De-installeren om opnieuw te installeren vanwege ontbrekende bestanden

Kees-Posdijk schreef op 24.11.2020 om 20:13 uur

Ik kan pc check & tuning 2020 niet verwijderen omdat het bestand unins000.msg ontbreekt. Hoe kom ik aan dit bestand? Of is er een andere manier om dit programma volledig te verwijderen? Besturingssysteem Windows 10 BTO laptop Intel(R) Core(TM) i7-4790K CPU @ 4.00GHz   4.00 GHz 64 bit

Reacties

mi-bo schreef op 24.11.2020 om 20:34 uur

@Kees-Posdijk

Beste kees,

welkom op MAGIX Multimedia Forum

Via deze link moet het gaan lukken

Volg voor de de-installatie onderstaande Probleemoplosser van Microsoft.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

M.vr.gr

Michael/ Forum Moderator

Kees-Posdijk schreef op 24.11.2020 om 22:01 uur

Dank voor de reactie. Het is gelukt om 2 andere programma's op deze wijze te verwijderen. pc check & tuning 2020 nog niet. Deze komt niet in de lijst voor en in het register heb ik hem en de class id nog niet kunnen vinden. Heb de vraag inmiddels ook uitgezet naar de technische ondersteuning van Magix. Van de 2 andere programma's (Fastcut en Video de Luxe) blijven wel veel bestandsresten om de harde schijf achter.

Bol schreef op 24.11.2020 om 22:35 uur

@Kees-Posdijk,

Hallo Kees,

Uw probleem heb ik in maart 2020 al eens voor iemand opgelost.

Wij hebben MAGIX PC Check & Tuning 2020 opnieuw geïnstalleerd en kon deze toen zonder problemen weer verwijderen.

Zo heb ik het gedaan:

• ik heb eerst via de pictogram in de taakbalk het programma afgesloten
  • daarna via een programma verwijderen of wijzigen het programma verwijderd
  • Het pictogram is weg!!

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.11.2020 om 22:48 uur

@Kees-Posdijk

Hallo Kees,

Zelf gebruik ik ook regelmatig MicrosoftProgram_Install_and_Uninstall.meta.diagcab om VDL en andere programma's te verwijderen. Er blijven bij Magix programma's bestandstandsresten achter. Deze moet u handmatig opzoeken en verwijderen. zie: https://www.magix.info/nl/support/artikel/video-deluxe-opnieuw-installeren-standaard-plus-premium--667/

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.11.2020 om 22:59 uur

@Kees-Posdijk

Beste Kees.

Dank voor Uw feedback.

Laten we dan maar een reactie van MAGIX Support afwachten.

Blijf gezond.

M.vr.Gr.

Michael

Kees-Posdijk schreef op 24.11.2020 om 23:09 uur

@Kees-Posdijk

Hallo Kees,

Zelf gebruik ik ook regelmatig MicrosoftProgram_Install_and_Uninstall.meta.diagcab om VDL en andere programma's te verwijderen. Er blijven bij Magix programma's bestandstandsresten achter. Deze moet u handmatig opzoeken en verwijderen. zie: https://www.magix.info/nl/support/artikel/video-deluxe-opnieuw-installeren-standaard-plus-premium--667/

Succes, Rob

Dank Rob, Ik heb de probleemoplosser geprobeerd, maar hier komt het programma niet in de lijst voor De optie met Class id heb ik nog niet uitgevoerd omdat ik deze in het register nog niet heb kunnen vinden. Dat is een hele klus omdat alle mappen geopend moeten worden om het programma met zijn id te vinden. Opnieuw installeren lukt ook niet omdat dan gesignaleerd wordt dat het programma al is geïnstalleerd en deze dan eerst verwijderd moet worden. Hiertoe is un-installer nodig en die ontbreekt dus. De herinstallatie breekt dan af. Ik wacht inmiddels (ook) op een reactie van de technische ondersteuning van Magix.

Bol schreef op 24.11.2020 om 23:20 uur

@Kees-Posdijk,

Hallo Kees,

...Opnieuw installeren lukt ook niet omdat dan gesignaleerd wordt dat het programma al is geïnstalleerd en deze dan eerst verwijderd moet worden.....

Waarschijnlijk kan dat kloppen. Tijdens het opstarten van uw computer wordt pc check & tuning 2020 opgestart, Kijk eens bij het Taakbeheer / Opstarten. Schakel pc check & tuning 2020 uit. start de PC opnieuw op en probeer het dan nog eens te installeren.

Succes, Rob

PS. Magix Support zou u ook verwijzen naar: https://www.magix.info/nl/support/artikel/video-deluxe-opnieuw-installeren-standaard-plus-premium--667/

Laatst gewijzigd door Bol op 24.11.2020, 23:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-