Reacties

mi-bo schreef op 02.06.2022 om 20:24 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Misschien heeft U hier iets aan

dit is dag

dit is nacht ( Night )

Sc6

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

Wijziging aangebracht ivm meer info

plagge schreef op 02.06.2022 om 21:11 uur

Hallo Michael, Dank je wel voor de info maar dit is niet precies wat ik zoek. Het is niet echt nacht vind ik. Moet dus gewoon verder zoeken. Groet, Geertjan

mi-bo schreef op 02.06.2022 om 21:24 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Jammer dat dit niet voldoende is wat U zoekt

In het vak waar" film color "staat is er genoeg te verfijnen.

Vriendelijke groet

Michael (FM)

 

 

Voormalige gebruiker schreef op 03.06.2022 om 20:58 uur

Goedenavond @plagge . Ik denk dat het best wel lastig is om een dag naar nacht om te zetten, omdat je met lichtval zit en het al vrij snel onnatuurlijk / gefilterd lijkt.

Wel heb ik even gekeken bij de Filmlooks (LUT's / lookuptables). Deze zijn niet gratis (wel verkrijgbaar via de store), maar hierbij een voorbeeld van het effect wat het geeft. Ik moet zeggen dat het meer avond lijkt dan nacht. Maar misschien is er daarna nog wat te tunen.

Gebruikte LUT: Mystic 9 uit de Cinema Bundle

Voormalige gebruiker schreef op 03.06.2022 om 21:05 uur

@plagge 

Hier ook een LUT (gratis) die er op gericht is om dag weer nacht te maken. Is dit wat u zoekt?

plagge schreef op 03.06.2022 om 21:43 uur

Dank je wel Pdg82 voor de filmlooks. Ik wist niet dat ze bestonden maar ik vind dat het in ieder geval dat het effect op deze manier vrij aardig in de buurt komt. Ik denk dat ik er wel iets mee kan. In ieder geval iets van geleerd. Groet Geertjan

Voormalige gebruiker schreef op 03.06.2022 om 22:24 uur

@plagge Goed om te horen! Mocht ik er nog bij kunnen ondersteunen of toesturen dan hoor ik het graag! Groet Petrus

sipke schreef op 04.06.2022 om 18:15 uur

Ik heb zelf een eenvoudige filter gemaakt in donkergrijs. Het het op 2 manieren getest. Allereerst de originele opname, vervolgens met het filter en de originele middels de regelaar van VDL aangepast.

plagge schreef op 04.06.2022 om 19:29 uur

Hallo Sipke, Dat ziet er best goed uit. Je gebruikt uit Effecten het grijsfilter? Ik kan dat in VDL niet vinden. Maak je soms gebruik van Pro? Het derde voorbeeld waarbij het origineel donker is gezet is de vraag: met welke tool? Groet, Geertjan

sipke schreef op 04.06.2022 om 19:59 uur

Ik heb dat filter gemaakt in een fotobewerker. Je kunt natuurlijk alle kleuren gebruiken en vooral als je ondergaande zon wilt imiteren is oranje te proberen. Of het verschil maakt welk bestand je gebruikt weet ik niet maar ik heb het opgeslagen als . png. Je kunt het fragment in licht tot donker veranderen met de schuifregelaar op de tijdlijn.