

Ik heb het programma terug gezet naar de standaard waarden. Na opstarten krijg ik nu deze foutmelding:

Mijn Visual C++ is m.i. up-to-date:

En die 'Cache' map heb ik niet, dus kan ik 'm ook niet deleten.

 

Ik waardeer het overigens wel heel erg dat jij mij probeert te helpen, zo laat op de avond.

F-Kleinbussink schreef op 08.08.2023 om 00:07 uur

Mijn versie is:

Magix Movie Edit Pro, Version 19.0.1.31 (UDP3)

UG code 8443 KA1

Bol schreef op 08.08.2023 om 14:13 uur

Hallo @F-Kleinbussink

U werkt met Magix Video Deluxe premium 2020

Hebt u ook X64 - vc_redis.x64.exe gedownload en geïnstalleerd?

....die 'Cache' map heb ik niet, dus kan ik 'm ook niet deleten....

Hebt u wel het vinkje gezet bij Bestandsnaamextensies en Verborgen items

Wanneer u de Error in module "igd11dxva64.dll" nog blijft houden, dan adviseer ik u om contact op te nemen met Officiële HP® stuurprogramma's en softwaredownloads | HP® Klantondersteuning.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

F-Kleinbussink schreef op 08.08.2023 om 17:59 uur

Hoi Rob,

Nogmaals bedankt voor de moeite die je doet.

Ik heb de versie gedownload en geïnstalleerd van Microsoft Visuals:

Moet ik andere versie van Microsoft Visuals misschien verwijderen? (om conflicten te voorkomen?).

 

Verder heb ik echt die 'cache' map niet:

 

Helaas heeft mij dit niet verder geholpen... :-(

Gisteren kon ik nog wel .JPG's en MOV-bestanden inladen.
Nu geeft 'ie onmiddellijk deze storing weer:

Bol schreef op 08.08.2023 om 18:39 uur

Hallo @F-Kleinbussink,

U hoeft de andere versie van Microsoft Visuals C++ niet te verwijderen. De overige Microsoft Visuals C++ kunnen nog in gebruik zijn van andere programma's. Deze staan allemaal op mijn computer.

Hebt u VDL 2020 al eens opnieuw geïnstalleerd? Zie: Video deluxe opnieuw installeren (magix.info)

Mocht dit ook niet de oplossing zijn, stuur dan een mailtje naar: infoservice@magix.net en leg daar uw probleem voor.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

F-Kleinbussink schreef op 08.08.2023 om 22:18 uur

Hoi Rob,

Ik heb alle software verwijderd en weer geïnstalleerd....

Geen succes.

ik zal Magix een mail sturen.

Bol schreef op 08.08.2023 om 23:12 uur

Hallo @F-Kleinbussink,

Uw probleem moet volgens mij echt gezocht worden in verkeerd geïnstalleerde Intel graphics drivers. Misschien kan dit nog de oplossing zijn.

  • verwijder de Intel Graphics driver via apparaatbeheer - Beeldschermadapters - apparaat verwijderen
  • Zet een vinkje bij: De stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen.
  • Klik op: Installatie ongedaan maken
  • start de computer opnieuw op.
  • als het goed is wordt door Windows de stuurprogramma's opnieuw geïnstalleerd

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

F-Kleinbussink schreef op 08.08.2023 om 23:56 uur

Ook geprobeerd, maar helaas.....

Ik heb al een mail naar Magix gestuurd.

Zou het zinvol zijn om een nieuwere versie te kopen? Ik was tevreden met de mogelijkheden uit de 2020 versie; dus daarvoor hoef ik het niet te doen.

Maar ik wil wel graag een stabiel programma.

Bol schreef op 09.08.2023 om 09:46 uur

Hallo @F-Kleinbussink,

Ben zeer benieuwd wat Magix Support u als oplossing geeft.

Of het zinvol is om een nieuwere versie te kopen om zo uw probleem op te lossen, dat kan ik u hiervandaan niet zeggen. Wat u wel zou kunnen doen is, om de testversie van de nieuwste Video Deluxe 2024 uit te proberen. Zie: Video deluxe: Creatieve Videobewerking. Eenvoudiger Dan Ooit. | MAGIX.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

F-Kleinbussink schreef op 09.08.2023 om 13:53 uur

weer zo'n goede tip 🙂

F-Kleinbussink schreef op 13.08.2023 om 21:35 uur

Ik heb inmiddels die probeer-versie gedownload; die geeft exact hetzelfde probleem....

Van Magix heb ik wel een ticketnummer gekregen (Ticket#20230xxxx), maar nog geen antwoord ontvangen.

