Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.
Hiervandaan zou ik het niet bepalen wat er bij u fout is gegaan. Ik wel het vermoeden, dat dit zou kunnen liggen aan een verkeerde geïnstalleerde Intel Drivers!!
Lees vanaf :"Wanneer het bestand "igdrclneo64.dll" bij het gebruik van Video Deluxe, Video Pro X en Photostory Deluxe software, kunnen de volgende stappen gebruikt worden"
Via jouw link kwam ik er achter dat er een uitzondering is voor HP laptops (zoals ik heb). Voor de update van de driver moet je naar HP-Support. Dat heb ik gedaan en daar een nieuwe versie van mijn (Intel) grafische driver gedownload en geïnstalleerd. Dat heeft een klein beetje geholpen: ik kan nu 3 MP4 filmpjes achter elkaar in Video DeLuxe plaatsen. Daarna bevriest het programma.....
Fijn om van u te vernemen, dat u via de link naar Intel Support uiteindelijk bij HP-Support terecht bent gekomen en hiervandaan de juiste drivers voor uw HP laptop hebt kunnen downloaden en installeren.
Wat is uw Video Deluxe versie? Wat u zou kunnen proberen is om Video Deluxe op de standaardwaarde terug te zetten. Ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden
Kijk eens of bij u wel de laatste Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022 geïnstalleerd staat?
U hoeft de andere versie van Microsoft Visuals C++ niet te verwijderen. De overige Microsoft Visuals C++ kunnen nog in gebruik zijn van andere programma's. Deze staan allemaal op mijn computer.
Ben zeer benieuwd wat Magix Support u als oplossing geeft.
Of het zinvol is om een nieuwere versie te kopen om zo uw probleem op te lossen, dat kan ik u hiervandaan niet zeggen. Wat u wel zou kunnen doen is, om de testversie van de nieuwste Video Deluxe 2024 uit te proberen. Zie: Video deluxe: Creatieve Videobewerking. Eenvoudiger Dan Ooit. | MAGIX.
Rob, nogmaals bedankt voor je moeite. Ik heb nu dit gedaan:
Zoals je ziet: geen problemen gevonden.
De probeer-versie van Video DeLuxe 2024 werkt prima met .MOV files en .JPG's. Maar zodra ik een map probeer te openen met MP4 files, dan bevriest het programma (identiek aan mijn melding van 13-8). Ik hoeft dus niet eens te proberen om zo'n MP4-file in mijn project te laden; het programma blokkeert al bij de pogingen om de filmpjes in de map te tonen.
Ik had begrepen dat DJI (de fabrikant van de camera) een speciale manier van compressie toepast voor de MP4-files. Daarvoor heb ik ooit een "HEVC Codec Upgrade" gekocht bij Magix. Volgens deze website: https://www.magix.com/index.php?id=20177&L=111&C=10 zou deze upgrade automatisch gekoppeld moeten worden.
Bij de voorgaande versie van Video DeLuxe werkte dat inderdaad wel, maar ik kon niet meer dan 2 filmpjes laden voordat het programma blokkeerde. Nu blokkeert het programma al bij een poging de inhoud van een map te tonen.
Andere vraag: Heb jij enig idee hoe lang Magix er over doet om te reageren op zo'n 'ticket' ? Ik heb namelijk nog niets gehoord.
Door de commando Dism /Online /Cleanup /ScanHealth te gebruiken heeft u weer e.a. uitsloten. Het is wel zo, dat als u een Magix Video Deluxe 2024 trailversie installeert er beperkingen zijn, zoals bv. het branden en exporteren. Maar er zullen waarschijnlijk ook verschillende codecs niet geactiveerd zijn. Een geactiveerde en geregistreerde Magix Video Deluxe 2024 zal alles geactiveerd zijn. HEVC codecs is dan actief. Zie afbeelding
Ik zie bij de bestandsformaten, dat voor HEVC een eenmalige activering tegen betaling is vereist
....Maar zodra ik een map probeer te openen met MP4 files, dan bevriest het programma...
Ik vind het zeer vreemd, dat u een map met MP4 files niet kan openen. Het kan zijn dat u geen toegang heeft tot deze MP4 map.
Als u de HEVC codec ooit hebt aangeschaft, dan heeft u deze eerst moeten activeren met het verkregen activeringscode.
Als moderator heb ik geen enkel idee hoe lang Magix Support er over doet om te reageren op zo'n 'ticket' ? Normaal gesproken reageren ze binnen 2 á 5 werkdagen.
Met uw gevonden oplossing lost u uw probleem wel op en kunt u uw MP4 bestanden weer op de tijdlijn te zetten. Doordat u de Intel(r) HD Graphics 5500 uitschakelt, schakelt u daarmee ook uw foutmelding "igd11dxva64.dll" uit Dit is een bestand / onderdeel van de Intel(r) HD Graphics 5500 Drivers.