Core isolation

AVV schreef op 23.09.2022 om 23:43 uur

Ik gebruik 'Video easy Rescue Your Videotapes' versie 9.0.

Bestaat er een DxVGrb.sys driver (Video Grabber) die 'Core Isolation' ondersteunt in Windows 10 en Windows 11 ?

Bedankt voor de reacties.

Voor de goede orde: RUV versie 9.0 werkt wel degelijk onder Windows 10 en 11, zolang 'Core Isolation' afstaat.

Zodra ik echter 'Core Isolation' wil aanzetten krijg ik een melding dat dit niet mogelijk is vanwege een incompatibele driver DxVGrb.sys driver (Video Grabber).

 

Vandaar mijn vraag naar een compatibele driver die 'Core Isolation' ondersteunt.

Zoals is voorgesteld zal ik contact opnemen met Magix Support via: infoservice@magix.net

Gr, Alex

Reacties

mi-bo schreef op 24.09.2022 om 09:32 uur

@AVV

Welkom AVV als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Of er van een andere merk een usb-omzetter bestaat dat onder Windows 10/11 werkt kan ik U niet vertellen.

Met RUV 2022 is het wel mogelijk

https://www.magix.com/nl/video/red-uw-videos/

Toevoeging:

vraag:

wat is de juiste bedoeling hiervan

https://windows247.net/nl/hoe-core-isolation-memory-integrity-in-windows-10-in-of-uit-te-schakelen?amp=1

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 24.09.2022 om 10:49 uur

@AVV

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

....Bestaat er een DxVGrb.sys driver (Video Grabber) die 'Core Isolation' ondersteunt in Windows 10 en Windows 11?.....

U hebt waarschijnlijk bij de kernisolatie de Geheugenintegriteit ingeschakeld staan? Klop dat?

Voor zover ik het weet / kan beoordelen bestaat er geen DxVGrb.sys driver (Video Grabber) voor RUV9, die 'Core Isolation' ondersteunt in Windows 10 en Windows 11?

Mijn advies is om een mailtje sturen naar: inforservice@magix.net en daar deze vraagstelling voor te leggen.

In november 2021 was deze vraag ook al een gesteld op het forum. Zie deze link: DxVGrb.sys?

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 24.09.2022, 10:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.09.2022 om 11:32 uur

@AVV

Hier nog een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord.

Zie ook eens deze link: Conexant Video Grabber sound, video, and game controller drivers.

Of deze ook geschikt zijn voor RUV9 dat kan ik u niet zeggen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 24.09.2022, 11:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.09.2022 om 11:42 uur

@AVV

Ik ben voor u wat verder gaan spitten en kwam dit tegen.

  • zie: MAGIX Video easy Red uw video's!
  • C: \\ Program Files \\ MAGIX \\ Video easy Red uw video's!\2022 \\ Driver \\ x86 \\ DXVGRB.inf
  • C: \\ Program Files \\ MAGIX \\ Video easy Red uw video's!\2022 \\ Driver \\ x86 \\ DXVGRB.sys

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.09.2022 om 11:47 uur

@AVV

Aanvulling op mijn eerder gegeven antwoord , VERYVT9 is medio 2016 uitgekomen, doordat er veel updates waren van Windows 10 was goed functioneren van het pakket niet meer gegarandeerd daarom heeft MAGIX RUV 2022 uitgebracht wat goed onder Windows 10/ 11 werkt.

De usb-omzetter +drivers die bij het pakket zit, zal doen wat er van Red Uw Video wordt verwacht .

Helaas is er bij MAGIX geen losse USB-omzetter meer te koop.

Sc6

Michael

Bol schreef op 24.09.2022 om 18:55 uur

@AVV

Voor zover ik het heb begrepen is Video easy RUV versie 9.0 daterend van 11 november 2016 nog steeds onder Windows 10 te installeren en te gebruiken. Of deze ook goed werkt onder Windows 11 daar moet ik u het antwoord op schuldig blijven. Als ik het goed begrepen hebt, wilt u weten of RUV 9 "Core Isolation" ondersteund wordt in Windows 10 c.q. Windows 11. Hierop moet ik u het antwoord schuldig blijven, daarom mijn advies om contact op te nemen met Magix Support via: infoservice@magix.net

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

AVV schreef op 28.09.2022 om 15:10 uur

Resultaat van mijn interactie met Magix support, in het Engels.