 

 

F-Kleinbussink schreef op 13.08.2023 om 22:50 uur

Hier vond ik nog nuttig info: https://www.dllme.com/how-to-install-dll.php

op basis daarvan heb ik een scan gedaan:

Die scan vond wel iets en heeft het gerepareerd, maar toch blijft ik dezelfde fout krijgen.....

Bol schreef op 14.08.2023 om 13:41 uur

Hallo @F-Kleinbussink,

....Ik heb inmiddels die probeer-versie gedownload; die geeft exact hetzelfde probleem....

Zoals ik reeds eerder hebt geschreven is dit volgens mij een Intel / Windows probleem!!

Misschien hebt u hier wat aan: SFC Scannow - Hoe werkt de System File Checker?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

F-Kleinbussink schreef op 15.08.2023 om 16:23 uur

Rob, nogmaals bedankt voor je moeite.
Ik heb nu dit gedaan:

Zoals je ziet: geen problemen gevonden.

De probeer-versie van Video DeLuxe 2024 werkt prima met .MOV files en .JPG's.
Maar zodra ik een map probeer te openen met MP4 files, dan bevriest het programma (identiek aan mijn melding van 13-8).
Ik hoeft dus niet eens te proberen om zo'n MP4-file in mijn project te laden; het programma blokkeert al bij de pogingen om de filmpjes in de map te tonen.

Ik had begrepen dat DJI (de fabrikant van de camera) een speciale manier van compressie toepast voor de MP4-files.
Daarvoor heb ik ooit een "HEVC Codec Upgrade" gekocht bij Magix.
Volgens deze website: https://www.magix.com/index.php?id=20177&L=111&C=10 zou deze upgrade automatisch gekoppeld moeten worden.

Bij de voorgaande versie van Video DeLuxe werkte dat inderdaad wel, maar ik kon niet meer dan 2 filmpjes laden voordat het programma blokkeerde. Nu blokkeert het programma al bij een poging de inhoud van een map te tonen.

Andere vraag:
Heb jij enig idee hoe lang Magix er over doet om te reageren op zo'n 'ticket' ? Ik heb namelijk nog niets gehoord.

Bol schreef op 15.08.2023 om 19:55 uur

Hallo @F-Kleinbussink,

Door de commando Dism /Online /Cleanup /ScanHealth te gebruiken heeft u weer e.a. uitsloten. Het is wel zo, dat als u een Magix Video Deluxe 2024 trailversie installeert er beperkingen zijn, zoals bv. het branden en exporteren. Maar er zullen waarschijnlijk ook verschillende codecs niet geactiveerd zijn. Een geactiveerde en geregistreerde Magix Video Deluxe 2024 zal alles geactiveerd zijn. HEVC codecs is dan actief. Zie afbeelding

Ik zie bij de bestandsformaten, dat voor HEVC een eenmalige activering tegen betaling is vereist


....Maar zodra ik een map probeer te openen met MP4 files, dan bevriest het programma...

Ik vind het zeer vreemd, dat u een map met MP4 files niet kan openen. Het kan zijn dat u geen toegang heeft tot deze MP4 map.

Als u de HEVC codec ooit hebt aangeschaft, dan heeft u deze eerst moeten activeren met het verkregen activeringscode.

Als moderator heb ik geen enkel idee hoe lang Magix Support er over doet om te reageren op zo'n 'ticket' ? Normaal gesproken reageren ze binnen 2 á 5 werkdagen.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 15.08.2023, 20:14, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

F-Kleinbussink schreef op 15.08.2023 om 21:53 uur

Ik kan de MP4 files wel gewoon bekijken via de verkenner; dus er zal geen probleem zijn met de toegang tot de map.

F-Kleinbussink schreef op 15.08.2023 om 22:08 uur

Zo te zien heb ik de oplossing gevonden 😀

Via bestand -> Instellingen -> Programma.

Dan naar het tabblad 'Apparaatopties'. De 'import' heb ik gewijzigd van 'Intel....' naar 'CPU'.

De eerste paar filmpjes kan ik nu inladen in Video de Luxe.

Bol schreef op 16.08.2023 om 10:06 uur

Hallo @F-Kleinbussink,

Met uw gevonden oplossing lost u uw probleem wel op en kunt u uw MP4 bestanden weer op de tijdlijn te zetten. Doordat u de Intel(r) HD Graphics 5500 uitschakelt, schakelt u daarmee ook uw foutmelding "igd11dxva64.dll" uit Dit is een bestand / onderdeel van de Intel(r) HD Graphics 5500 Drivers.

Wat u nog eens zou kunnen proberen om de Intel(r) HD Graphics 5500 divers op deze manier geheel van uw computer te verwijderen en daarna te herinstalleren. Zie: How to Use the Display Driver Uninstaller (DDU) to Uninstall an... (intel.com)

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 16.08.2023, 10:49, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-