defragmenteren

tjima schreef op 08.02.2021 om 12:51 uur

Hallo

Ik heb net Magix PC Check gekocht en uiteraard geïnstalleerd en en check en tuning gedaan.

nu geeft ie bij registry defragmenteren een rood uitroepteken aan en in blauw gefragmenteerd en in geel defragmenteren nu heb ik mij laten vertellen dat ik een SSD schijf niet meg defragmenteren . id dat juist

Met vriendelijk groet haveman

Reacties

Bol schreef op 08.02.2021 om 13:06 uur

@tjima

Hallo Haveman,

Een SSD schijf kunt u beter niet defragmenteren wel trimmen: zie deze link waarom niet?

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.02.2021, 13:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

tjima schreef op 08.02.2021 om 15:41 uur

Hallo Bol Dit is wat ie aangeeft zie foto's

wat doe ik hier mee ?

groet, Haveman

Bol schreef op 08.02.2021 om 16:51 uur

@tjima

Hallo Haveman,

Zelf gebruik ik dit programma niet. Maar u kunt zonder risico op: Overbodige bestanden verwijderen (wissen) klikken. Hier door worden alleen maar tijdelijke bestanden gewist van uw PC. U kunt ook zonder enkel probleem op Registry defragmenteren klikken.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 09.02.2021 om 10:51 uur

@tjima

Beste Haveman,

Als U optie " Overbodige bestanden verwijderen  " dit verwijderd, zullen alle snelkoppelingen die gemaakt zijn ( bij internet)worden verwijderd.

En zal dan weer opnieuw moeten worden ingevuld bij opstarten

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 09.02.2021 om 11:16 uur

@tjima

Hallo Haveman,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost. "Overbodige bestanden verwijderen" omvat meer dan alleen de snelkoppelingen. Er worden dan ook tijdelijke bestanden verwijderd die zijn achtergelaten die door andere programma's tijdelijk zijn aangemaakt. Zelf gebruik ik hiervoor CCleaner.

Zie de afbeeldingen wat er zoal kan worden verwijderd. Zelf kan ik dan aangeven wat ik wel of niet wilt opschonen.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-