[DiscMaker]: CB_SetMenuFG: CInfoException: 0x80004005 - too many track

Jan-dAnjou schreef op 19.03.2021 om 10:49 uur

Ik probeer een oude slideshow gemaakt Foto&Video deluxe v8 aan te passen met Photostory deluxe 2021. Bij het branden op een Blu-ray disc krijg ik de melding dat het branden is afgebroken door een fout bij het renderen van het menu. In de projectlog krijg ik de volgende messages:

2021/03/13 02:25:41 [INFO]    [Common]: Export 4074.0s finished successful (Duration=36421.8s)
2021/03/13 02:25:41 [INFO]    [DiscMaker]: Step 1 done
2021/03/13 02:25:41 [INFO]    [DiscMaker]: Step 2 of 5, Encodeer filmmenu ...
2021/03/13 02:25:42 [FATAL]   [DiscMaker]: CB_SetMenuFG: CInfoException: 0x80004005 - too many tracks
2021/03/13 02:25:42 [INFO]    [DiscMaker]: Step 2 done
2021/03/13 02:25:42 [FATAL]   [DiscMaker]: PrepareDVDVideoFiles() failed with errNo 13 - menu rendering failed
2021/03/13 02:25:42 [FATAL]   [DiscMaker]: !!! DBK BurnProject: 11 - menu encoding failed !!!

Het enige dat ik in de slideshow heb aangepast is omzetten van het beeldschermformaat van 4:3 naar 16:9. Ik heb geen idee waar de melding to many tracks op slaat. Het enige dat ik kan bedenken is dat ik in de presentatie nogal wat collages had opgenomen. Daar lijkt met Photostory deluxe iets aan veranderd, maar ik kan er niets over vinden. Wat heb ik fout gedaan?

Ik werk al vele jaren met een Dell Studio XPS 8100 en Windows 10

Reacties

mi-bo schreef op 19.03.2021 om 11:07 uur

@Jan-dAnjou

Beste Jan,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Wat de storing precies betekend kan ik U helaas niet vertellen.

Als U foto's die op 4:3 staan zie naar

16:9 zet heeft u dan geen vertekend beeld

Dan een optie om geen dure Blu-ray disk te verspillen eerst een Image files er van maken.

en als dan alle projecten klaar zijn dan pas een Blu-ray disk branden

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 19.03.2021 om 13:25 uur

@Jan-dAnjou

Hallo Jan,

Dit forum is voor en door Magix gebruikers en staat geheel los van Magix Support. Mochten wij, als forumleden uw vraag niet kunnen oplossen, dan zou u uw probleem altijd nog rechtstreeks voor kunnen leggen aan Magix Support. [klik hier]

....Ik probeer een oude slideshow gemaakt Foto & Video deluxe v8 aan te passen met Photostory deluxe 2021.....

Voor zover ik het heb begrepen, hebt u een gemaakte slideshowproject met Foto & Video v8 zonder enkel probleem op de tijdlijn van Photostory 2021 kunnen zetten. U hebt nu enkel in deze slideshow uw foto's aangepast van 4:3 naar 16:9. Als deze aangepaste slideshow op de tijdlijn van Photostory 2021 zonder problemen afspeelt, dan lijkt mij deze in orde. Voordat u deze weer op een DVD brand, zou ik deze eerst eens als bv. een MP4 bestand exporteren.

Als deze nu ook goed afspeelt bv. met Windows Media Player, dan mag u ervan uit gaan dat u slideshow uit Foto & Video deluxe goed is aangemaakt door Photostory 2021.

Als u na het uitvoeren van het bovenstaande geen enkel probleem hebt ondervonden, dan zou ik het weer proberen om deze op een DVD te branden.

U moet dan het volgende doen:

  • verwijder alles uit de Map Dics Images
  • C:\Users\Gebruikersnaam\Documents\MAGIX\Video deluxe Premium\Disc Images)
  • Maak nu een geheel nieuw Diskmenu aan.
  • probeer het nu nog eens te branden op een DVD

Zelf brand ik deze altijd eerst als een ISO bestand en brand dan dit ISO bestand met AnyBurn https://www.anyburn.com/ op een DVD. Hiermee voorkomt u verspilling van DVD's

Heel veel succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.03.2021, 13:29, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-dAnjou schreef op 19.03.2021 om 19:36 uur

Beste Michael en Rob,

Dank voor jullie reactie. Hoewel ik al zo'n 15 jaar Magix-gebruiker ben, is dit mijn eerste kennismaking met het forum. Ik ben dan ook nog een beetje zoekende. Het omzetten van 4:3 naar 16:9 is gereed. Met de functie Uitsnede wordt het formaat zonder vertekening aangepast. Met de uitsnedes verlies je natuurlijk wel data en veel beeldjes moeten één voor één worden aangepast, omdat andere bewerkingen teniet worden gedaan.   