Ziet er niet hoopvol uit...

Ik

Ik gebruik 'Video easy Rescue Your Videotapes' versie 9.0 onder Windows 10 en Windows 11. Dit werkt zonder problemen zolang ‘Core Isolation’ inactief is. Als ik ‘Core Isolation’ wil activeren, uit veiligheidsoverweging, krijg ik een melding dat dit niet mogelijk is. De reden is een incompatibele driver  DxVGrb.sys  wat een ‘Video Grabber’ driver blijkt te zijn. Deze driver werd samen geïnstalleerd met de software van bovenvermeld pakket.

Is er een versie van deze driver beschikbaar die wel compatibel is met ‘Core Isolation’ ? Zo niet, is er een nieuwe versie van het pakket waarvan de Video Grabber driver wel compatibel is met ‘Core Isolation’ ?

Reactie

Please test, whether the core isolation works with the following driver for the grabber: https:///my.hidrive.com/lnk/FCAqGVxG#file

Ik

I’ve executed the ‘Setup.exe’ and selected ‘Upgrade drivers’. Afterwards I restarted my Win 11 PC. When trying to activate Core Isolation I still receive an error. See attached file for details. So it seems this version of the grabber did not resolve the issue …. Please have a further look at the issue.

Reactie

Thank you for your message. In this case I fear that our video grabber doesn't work with Core Isolation at all. I just tested this myself and came to the same conclusion. I therefore recommend you to temporarily disable the feature, when you want to work with the grabber. I ask for your understanding.

Me

That means:

If I want to activate Core Isolation, I need to remove the Video Grabber driver.

If I want to use Video Recue, I need to deactivate Core Isolation and reinstall the driver.

This is a cumbersome way of working. You can hardly say that the application works under Windows 10/11 if it doesn’t support a basic security feature of the system.

Is there any work being done at Magix to make the Video Grabber compatible with Core Isolation? And by when is it expected?

Reactie

In afwachting
 



 

mi-bo schreef op 28.09.2022 om 15:28 uur

@AVV

De reactie van MAGIX Support aandachtig gelezen,

zelf staat de optie bij mij uit, (omdat ik MAGIX producten vertrouw)daar op mijn Pc alleen maar MAGIX producten staan en een originele Office pakket en een betaalde antivirus programma geïnstalleerd op aanraden van MAGIX.

Als U met RUV2022 gaat werken(analoge beelden digitaliseren)is het een kleine moeite om " Core Isolation' uit te schakelen(zetten)), en als Uw eigen bestanden zijn ingeladen het weer op aan te zetten.

Gr

Michael

 

AVV schreef op 28.09.2022 om 15:51 uur

Het uitschakelen van Core Isolation is niet het probleem.

Ik kan Core Isolation niet activeren zolang de DxVGrb.sys driver (Video Grabber) op het systeem staat.

Core Isolation geeft een foutmelding op die driver.

Ik moet die driver dus verwijderen om Core Isolation aan te zetten.

Maar dan werkt Video Rescue niet meer.

Om Video Recue terug te gebruiken moet ik dus Core Isolation afzetten en de driver terug installeren.

Nogal omslachtig ...

Ik ben dus op zoek naar een Video Grabber van Video Rescue die zowel werkt met Core Isolation aan of uit.

Je verwijst naar Video Rescue 2022.

Is het bewezen dat de Video Grabber van dat pakket werkt met Core Isolation aan of uit, zonder het verwijderen en terug installeren van de driver ? Magix support heeft daar niets over gezegd ....

mi-bo schreef op 28.09.2022 om 16:10 uur

@AVV

Dank voor Uw Feedback.

