Contactformulier

Rudy-Vanderpoorten schreef op 24.01.2021 om 22:31 uur

Graag zou ik een contactformulier gebruiken onafhankelijk van externe providers. Ondersteund de server cgi en zo ja waar bevind zich de public folder voor het gebruik van de post of afhandelings actie? Via php of Javascript krijg ik het wel in de header maar krijg het niet doorgestuurd naar mijn e-mail adres. Ik gebruik Webdesigner Premium 17.1.0.60742.

Ook al werken de externe providers wel er zijn een heleboel beperkingen of men moet uren zoeken om het formulier aan te passen.

Kan iemand mij hier bij helpen? Dank bij voorbaat.

Reacties

mi-bo schreef op 25.01.2021 om 08:53 uur

@Rudy-Vanderpoorten

Beste Rudy

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Contact formulieren heb ik nooit gemaakt, daar ik dit niet hoef te gebruiken, en om er voor te moeten betalen om het uit te proberen is een beetje zonder.

ze zijn hier wel te vinden

Blijf gezond,

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 25.01.2021 om 10:33 uur

@Rudy-Vanderpoorten

Hallo Rudy,

Misschien hebt u wat aan deze link: https://www.antagonist.nl/blog/contactformulier-maken/

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rudy-Vanderpoorten schreef op 25.01.2021 om 10:48 uur

Dankjewel Michael,

zelf heb ik hen ook nooit eerder gemaakt met JavaScript of PHP, vroeger was Magix Flash gebaseerd en ging dit enorm eenvoudig nu zijn dit allemaal externe links en niet naar wat we willen. Ik weet heel goed hoe ze gemaakt worden maar ik krijg de gegevens niet verzonden via Magix, mogelijk doordat men mss een postvak nodig heeft? Groetjes Rudy en blijf ook gezond!

Rudy-Vanderpoorten schreef op 25.01.2021 om 10:49 uur

Dankjewel Rob, ga zo dadelijk eens kijken.

Groetjes Rudy.

Rudy-Vanderpoorten schreef op 25.01.2021 om 10:56 uur

Nee dit is eigenlijk niet wat ik zoek, het enige waar ik niet zeker van ben is dat de server cgi scripten kan verwerken of pl of php scripting? En zo ja waar vind ik de publiek toegankelijke cgi-bin directory?

mi-bo schreef op 25.01.2021 om 11:06 uur

@Rudy-Vanderpoorten

Beste Rudy.

Dank voor Uw Feedback.

Het klopt dat met MAGIX websitemaker (flash)geen enkel probleem was,omdat het aan een(gratis) email was gekoppeld.

Misschien een optie om het via WordPress te doen.

Sc6

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

Rudy-Vanderpoorten schreef op 25.01.2021 om 11:28 uur

Hey Michael,

Misschien moet ik met Magix zelf contact opnemen en vragen of het probleem zou opgelost zijn met een postvak?Dit is nog steeds beschikbaar voor een klein bedrag.

Groetjes Rudy.

mi-bo schreef op 25.01.2021 om 11:43 uur

@Rudy-Vanderpoorten

Beste Rudy,

Gezien Uw MWD 17 Prem pakket zal de update service nog niet verlopen zijn, en heeft U recht op gratis ondersteuning binnen de 365 dagen

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 25.01.2021 om 12:38 uur

@Rudy-Vanderpoorten

Hallo Rudy,

Mijn kennis ten aanzien van Webdesigner Premium 17.1.0.60742 is niet toereikend genoeg om u verder te helpen.

Ik wens heel veel succes naar het zoeken van de juiste oplossing.

Groet, Rob

Keep It Safe

Laatst gewijzigd door Bol op 25.01.2021, 12:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rudy-Vanderpoorten schreef op 25.01.2021 om 12:56 uur

Toch bedankt voor je tijd Rob, ik heb nu een aanvraag ingediend bij Magix zelf. Tegenhangers zoals WordPress, Hosting2go en dergelijke ondersteunen wel mail en server-side scripting dus ik ben benieuwd hoe ze hier gaan mee omgaan want het kan gewoon niet dat hun server deze functie niet ondersteund en zeker niet voor de prijs die je betaald voor je domein. Ik heb het op alle manieren getest en het zit in de header maar verder verzonden krijg ik het niet. Hartelijk dank voor je tijd en hopelijk kan ik nadien hier de oplossing neerschrijven en bij Magix blijven. Ik werk al sinds WebSite Maker 5 met Magix en nooit eerder problemen gekend.

Groetjes Rudy.

Bol schreef op 04.02.2021 om 23:36 uur

@Rudy-Vanderpoorten

Hallo Rudy en andere forumleden,

Op 25 januari 2021 heb ik via een PB aan Rudy te kennen gegeven, dat zijn vraagstelling mij niet losliet. Ik heb voor zijn probleem een bevriende kennis van mij geraadpleegd. Hij gaf mij het volgende antwoord op Rudy's vraag: "Hoe gebruik ik één Contactformulier". 

Het probleem van @Rudy-Vanderpoorten kan worden opgelost, als hij gebruik maakt van een kant-en-klare software. Voor dit doel is bijvoorbeeld de DA-Formmaker een goede keuze. Alle belangrijke bestanden blijven op zijn eigen webserver en er is geen speciale scripting / programmeertaal voor nodig.

Hier is de link naar de (Engelse) homepage van de provider (klik)

Het programma kan zelfs gratis worden gebruikt, indien er niet meer dan 5 formuliervelden worden ingevoegd. In de Webdesigner wordt het formulier best aangemaakt in een plaatshouder. De link naar het formulier wordt dan gemaakt in een iframe code, bv. zoals dit:

<iframe src="./index_htm_files/DA-Form.html"
width="100%" height="100%" name="FORMULAR"
scrolling="no" frameborder="0">
</iframe>

Met toestemming van Rudy mag ik zijn PB, die ik vandaag van hem heb gekregen, hier vermelden.

Hey Rob,

Ik gebruik nu het programma en het werkt fantastisch, voor een niet te dure prijs en men kan natuurlijk alles aanpassen in html. Hartelijk dank! Groetjes Rudy.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rudy-Vanderpoorten schreef op 06.02.2021 om 21:07 uur

Hey Rob en andere forum-leden,

Een voorbeeld van een aangepast formulier die ik gebruik als inschrijving op een nieuwsbrief kun je vinden op mijn website en deze dan aanpassen met jouw gegevens. Gewoon de tekst gemarkeerd met # vervangen door de gegenereerde code uit het DA-Formmaker formulier. In DA-Formmaker maak je een leeg formulier met een single line tekstveld en als eigenschappen E-mail, mandatory field aangevinkt en check for e-mail. In Settings plaats je onder recipient je eigen e-mail. Activate captcha spam protection en enable JavaScript Captcha check aanvinken alsook encrypted addresses.

Het formulier vind je hier: http://www.orchidsinvivo.be/formemail_captcha.txt

Groetjes en veel plezier met Magix, Rudy.

Bol schreef op 06.02.2021 om 23:19 uur

@Rudy-Vanderpoorten

Hallo Rudy,

Bedankt 👍voor uw terugkoppeling.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rudy-Vanderpoorten schreef op 09.02.2021 om 19:33 uur

Graag gedaan, als ik iets kan terugdoen, met veel plezier.

En er zal waarschijnlijk nog wel problemen opduiken waar ik dan ook de resultaten voor zal posten.

Groetjes Rudy.