decoratie - verplaatsen in tijdlijn, wijzigen, geluid

zifnabbe schreef op 20.10.2016 om 10:59 uur

Photostory 2017 - deluxe

Het is mogelijk om decoraties toe te voegen aan je foto's. (Fx > Vormgeving > Decoratie > bv Fun)

Ik heb wat moeite om die te bewerken. 

1) Is het ook mogelijk om die op je tijdslijn te verschuiven? Het is me bij een paar gelukt om die later op een foto te doen verschijnen, maar verschillende klikken zich vast aan het begin van de foto. Als je deze dan wenst te verplaatsen, dan verschuif je alles, niet enkel het 'effect'. Is dit verschillend per decoratie? bv het lukt me niet om 'rokende oren' te verplaatsen naar een later tijdstip van een specifieke foto. Uiteraard, een alternatief is de foto 2x in de tijdslijn te plaatsen. Maar het is me bij andere effecten wel gelukt om die te verschuiven naar een later tijdstip. Mogelijks heb ik de software gewoon nog niet onder de knie...

2) Hoe kan je die effecten later editeren? Tot nu toe is het me gelukt om de grootte aan te passen op het moment dat ik het effect plaats. Daarna is het me niet meer gelukt om die handles terug te 'toveren'. Ik reset dan het effect en begin terug opnieuw. Ik veronderstel dat er ook een andere manier is...

3) Is het ook mogelijk om het geluid dat op een effect zit, te verwijderen/stil te zetten?

Dank!

Reacties

granddadmd schreef op 20.10.2016 om 15:20 uur

Zifnabbe,
om een juiste positie te bepalen waar een decoratie moet komen is het beste om de storyboard  modus te gebruiken, door de foto op een bepaalde positie te splitsen.
het verwijderen gaat als volgt, ga op de foto staan, activeer deze, dan met de rechtermuis het openen, effectinstellingen, reset en het is verwijderd,
geluid verwijderen of stil zetten is niet mogelijk gezien dit vaste Thema's zijn
groetjes
opa mike

Voormalige gebruiker schreef op 20.10.2016 om 23:13 uur

Beste,

Op de vragen 2 en 3 is het antwoord, dit is niet mogelijk!!

Op vraag 1 kan ik het volgende zeggen en laten zien:

1. zet een foto op de tijdlijn (geen storyboard)

2. sleep de gewenste foto naar de tijdlijn

3. splits de foto op de gewenste plaats

4. kijk voor de bewerking naar het filmpje

Bewerking 

Eindresultaat

Succes met het expermiteren

Rob

5x gewijzigd tbv. verbeterd antwoord

Voormalige gebruiker schreef op 21.10.2016 om 10:03 uur

Beste Zifnabble,

De kwaliteit van de filmpjes, geüpload via MAGIX, vind ik onder de maat, daarom heb ik ze op Youtube gezet, zodat je het beter kan zien en volgen.

Bewerking

Eindresultaat

Succes,

Rob

PS. klik rechtsonder op instelllingen (Youtube) en zet het op 720p kwaliteit