Diverse vragen programma Video Deluxe

Thierry-Bonnaff schreef op 19.01.2021 om 14:19 uur

Een paar vragen aan onze slimste magixfilmmakers: Is een nieuw 'abonnement' VD2021 zinvol als je VD2020 hebt (update dus?)? Wanneer komen er nieuwe montagesjablonen, intro's & outro's, nieuw muziek voor klankmontage. Of via welke kanalen is de beste muziek te vinden (sabambvrij), powermusics bvb? Hoe maak je best commentaar(stem)opnames? Ik zou ook een beeld in een beeld willen monteren maar de randen moeten flou(onscherp) zijn...??? Iemand kan mijn vragen goed beantwoorden hier? (Ik kan al raden wie ;-) )

Reacties

mi-bo schreef op 19.01.2021 om 14:55 uur

@Thierry-Bonnaff

Beste Thierry

Een reactie op Uw vraag

" Iemand kan mijn vragen goed beantwoorden hier? (Ik kan al raden wie ;-) "

Lijkt het mij beter dat ik mijn advies en kennis maar beter niet deel met U.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht in woord verbetering(dan )veranderd in (dat)

Thierry-Bonnaff schreef op 19.01.2021 om 15:08 uur

ALLE advies is welkom ;-)

Bise schreef op 19.01.2021 om 15:44 uur

Beste,

Uw vragen lezende heb ik één héél goed advies: "ga eens googlen".

Succes,

Cees

mi-bo schreef op 19.01.2021 om 21:02 uur

@Thierry-Bonnaff

Beste Thierry.

Een reactie van mijn kant,momenteel functioneer MAGIX vdl 2021 niet zoals U gewend ben van MAGIX, of er uitbreidingen komen in het vernieuwde pakket,moet ik U schuldig blijven.

Dan wat betreft Voice -over maken, een goede microfoon,geen richt model,en locatie een soort hok maken van eierplateau's waar U in gaat schuilen.

Spotify (betaal versie )of soundpools van MAGIX.

Wat betreft beeld in beeld heeft de Pro X versie meer mogelijkheden

Hopend dat U iets aan deze antwoorden heeft.

Blijf gezond

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 20.01.2021 om 12:28 uur

Beste Thierry,

Verrassend te zien dat mibo toch reageert. Wat betreft een voice-over maken gebruik ik zelf een richtmicrofoon. Voor een goede voice-over is het belangrijk om dicht bij de microfoon te zitten +/- 20 cm. Tijdens m,n video afspelen spreek ik dan het geluid in. Belangrijk is dat het stil is in de omgeving en dat er een plopkap op de microfoon zit. Zelf heb ik links en rechts een klein scherm van karton staan. Met een rondom gevoelige microfoon pak je teveel "bijgeluiden"op. Wat betreft uw muziekvraag, misschien is de site "bensound.com" iets voor u. Royalty free. Wat Magix betreft laten ze wat steken vallen, mijn inziens te snel vernieuwingen en dan moeten er weer patches komen omdat iets niet goed werkt, kortom niet handig. Hopelijk heeft u hier iets aan, laat het ons weten.

Mvg,

Cees

Thierry-Bonnaff schreef op 20.01.2021 om 18:49 uur

Merci bise, altijd interessant om goede info & ervaring aan te horen! ;-)

Bol schreef op 21.01.2021 om 23:23 uur

@Thierry-Bonnaff

Hallo Thierry,

....Ik zou ook een beeld in een beeld willen monteren maar de randen moeten flou(onscherp) zijn...???.....

Misschien is dit wat u zoekt om de randen van beeld in beeld onscherp te maken.

Zelf doe ik dit wel eens zo:

• zet het beeldmateriaal op de tijdlijn
  • ga naar: Effecten / NewBlue Elements / Picture-in-Picture
  • activeer het beeldmateriaal
  • klik op Effect toepassen
  • kies nu Border
  • gebruik hiervoor Blur In en Opacity om de randen onscherp te maken

Zie het filmpje

Dan nog even een antwoord op: "Wanneer komen er nieuwe montagesjablonen, intro's & outro's, nieuw muziek voor klankmontage. Persoonlijk, verwacht bij een update geen grote veranderingen hierin. U kunt e.a. via de Shop van Magix aanschaffen, zoals:

• overgangen
  • Titelsjablonen
  • Film- & montagesjablonen
  • Intro- /outro-animatie
  • Themapakketten
  • Filmlooks
  • Beeldobjecten
  • Songcollecties
  • geluidseffecten
  • extra effecten

Ik hoop, dat u zo voldoende bent geïnformeerd. Hebt u nog vragen laat het weten.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Thierry-Bonnaff schreef op 21.01.2021 om 23:40 uur

merci, zal het dit weekend uitproberen!

Uitgeprobeerd vandaag de onscherpe randen van een beel-in beeld.... maar die new elements van picture in picture heb ik niet.....

a-marchal schreef op 22.01.2021 om 14:36 uur

Beste Thierry-Bonnaff

...Of via welke kanalen is de beste muziek te vinden (sabambvrij), powermusics bvb?...

Op deze website is ook ontzettend veel roaltyvrije muziek te vinden in alle genres.
https://www.hibou-music.com/index.html

Kan zijn dat je een account moet maken maar er zijn geen kosten aan verbonden.

Gr. Aart