Rob, Het vervelende is dat het renderen van het menu pas gebeurd nadat alle images JPG en MP4 en de MP3 zijn geëxporteerd. Ik gebruik Blu-ray disks omdat ik de hogere resolutie wil benutten die de huidige TV's bieden. n. Het renderen van mijn documentaires kost natuurlijk erg veel tijd (uren). Het kost geen BRD's, omdat  het brand-proces wordt afgebroken vlak voor dat het wegschrijven start. Dank in ieder geval voor de link naar de supportdesk. Ik heb op de Magix-site alleen maar FAQ's gevonden. Wat bedoeld  wordt met de message to many tracks blijft onduidelijk. Met uitzondering van de JPG-images voor de collages staan de JPG- en MP4-images in dezelde track. Het aantal tracks lijkt met de overstap naar Fotostory deluxe niet gewijzigd. Ik zal mijn probleem bij de supportdesk indienen. Nogmaals dank,

Met vriendelijke groet,

Jan

Bol schreef op 19.03.2021 om 20:28 uur

@Jan-dAnjou

Hallo Jan,

Ik heb het DVD maken als voorbeeld gegeven, dit mag / kan natuurlijk ook Blu-Ray zijn. De procedure, die ik beschreven heb, is hierop ook van toepassing. Als u een Blu-Ray brand, is deze maximaal 1920x1080 25i

Maar goed u hebt uw vraag neergelegd bij Magix Support ben benieuwd wat hun antwoord is.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 19.03.2021 om 23:01 uur

@Jan-dAnjou

Hallo Jan,

Uw probleem liet mij niet echt los. In een van antwoorden schreef ik: "Maak nu een geheel nieuw Diskmenu aan". Want de foutmelding geeft aan dat de fout in de menu encoding gezocht moet worden. (2021/03/13 02:25:42 [FATAL]   [DiscMaker]: !!! DBK BurnProject: 11 - menu encoding failed !!!).

Ik heb voor u het Duitse Forum afgestruind en kwam deze link tegen met een oplossing. [klik hier].

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 20.03.2021 om 18:45 uur

@Jan-dAnjou

Hallo Jan,

Zie ook eens deze Engelse link: https://www.magix.info/us/forum/menu-encoding-failed-mep-2018--1210947/

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-dAnjou schreef op 22.03.2021 om 17:52 uur

Hallo Rob,

Ik heb afgelopen zaterdagmiddag de export-optie gecheckt om eventueel geselecteerde hardware-versnelling te deactiveren. Misschien duidde de foutmelding Too many tracks op parallelle processor threads. Verder bleek ook dat de gebruikte Blu-ray encoder instellingen af te wijken van de default. Ik heb hem teruggezet naar 1920x1080i PAL. Daarna heb ik het brandproces op nieuw gestart. Helaas is het proces zondag rond 11:00 opnieuw vastgelopen met dezelfde meldingen. Maar ik geef de moed nog niet op. Zodra ik terugmelding krijg van Magix support laat ik het je weten.

Groet, Jan

Bol schreef op 22.03.2021 om 23:27 uur

@Jan-dAnjou

Hallo Jan,

2021/03/13 02:25:42 [FATAL]   [DiscMaker]: PrepareDVDVideoFiles() failed with errNo 13 - menu rendering failed
2021/03/13 02:25:42 [FATAL]   [DiscMaker]: !!! DBK BurnProject: 11 - menu encoding failed !!!

Deze foutmelding moet u volgens mij zoeken in het aanmaken van het diskmenu. Dit is volgens mij een bug in het brandmenu. Ik kwam erachter, dat ik reeds op 05-01-2021 een gelijksoortig foutmelding bij Magix Support had neergelegd, dat het maken van een Hoofdmenu met meerdere sub-menu's niet correct werkt.

De onderstaande tekst heb ik op 05-01-2021 door gemaild naar Magix Support

Beste Magix Supporter,
Ik maak via het diskmenu een Hoofdmenu met meerdere sub-menu's aan, dan doen de besturingselementen (pijltje) het goed in het previewvenster van VDL 2021, Pro X12 en Photostory 2021. Ik kan dan naar het volgende menu navigeren en weer terug naar het hoofdmenu. Als ik het op een DVD brand, dan kan ik niet met de besturingselementen naar het volgende sub-menu navigeren. Volgens mij is dit een BUG in het brandproces. 
Ik verneem wel van u.
Groet, Rob (moderator Nederlands forum)

Magix Support hebt de toegestuurde BUG kunnen reproduceren.

Helaas, hebben ze deze (nog)niet met de laatste updates gerepareerd. Morgen, ga / zal ik dit weer eens onder de aandacht van Magix Support brengen.

Wordt vervolgd.....

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 22.03.2021, 23:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-