could not open install.logfile

bladergroen schreef op 06.04.2010 om 10:33 uur
Ik kan de downloadversie 8.0.3.2. van foto's op CD & DVD niet un-installen wegens probleem: "Could not open Install. logfile".
Kan dus ook niet de Up-grade versie deLuxe installeren.
Heb dit al eerder gemeld doch geen response op vraag gekregen.
Heb ook instructies opgevolgd wegens foutcode 6 maar er is geen installation.ini te vinden.

Reacties

mi-bo schreef op 07.04.2010 om 19:29 uur
Beste, als u nog in uw download programma het foto programma heeft staan her installeer dit en ga dan naar instellingen, configuratiescherm, en via deze weg verwijderen.
Als u via programma het pakket heeft verwijderd, kan het niet meer via configuratiescherm.
gr
mi-bo Team.
bladergroen schreef op 22.04.2010 om 18:22 uur
Hallo Michael en/of Bob,   Op 7 april jl is mijn vraag aan het Magix Forum beantwoord met het voorstel om de downloadversie Magix foto's op CD & DVD opnieuw te downloaden om daarmee de niet gevonden install. logfile wellicht opnieuw te installeren, waarna het programma kon worden ge-un-installed en ook de Upgrade versie van de LUXE kan worden geinstalleerd.  Ik heb u geantwoord dat ik dat al eerder had geprobeerd zonder het gewenste effect. Ik heb het inmiddels nogmals geprobeerd en de procedure genoteerd zodat u precies kunnen zien welk en waar het probleem zich voordoet.  
a. aanklikken download link vanuit de orderbevestiging     http://dl03.magix.net/manual_fotos8_nl.pdf 
b. gevraagde code invoeren
c. downloaden van fotos8 dlv_nl.exe enz.
d. uitvoeren. Na opdracht verschijnt Welkomstscherm.  e. accoordverklaring en aanvinken voor gemeen-
    schappelijk gebruik
f.  aangegeven dat alle programma's in partitie D van
    de harde schijf worden geinstalleerd
g. aangegeven dat snelkoppeling op buraoblad moet
    komen
h. nu installeren. Na installatievoorgang tot 83%
    begint automatisch de setup en installatie van
    Firebird SQL Server 
i.  vrijwel direct hierna verschijnt de FOUTMELDING
    met de tekst: Bij de conversie van uw media
    database is een fout opgetreden. U kunt uw  
    database daardoor niet met dit programma
    gebruiken. Neem kontakt op met onze support voor 
    hulp.

k. Na O.K. te hebben gegeven volgt de terugdraaiactie
   (MX_preUpdataProgrammRollback) en is de
   installatie NIET Voltooid. Logisch dus dat de install.
   logfile ook niet werd geinstalleerd.  

Inmiddels is DIT installatie logfile probleem opgelost door het in C opgeslagen oude programma te verwijderen. Hierna kon de downloadversie wel worden "ge-uninstalled".
Vervolgens trachtte ik het nieuwe programma opnieuw te installeren en gebeurde het navolgende:

Na de voortgang van de installatie m.b.v. een CD-rom tot 83% herhaalde zich de procedure vanaf punt "h t/m k" m.b.t. de "Firebird SQL Server".
Ik heb dit probleem vervolgens met het bestemde formulier (met relevante tech. gegevens) gemeld doch hierop tot nu toe helaas geen respons meer gekregen.

Ik heb het probleem vervolgens neergelegd bij Seniorweb.
Omdat het probleem nog niet is opgelost heb ik deze kwestie niet als beëindigd beschouwd.