De gebrande dvd kan niet op een dvd speler worden afgespeeld.

rotterdam01 schreef op 11.11.2014 om 12:54 uur

Ik brand altijd dvd's en die kan ik op mijn dvd speler zien. Mijn zoon heeft ook een moderne dvd speler maar kan die films niet afspelen. Ik heb al van alles geprobeerd te veranderen, maar het lukt niet. Hoe kan ik het brandmenu aanpassen dat het wel lukt. Welke instellingen zal dit probleem oplossen. Ik gebruik Windows 8.1 en heb Blue Ray geprobeerd en ook HD. Ik gebruik Video de Luxe 214.

Mijn zoon heeft een Samsung BD-F5500E. 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 11.11.2014 om 13:56 uur

Beste Rotterdam01,

U kunt geen Blue Ray afspelen op een gewone DVD speler. Hiervoor moet u een Blu-Ray speler hebben. Uw zoon heeft een gewone DVD speler dan moet u die ook branden met het DVD menu. zie

succes,

Rob

rotterdam01 schreef op 11.11.2014 om 16:57 uur

Ja, dat begrijp ik. Maar hoe ik hem brand, de cd kan niet worden afgespeeld op de Samsung blu-ray dvd speler van mijn zoon. Ik denk dat ik bij encoderen of instellingen iets moet veranderen, maar ik kom hier niet uit. Bij mij thuis kan ik hem wel afspelen. Hij heeft een speler van Samsung van 2 jaar uit. Ik heb hem opnieuw gebrand maar dan niet blue ray, maar die is ook niet afspeelbaar op een niet-blue ray speler.

Voormalige gebruiker schreef op 11.11.2014 om 19:18 uur

Beste,

Als u over een DVD speler spreekt, dan wordt ervan uitgegaan dat het een gewone DVD speler is!!!! U spreekt nu weer over een cd, dit moet toch DVD zijn? Het is best mogelijk dat de Blu-Ray van uw zoon geen geen gewone DVD's, die als Blu-Ray gebrand zijn, aan kan. Ik heb een LG blu-ray speler die de DVD's eerst wel aankon, echter bij een firmware update kon ik geen DVD's, gebrand al blu-ray, niet meer afspelen. De oude firmeware terug gezet en het probleem is opgelost. Kijk eens in de handleiding!!!

Succes,

Rob

Ps. Kunt u het type nummer van de samsung opgeven, dan kan ik e.a. uitzoeken.

lucky_me schreef op 12.11.2014 om 06:02 uur

Beste

in aanvulling van het antwoord van Rob, dit is wat magix zelf schrijft op zijn support site:

https://support2.magix.com/customer/nl/faq/waarom-speelt-een-gebrande-dvd-niet-af-op-de-stand-alone-dvd-speler

met vriendelijke groet

Luc

rotterdam01 schreef op 12.11.2014 om 08:45 uur

Beste Rob,

Inderdaad bedoel ik DVD, foutje van mij. Het typenummer van de DVD speler van mijn zoon weet ik op dit moment niet, maar dat zal ik nakijken als ik er ben. In ieder geval is het een Blue Ray. Ik gebruik altijd Philips DVD+RLDL om te branden. Kan ik eventueel telefonisch contact met je opnemen? Eventueel via facebook. Dat praat wat makkelijker. In ieder geval hartstikke bedankt voor al je moeite.

Voormalige gebruiker schreef op 12.11.2014 om 15:53 uur

Beste Rob,

Inderdaad bedoel ik DVD, foutje van mij. Het typenummer van de DVD speler van mijn zoon weet ik op dit moment niet, maar dat zal ik nakijken als ik er ben. In ieder geval is het een Blue Ray. Ik gebruik altijd Philips DVD+RLDL om te branden. Kan ik eventueel telefonisch contact met je opnemen? Eventueel via facebook. Dat praat wat makkelijker. In ieder geval hartstikke bedankt voor al je moeite.

Ik heb u een persoonlijk bericht gestuurd.

Voormalige gebruiker schreef op 14.11.2014 om 16:57 uur

Beste Johan,

U brandt uw films op Philips DVD+R DL. Zoals ik al verwachtte ondersteund  Samsung BD-F5500E geen DVD+RLDL. zie staatje.

U kunt wel op een DVD+/-R  ca.20 min blu-Ray branden.

Succes,

Rob

lucky_me schreef op 15.11.2014 om 03:35 uur

Beste Johan,

U brandt uw films op Philips DVD+RLDL. Zoals ik al verwachtte ondersteund  Samsung BD-F5500E geen DVD+RLDL. zie staatje.

Succes,

Rob

Hallo

Mag ik eens vragen " wat is een DVD+RLDL?"

ik ken een DVD +R DL, DVD +RW DL maar degene waar jullie het over hebben is mij onbekend. Ik ben altijd blij om iets bij te leren.

groet

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 15.11.2014 om 08:05 uur

Beste Johan,

U brandt uw films op Philips DVD+RLDL. Zoals ik al verwachtte ondersteund  Samsung BD-F5500E geen DVD+RLDL. zie staatje.

Succes,

Rob

Hallo

Mag ik eens vragen " wat is een DVD+RLDL?"

ik ken een DVD +R DL, DVD +RW DL maar degene waar jullie het over hebben is mij onbekend. Ik ben altijd blij om iets bij te leren.

groet

Luc

Beste Luc,

Je hebt helemaal gelijk, de eerste letter" L " moet een spatie zijn, dus DVD+R DL.  Ik heb met Rotterdam01 (Johan) telefonisch  e..a. besproken en het gaat hier inderdaad om DVD+R Dual Layer. Zoals je kan zien in het staatje kan de Samsung Blu-Ray speler geen DVD+R DL aan. Zou jij mij de eerstvolgende keer een PB willen sturen, zodat ik dit kan verklaren.

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 15.11.2014 om 08:06 uur

Ik kan deze niet verwijderen!