Daar ik al een paar maanden niet in Nederland ben, en hier geen analoge camera/videorecorder heb, anders had ik Uw probleem kunnen uitproberen.

Eenn vraag:

Als MAGIX RUV2022 installeer met "Core Isolation" uit en hrt staat op de pc/ laptop , U gaat digitaliseren, op dat moment maakt U contact via Usb omzetter (met uitgeschakeld Core Isolation)dan moet er toch gewoon kunnen worden gedigitaliseerd met analoge camera/videorecorder, of vergis ik mij.

Als analoge beelden die van U zijn, op de Pc staan kunt U "Core Isolation" weer inschakelen want de Usb-omzetter heeft dan geen functie meer

Gr

Michael

 

mi-bo schreef op 28.09.2022 om 16:48 uur

@AVV

Nog even een aanvulling, er zullen zeker MAGIX gebruikers zijn, die MAGIX RUV2022 bezitten, en Windows 10 of Windows 11 op Pc/laptop hebben staan en U een goed antwoord kunnen geven .

Sc6

Michael

Bol schreef op 28.09.2022 om 18:17 uur

@AVV

Bedankt 👍 voor deze nuttige terugkoppeling.

Ik heb uw reactie eens goed doorgelezen en tot mijn door laten dringen.

Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen, bent u en Magix Support uiteindelijk samen tot de conclusie gekomen, dat de Magix Video USB omzetter niet werkt, als de Core Isolation geactiveerd is. Magix Support is tijdens een zelftest ook tot de conclusie gekomen, dat Core Isolation en de Magix Video USB omzetter (DxVGrb.sys driver) (nog) niet samenwerken. Magix Support raad u daarom ook aan om de Core Isolation tijdelijk te deactiveren, wanneer u met Magix Video USB omzetter wilt gaan werken. Magix Support vraag u om uw begrip daarvoor. Nu u het hebt aangekaart bij Magix, zal Magix Support dit probleem wel neerleggen bij de programmeurs.

Er zullen maar weinig Magix gebruikers zijn, die werken met Magix USB video omzetter, dit probleem hebben, omdat deze gebruikers de Core Isolation niet geactiveerd hebben. Want standaard staat deze uit. Zo ook bij mij. Daarbij komt nog, dat je altijd eerst de TMP 2.0 via de BIOS handmatig moet inschakelen.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

AVV schreef op 28.09.2022 om 18:24 uur

Dat is inderdaad een goede weerspiegeling van het probleem.

Ik werk met Video Rescue versie 9.0.

Wat me nog niet duidelijk is of versie 2022 met hetzelfde probleem te maken heeft.

M.a.w. gebruikt versie 2022 dezelfde Video Grabber driver of een andere (nieuwere) die wel werkt met Core Isolation?

Mvg,

Alex

Bol schreef op 28.09.2022 om 18:33 uur

@AVV

Wanneer u Core Isolation is geactiveerd, dan is uw PC / Laptop goed beschermd zijn tegen malware, maar het heeft ook een nadeel, de prestaties van uw PC / Laptop kan hierdoor wel dalen.

Dit is wat lees op het Windows Forum.

Ja, beter om kernisolatie in te schakelen, omdat het een service is om het apparaat te beschermen tegen malware, ja het nadeel kan een daling van de prestaties zijn, omdat het continu naar uw apparaat wordt uitgevoerd om ervoor te zorgen dat er geen malware naar de pc kan komen, omdat het erg belangrijk is wanneer er malware op de pc is die het apparaat ook kwetsbaar kan maken voor aanvallen.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 28.09.2022 om 18:38 uur

@AVV

...Wat me nog niet duidelijk is of versie 2022 met hetzelfde probleem te maken heeft....

U zou deze vraag het beste direct kunnen stellen aan Magix Support. Ik heb zo'n sterk vermoeden, dat Magix Support hiermee (versie 2022) een zelftest hebt gedaan. Alleen Magix Support kunt u hierop een duidelijk antwoord woord geven.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 28.09.2022, 18:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-