De afspeelmarker (cursor) blijft op een- en dezelfde positie hangen!!

Monique-Helderman schreef op 03.04.2023 om 18:00 uur

tijdens het afspelen van het project in VDL 2023 preview loopt de cursor (rode afspeellijn) niet over de frames maar blijft op een zelfde positie staan. Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft geen verandering gebracht.

Reacties

Bol schreef op 03.04.2023 om 22:39 uur

@Monique-Helderman

Hallo Monique,

Probeer eens het volgende. Verwijder het videodeluxe.ini bestand. Als u deze hebt verwijderd, dan worden de programma-instellingen ook op de standaardwaarden teruggezet, incl. eventuele PC configuratiefoutjes. Als u VDL 2023 weer opstart, wordt dit bestand weer automatisch aangemaakt.

Verwijder ook eens de cache map. Na verwijdering wordt deze ook weer automatisch aangemaakt.

Succes,

Met vriendelijke groet,

Rob (Forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Monique-Helderman schreef op 07.04.2023 om 19:57 uur

Ik heb zowel cache als ini bestand verwijderd. helaas verandert dit niks. In de tijdlijnmodus loopt de cursor wel door. in het scene overzicht kan ik niet bij de cursor en in het story board overzicht blijft de cursor aan het einde stilstaan. ik kan deze alleen naar voren plaatsen maar niet naar achteren. als ik de film in preview afspeel loopt de afspeelmarker wel door maar verplaatsen kan ik deze niet (naar de volgende scene buiten het scherm)

Bol schreef op 07.04.2023 om 23:04 uur

@Monique-Helderman

Hallo Monique,

.....Tijdens het afspelen van het project in VDL 2023 preview loopt de cursor (rode afspeellijn) niet over de frames maar blijft op een zelfde positie staan.....

Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen, is het probleem als u werkt op de tijdlijnmodus, het blijven staan op één en dezelfde positie door het verwijderen van de Cache map en het videodeluxe.ini bestand opgelost.

Tijdlijnmodus

....in het scene overzicht kan ik niet bij de cursor....

Dit is normaal, maar u ziet wel onderin een oranje streepje lopen.

Scène overzicht

Storyboardmodus

...in het storyboardoverzicht blijft de afspeelmaker (cursor) aan het einde stilstaan......

Bij mij blijft ook de afspeelmarker aan het einde stilstaan. Dit is normaal.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 07.04.2023, 23:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Monique-Helderman schreef op 11.04.2023 om 22:45 uur

Met aan het einde stilstaan in de storyboardmodus bedoel ik dat de afspeelmarker aan het einde van mijn beeldscherm blijft staan. de film loopt dan nog wel door maar ik kan er met de cursor niet bij tenzij ik in de tijdlijnmodus de film zo verklein dat deze in 1 keer op mijn beeldscherm staat.

Bol schreef op 12.04.2023 om 11:54 uur

@Monique-Helderman

Hallo Monique,

.....Met aan het einde stilstaan in de storyboardmodus bedoel ik dat de afspeelmarker aan het einde van mijn beeldscherm blijft staan....maar ik kan met de muiscursor er niet bij.

Ik snap wat u bedoelt. Maar u kunt met de onderste liniaal scrollen. Zie filmpje.

Mocht u nog vragen hebben, laat het mij het weten.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 12.04.2023, 15:30, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-