curser verdwijnt achter het scherm

picolosenior schreef op 18.01.2019 om 15:27 uur

Photostory DL 2019. regelmatig verdwijnt mijn muiscurser als ik met Titelsjablonen werk of aanpassingen doe op sporen. Het is een vervelende toestand omdat geen enkele functie nog kunt activeren zoals opslaan of het programma afsluiten . De curser zit achter het Photostory scherm want de takenbalk van windows kan wel bediend worden. Photostory kan met Ctrl+Alt+Del ,taakbeheer, niet afgesloten worden. Enkel computer afsluiten en daarna terug opstarten. Is er iemand die dit probleem al heeft meegemaakt?

mvg Picolosenior

 

Reacties

mi-bo schreef op 18.01.2019 om 17:05 uur

@picolosenior

Beste Picolosenior,

Al Uw problemen uit geprobeerd, maar geen enkel probleem kunnen vinden.

Vermoedelijk is er iets met Uw Pc aan de hand.

Mvg

Michael

picolosenior schreef op 18.01.2019 om 17:33 uur

Hallo Michael, Probeer eens een geanimeerde titelsjabloon te bewerken op één van de acht sporen. Bv door de tijd te verlengen of verkorten of een overgang te wijzigen met de marker .

mvg, Picolosenior

 

Bol schreef op 18.01.2019 om 18:05 uur

Hallo Picolosenior,

Verwijder eens het Fotos_dlx.ini bestand en kijkt wat dan het resultaat is. Ik weet uit ervaring, dat hier persoonlijke instellingen bewaard worden, ook na het terugzetten via Hulp / instellingen / programma-instellingen......naar. Dit bestand wordt automatisch weer aangemaakt, als je Photostory opnieuw opstart.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.01.2019, 18:06, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 18.01.2019 om 20:40 uur

@picolosenior

Beste Picolosenior,

Wat bedoel U precies met geanimeerde Titelsjabloon, ik zie deze optie niet in mijn Titel sjabloon

of moet ik dit ergens anders zoeken.

Mvg

Michael

picolosenior schreef op 19.01.2019 om 09:40 uur

goede Morgen Michael. Ja ik bedoel de 3D-... slablonen die ge hier hebt weergegeven.

mvg, Picolosenior

mi-bo schreef op 19.01.2019 om 10:08 uur

@picolosenior

Beste Picolosenior.

Hier een paar voorbeelden hoe het er bij mij uitzie.

 

curser is overal zichtbaar.

Mvg

Michael

picolosenior schreef op 19.01.2019 om 13:56 uur

Ik heb nu de file Fotos_dlx.ini verwijderd. Nu krijg ik weer iets anders. Mijn curser verandert in een dubbele pijl maar het programma zit vast. Kan geen enkel functie meer activeren. mvg, Picolosenior

mi-bo schreef op 19.01.2019 om 14:09 uur

@picolosenior

Beste Picolosenior,

helaas kan ik U hier geen antwoord opgeven, misschien is dit wel gekomen door het verwijderen van Fotos_dlx.ini .

Mvg

Michael

picolosenior schreef op 19.01.2019 om 14:42 uur

Heb jij geprobeerd om op het spoor de blauwe balk te bewerken ? langer of korter maken of de marker voor de fade in te bedienen ? Als ik er niks aan wijzig dan is er geen probleem.

mvg, Picolosenior

 

mi-bo schreef op 19.01.2019 om 15:12 uur

@picolosenior

Beste Picolosenior.

Dit is te bewerken als U gebruik maakt ontkoppelen dit is nieuw in MFS 2019.

hiermee kan ook de Titel en intro ontkoppeld worden en evt verschoven.

Mvg

Michael

Bol schreef op 19.01.2019 om 15:57 uur

Hallo Picolosenior,

Ik heb alles gevolgd. Omdat er nu zoveel fouten optreden, raad ik u ten sterksten aan om Photostory te deinstalleren en opnieuw te installeren. Volgens mij is het zoeken naar een naald in de bekende hooiberg.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.01.2019, 16:28, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 19.01.2019 om 16:28 uur

Hallo Picolosenior,

Het kan ook zijn dat het .MPH projectbestand beschadigd is. Dit bestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Heb je het ook al eens met een geheel nieuw project geprobeerd? Wat is dan het resultaat?

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.01.2019, 16:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

picolosenior schreef op 19.01.2019 om 16:46 uur

ontkoppelen met het kettinkje lukt ook niet. Programma loopt terug vast. Photostory De-/Her- installeren zal niet voor vandaag zijn want dat is wel een werk van enkele uren.

Bedankt allemaal voor de reacties en hulp. mvg Picolosenior

Bol schreef op 19.01.2019 om 16:53 uur

Hallo Picolosenior,

Dat ligt aan de snelheid van je PC en de internetsnelheid. Zelf de- en her installeert ik in ca. 2 uur.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.01.2019, 18:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

picolosenior schreef op 07.02.2019 om 15:48 uur

hallo Bol,

Wat is de beste manier om PS DL 2019 te de-installeren? Kan dit zonder de CD ? ik heb enkel de CD van 2017. Hij start met installeren ipv de vraag te stellen De-/ in- .

groet

Picolosenior

Bol schreef op 07.02.2019 om 16:37 uur

Hallo Picolorsenior,

Je hebt geen CD nodig om PS DL 19 te de-installeren.

Het de-installeren doe je zo:

  1. ga naar Windows "een programma verwijderen of wijzigen"
  2. verwijderd dan Magix Photostory Deluxe (de onderstaande bestanden worden nu mee verwijderd
  3. Als dat is verwijderd, ga dan naar:
  4. verwijder hier het installatie programma Photostory_....
  5. ga naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen)
  6. ga naar: mijn producten en zoek naar Photostory
  7. klik op meer details weergeven en download hiervandaan het installatieprogramma
  8. installeer met dit programma het basisprogramma.
  9. ga nu naar: Hulp / online actualiseren. Doe dit net zoveel keren totdat er geen updates meer zijn
  10. gaan nu naar: Hulp / Gratis download en installeer deze
  11. als alles is geïnstalleerd, scan dan je PC voor de plug-inns

Zijn er nog vragen dan verneem ik dat wel van je,

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

picolosenior schreef op 07.02.2019 om 17:28 uur

Hallo Bol , de druk is er bij mij een beetje af .Bedankt voor je deskundige instructies. Ik heb langer moeten zoeken naar de beste manier om te doen dan de her-installatie uit te voeren. Ik ben echter begonnen bij jouw punt 7. Het downloaden van het basisprogramma. Tijdens de her-installatie procedure werd mijn PS DL 2019 in verschillende stappen verwijderd en terug geinstalleerd. Uitgenomen mijn zoekwerk heeft dit geen half uur geduurd. Een kleine test heeft uitgewezen dat het probleem vastlopen door de Titels te bewerken opgelost lijkt.

mvg,

Picolosenior

Bol schreef op 07.02.2019 om 17:56 uur

Hallo Picolosenior,

Fijn om te te lezen, dat na de her-installatie vanaf punt 7, uw problemen waar u tegen aanliep, lijken te zijn opgelost. De tijdsduur van een half uur voor deze her-installatie overtreft mijn verwachtingen.

Heel veel succes met het samenstellen van uw projecten.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-