Ik gebruik Magix Red uw Video's
Voorheen kon ik analoge televisie-opnemen via de optie 'opname' en 'analoge video' als ik de kabels had aangesloten op de videorecorder (en de videorecorder met een coaxkabel op het binnenkomende tv-signaal). Sinds kort heb ik alleen digitale televisie, waarbij er een digitale ontvanger zit tussen de videorecorder en het binnenkomende tv-signaal. Als ik alles aansluit als voorheen, en dan wil opnemen, krijg ik de melding:
"De gekozen directory is tegen schrijven beveiligd. Gegevensopslag is onmogelijk."
Vandaag heb ik de pc met de kabels aangesloten op een oude Video 2000 (een ander type videorecorder, gemaakt door Philips en veel beter dan het VHS systeem) omdat ik banden wil digitaliseren. Die recorder is alleen aangesloten op het lichtnet, niet op andere randapparatuur. Ook hierbij krijg ik de melding dat gegevensoplsag onmogelijk is omdat de gekozen directory is beveiligd. Ik krijg overigens in het kadertje wel beeld en geluid te zien. Maar opnemen is onmogelijk.
- De directory is op mijn computer
- de gekozen directory is een map waar ik administrator van ben - dus dat kan geen belemmering zijn.
- Ik ben geregistreerd bij Magix
- Ik heb de Magix software geactualiseerd
- Ik werk met Windows Vista
Hoe los ik dit probleem op, zodat ik wel kan opnemen van digitale televisie én Video 2000?